Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 406 až 420 z cekového počtu: 941.
13.03.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5327 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati Diavel 2015 - inovovaný muscle bike od Ducati
Ducati Diavel a Ducati Diavel Carbon sa dočkali akéhosi faceliftu spojeného s inováciou ich pohonnej jednotky. Koncept biku ostáva rovnaký, rovnako ako kopec ostatných vecí na ňom. Jedná sa však o novinku aj keď zmeny výzoru nie sú až také výrazné.
10.03.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9400 [Testy a predstavenia - Test]

GAS GAS Randonne 125 - Ani "trialka" z vás trialistu nespraví, ale...
...ale pri troche trpezlivosti, veľa hodinách strávených tréningom a popritom zažitej kope zábavy, posuniete svoje motozručnosti oveľa ďalej. A ešte stihnete pobehať všetky vybavovačky nielen v meste.
04.03.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 13830 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi V7 Racer 2013 – kafe vo veľkom štýle
Keď vystriedate mnoho strojov, poženiete sa za výkonmi, technickými finesami a chirurgickou presnosťou. Keď si myslíte, že už ste toho vyskúšali dosť, nebodaj že už vás nič na vašom vzťahu k motorkám neprekvapí a popri tom všetkom možno až pozabudnete, prečo vlastne jazdíte – odvezte sa na Racerovi a on vám dušu zase upokojí.
24.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 28512 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Honda Integra 2014 - skúter alebo motorka?
Integra, Integra, si ty skúter alebo motorka? Aj to aj hento, kúsok skútrovo a kúsok motorkovo. Prvýkrát som na Integru sadal skepticky, avšak v Grécku som sa najviac tešil na testovanie tohto "hybrida". Mňa Integra skutočne oslovila a s novým motorom a preladenou prevodovkou ešte viac.
18.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 40149 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Honda NC750X DCT 2014 – praktický crossover
Všetko záleží od uhla pohľadu na motorku. Netreba hľadať prehnaný výkon či top komponenty, stačí sa len dobre pozrieť na zameranie mašiny. Honda NC750X DCT je skrátka praktickým kusom stroja, ktorý dokáže vyčariť úsmev na tvári.
12.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 28081 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávačka: BMW R1200GS vs. KTM 1190 Adventure – tradičný súboj cestovných endúr
Výrobcovia majú medzi sebou evidentne dobrých špehov. Veď ako ináč by bolo možné priviesť na svet v jednom roku dve vlajkové lode prestížnych značiek? A nielen to, u oboch podobná výbava, revolúcia v pohonnej jednotke...
11.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9354 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ďalšia novinka v rade naháčov - Kawasaki Z1000 2014
Kawasaki prezbrojila pre rok 2014 svoje želiezko v ohni v kategórii naháčov, kde bude v novej sezóne poriadne husto. Nový Zed 1000 preto musí byť oproti predchodcovi výkonnejší, mať lepší podvozok a tak ďalej a tak ďalej. Samozrejme nesmie chýbať ani nový, agresívnejší dizajn.
03.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11217 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

KTM RC 125/200/390 2015 - okapotovaní vojvodovia z Mattighofenu
Prečo neokapotovať úspešnú rodinku modelov Duke 125/200/390 a nepriniesť tak pretekaniu chtivým mládencom trojicu superšportov RC 125/200/390? Základ ostáva rovnaký, vývoj toho veľa nezhltne a tak tu máme ďalšiu trojicu nových modelov od KTM.
31.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6762 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda VFR800F 2014 - nie je to len o novom kabáte
Redizajn Hondy VFR800F vzali v Honda pekne od podlahy. Inovovaný dizajn, nové odpruženie, kolesá a v nesposlednom rade preladený motor či použitie elektronických "pomocníkov" radia novú VéeFeRku medzi plnohodnotné novinky pre rok 2014.
28.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 15658 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

BMW R1200RT 2014 - asfaltový cestovateľ s novým motorom boxer
Zdá sa, že pri vytváraní nového BMW R1200RT, konštruktéri vzali to najlepšie z nového BMW R1200GS a modelu BMW K1600GT čím vznikol asfaltový cestovateľ s boxer motorom, ktorý je prešpikovaný elektronikou.
23.01.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21730 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?
Keď prišla táto ponuka od KTM CEE, tak sme mali štandardného "sakra rýchleho dobrodruha" už vyskúšaného, a tak som neváhal ani chvíľu a zajednal si rovno eR-kového Edvenčra. V jeho sedle som vyrazil na predstavenie pre novinárov v rakúskych Alpách.
21.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16684 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda NC750X, NS750S a Integra 2014 - Inovovaná rada NC od Hondy
Honda do pre nadchádzajúcu sezónu pripravila nie len nové modely ale inovovala aj svoje modelové rady. Zmenami si tak prešla aj rada motocyklov strednej triedy s označením NC medzi ktoré patrí aj Honda Integra. ENCéčky tak menia svoj názov NC700 na označenie NC750.
06.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9625 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda CTX1300 2014 - ďalší bagger v podaní Hondy
Popri Honde Goldwing F6B sa v novom roku v ponuke Hondy objaví ďalší štýlový bagger s názvom CTX1300. Honda CTX1300 tak doplní menšie CéteXká o dvojvalcovým motorom.
16.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17935 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Vyskúšali sme novú Vespu Primavera v uliciach Barcelony
Krátko po predstavení ďalšej generácie legendárneho talianskeho skútra – najnovšej „Osy“ sme dostali pozvanie na jej test v uliciach Barcelony. Metropola Katalánska je ako stvorená pre skútre a Vespa nie je výnimkou.
12.12.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9617 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati Monster 1200 a Monster 1200 S - nadupaná verzia naháča v podaní Ducati
Postaviť okolo silného motora doslova iba súčasti nutné pre jazdu na motorke, tak to je filozofia rady Ducati Monster. Naháčom odjakživa viac pasovali vzduchom chladené motory, avšak beštia akou je Ducati Monster 1200 by tak nemohla vzniknúť.
Predchádzajúce | 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!