ISSN 1336-6491 | Online: 1165 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32467
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13556)

Články - Testy a predstavenia

slider

Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025

Prvé dojmy Kawasaki Versys 1100 - Poobede nás čakal viac ako trojhodinový solo presun do hotela podľa navigácie. Takýto koncept na testovačkách sa mi hodne páči. Versys je skvelý spoločník na cestovanie, ktoré neprekazí ani drobný dážď. Má totiž skvelú ochranu a brutálne pohodlný posed s luxusným sedadlom. To všetko zdedil po predchodcovi. K tomu pridaj hladký priebeh štvorvalcového motora,...

slider

BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure

Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

Zobrazujem články 331 až 345 z cekového počtu: 945.

08.06.2015 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 14481 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer

Že prečo transformer? Pretože keď chce(te), vie byť motard, supersport, skúter do mesta, a s malým oka prižmúrením aj turista. Táto motorka si vo svojom mene zaslúži slovo Multi snáď viac ako Ducati.

 

03.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 21133 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

BMW R1200RS 2015 - Pohodlný športovec

Návrat RS-ka od BMW do triedy sport-touring je bezpochyby pekným počinom. Model BMW R1200RS však rozhodne poteší viac turistov než brúsičov stúpačiek. Podarený stroj však ukázal, že nič nie je dokonalé, no radosť z jazdy, tá ma ťahala stále ďalej a ďalej.

 

01.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19016 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 – Luxusné Grand Turismo

Inžinieri vo Varese si prvý krát dali za úlohu postaviť naozajstný touring bike. Ciele teda neboli najnižšia hmotnosť, najvyšší výkon a agresívny prejav, ale naopak pohodlie, kapacita batožiny, hladký prejav motora, nižšia spotreba... Dá sa toto skĺbiť so športovým DNA značky?

 

29.05.2015 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 14685 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…

Kawa vstupuje na európsky trh entry level športových naháčov so silným hráčom – vyzlečeným “superšportom” spadajúcim do skupiny A2 – najmenším Zedom tristovkou. A že aj s malým Zedom sa dá zažiť kopec srandy a športových zážitkov vám skúsim dokázať v nasledujúcom krátkom teste.

 

18.05.2015 - datadive Čitatelia: 19266 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Triumph Tiger 800 XCx 2015 - prítulné zvieratko na cesty aj necesty

Na testovanie "malého" tigra som sa naozaj tešil. Presne takto si predstavujem cestovné enduro. Rozumný objem motora, 21 palcové koleso vpredu, dobrý podvozok a užitočná elektronika. Okrem toho som očakával, že druhá generácia bude mať vychytané detské chybičky, ktorými trpí nejeden nový model. Ako to dopadlo si prečítajte v našom krátkom teste.

 

15.05.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13175 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Predstavujeme MX okuliare 100% Racecraft

Možno ste ich už videli. Ak ste sledovali Dakar tak najpravdepodobnejšie na prilbe Marca Comu. Ale zďaleka to nie je jediný pretekár, ktorý vsadil na okuliare značky 100%.

 

30.04.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9766 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Americký Bagger - Harley-Davidson Road Glide Special 2015

Pohoda, klídek, tabáček. Starý klasický "júesej" základ v kombinácii s modernou. Že to nejde dokopy? Ále ide, Harley-Davidson Road Glide Special je toho dôkazom.

 

14.04.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17208 Strany: 5 [Testy a predstavenia - Test]

-

Porovnávačka: 5x MV Agusta - Brutale 1090R, Brutale 800, Brutale 800 Dragster, 800 Rivale a F3 800

MV Agusty nemá možnosť jazdiť úplne že hocikto. Viem že to nie je žiadna nemožná vec, ale tak trochu to je stále exluzivitka. A keď ich máte na jeden deň nachystané rovno štyri a nakoniec ešte ráno v garáži čaká piata, tak to už zaváňa veľkou deratizáciou vašej hlavy. A aj peňaženky :-D

 

26.03.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18013 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme Indian Chief Classic - znovuzrodené americké železo

Značka Indian pôvodne produkovala motorky v rokoch 1901 - 1953. Teraz zažíva svoje vzkriesenie a my sme mali možnosť vyskúšať jej legendárny model Chief v modernom prevedení roku 2014.

 

26.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9737 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

KTM Super Duke 1290 R 2014 - tak trochu prítulná beštia

Kto by nechcel vyskúšať beštiu 1290 Super Duke R od KTM? Zvlášť po celom tom PR naťahovaní čo za hulváta nám to z "raichu" prinesú na stôl. Veru neodolal som ani ja a "must have" bike som si vyskúšal.

 

25.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9897 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme novú pneumatiku Dunlop TrailSmart

Dunlop predstavil svoju novú pneumatiku TrailSmart, určenú pre cestovné endurá, v Španielsku neďaleko mesta Malaga. Dostali sme tak možnosť ihneď si ju vyskúšať.

 

12.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13338 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

MV Agusta F3 800 - trojvalcová nádhera

Výkon litrového superšportu v kombinácii s obratnosťou šesťstovky. Sila dvojvalca, no točky hodné štvorvalca. Tak takýto pocit sľubuje MV Agusta zo svojho modelu F3 800. Uvidíme teda, za čím si superšport z Varese s trojvalcovým srdcom stojí.

 

04.02.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19565 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test: Zimné vs. letné pneu na moto na snehu

Zimné moto pneu som vyskúšal už pred rokom a odjazdil som na nich jednu zimu. Avšak na poriadny test na snehu som si musel počať. Dnes aj keď neplánovane som tak učinil, keď nám nebesia v Košiciach nadelili riadnej snehovej pokrývky...

 

21.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7307 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?

No, celkom vážne. Až natoľko, že som napísal Ježiskovi a on si to prečítal a okrem kozmetického balíčka na mňa pod stromčekom čakala aj nová motorečka.

 

15.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6193 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

SealSkinz – To fakt že tulenia koža?

No, dalo by sa to aj tak preložiť, ale to nie je podstatné. Podstatné je skôr to, čo sa skrýva za touto značkou. A to sú nepremokavé ponožky, rukavice a čiapky, ktoré nás majú ochrániť pred nepriazňou počasia alebo aj pred nástrahami našich adrenalínových aktivít.

 

| 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |

KTM 390 Enduro R 2025

Triumph Trident

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »