ISSN 1336-6491 | Online: 817 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32467
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13556)

Články - Testy a predstavenia

slider

Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025

Prvé dojmy Kawasaki Versys 1100 - Poobede nás čakal viac ako trojhodinový solo presun do hotela podľa navigácie. Takýto koncept na testovačkách sa mi hodne páči. Versys je skvelý spoločník na cestovanie, ktoré neprekazí ani drobný dážď. Má totiž skvelú ochranu a brutálne pohodlný posed s luxusným sedadlom. To všetko zdedil po predchodcovi. K tomu pridaj hladký priebeh štvorvalcového motora,...

slider

BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure

Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

Zobrazujem články 451 až 465 z cekového počtu: 945.

12.09.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12144 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Rado Dulík otestoval závodné pneumatiky Dunlop Sportmax D212 GP Pro

Náš popredný cestný jazdec otestoval pneumatiky Dunlop Sportmax D212 GP Pro na svojej okruhovej Kawasaki ZX-10-R. Testy prebehli na okruhoch Panoniaring a Slovakiaring a mi vám prinášame Radove dojmy.

 

10.09.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7691 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Ducati 899 Panigale 2014 oficiálne predstavená

Ducati 848 sa už teda oficiálne poberá medzi modely, ktoré sa ďalej vyrábať nebudú a prichádza nový superšport strednej triedy Ducati 899 Panigale.

 

02.09.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 22801 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Suzuki Burgman 650 2013 - Kráľ má nové šaty

V roku 2002 sa udialo v moto svete čosi nevídané. Na scénu prišiel skúter s objemom veľkej motorky, s komfortom obývačkového kresla a razom si vydobyl pozíciu Goldwinga medzi skútrami. Je až neuveriteľné, že v dnešnom rýchlom svete zostal takmer bez zmeny až do tohto roku.

 

27.08.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8998 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

BMW RR Days 2013 v Brne - BMW S1000RR vs. HP4

Čo je lepšie? S1000RR alebo jej vymakanejší klon HP4 so svojím semi-aktívnym podvozkom? Dalo by sa o tom teoretizovať, ale my sme mali možnosť aj praktickej porovnávačky na okruhu.

 

26.08.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4582 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Ďalší tvrdý dopad

Už zo mňa bude „ozajstný motokrosár“. To som počul od jedného nemenovaného, ktorému som zreferoval, čo všetko mi je po poslednom páde na tréningu. Už je to skoro 14 dní a ja sa viem konečne posadiť ku kompu a niečo o tom napísať.

 

22.08.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 19362 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda MSX125 2013 - Opička je späť

To je skúter, či minibajk? Tak znela najčastejšia otázka okoloidúcich obzeračov. Po chvíľke zaváhania odpovedám - je to motorka – malá, smiešne milá a “cool” vtipná, ale je to motorka.

 

18.08.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10742 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Pivot Pegz MK3 - otočné stúpačky pre offroad - motokros, enduro, rally či adventure

Stúpačky sú väčšinou tá časť motorky, ktorá sa nezvykne upravovať alebo vymieňať. Neplatí to ale v prípade, ak jazdíte off-road. Dobrá "zubatá" stúpačka je pri jazde v teréne na nezaplatenie. Ja som sa rozhodol po zodraní tých originálnych siahnuť po tom najlepšom - otočných stúpačkách Pivot Pegz.

 

12.08.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 15015 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Peugeot Tweet 125 2013 – Vtáčik Twíti do mesta

Twíty. To bolo prvé čo ma napadlo keď som ho uvidel a prečítal som si jeho názov. Aj keď ho podľa výzoru radím medzi „čínske“ skútriády, napriek tomu som sa povozil veľmi dobre. Ba priam perfektne.

 

09.08.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 43392 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda PCX 125 2013 – Jednoducho zábavná

Ako je možné, aby sa vyznávač rýchlosti, V-Twinov a moto adrenalínu zaľúbil do malého, jednoduchého a lacného mestského približovátka až tak, že si plánuje dokonca jedno zaobstarať? Odpoveď na túto zapeklitú otázku by mal poskytnúť tento mini mesto – okreskový testík.

 

07.08.2013 - eNeM Čitatelia: 15988 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda Gold Wing F6B 2013 - Žehlička na asfalt

Vždy som vravieval, že aj keď je Goldwing bez pochýb vrcholom komfortu a ikonou mototuristiky, nie je to z určitých dôvodov nič pre mňa. F6B tento názor však zmenila.

 

05.08.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 47460 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Peugeot Satelis 2 125i 2013 - Malý veľký skúter

Pod zadok sa mi dostal nový, vylepšený skúter od Peugeotu, s 11 kW motorom vybaveným vstrekovaním a vyvinutým vo Francúzsku. Robí sa v dvoch kubatúrach (125 a 300) no a od budúceho roku aj 400. My sme mali zatiaľ možnosť pojazdiť ten najmenší. No najmenší. Ako sa to vezme...

 

30.07.2013 - eNeM Čitatelia: 42344 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Radosť z jazdy v meste aj na okreskách - Sym Joyride Evo 125 2013

V skútrovaní som asi Hipster, pretože ma chytilo ešte pred tým, než sa stalo cool. Vďaka novej legislatíve otvárajúcej trh so skútrami širšej verejnosti sa na náš trh dostáva viacero noviniek výrobcov z celého sveta, aj tých menej známych. Netreba sa však báť siahnuť aj mimo tradičné a overené značky. Do rúk sa mi dostala novinka od taiwanského výrobcu SYM, sesterskej spoločnosti automobilového výrobcu Hyundai

 

23.07.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6472 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – MX trať Kľačany

Keď som tu bol pozrieť autom len tak v „civile“, zdalo sa mi, že je tá dráha taká, slušne povedané, slabá, nezáživná a vlastne dosť o ničom. Nakoniec mi to nedalo a za krátky čas som tu dorazil aj s motorkou. Môj prvotný pohľad na dráhu mením a ani trochu nebanujem, že som sem prišiel jazdiť.

 

17.07.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4483 [Testy a predstavenia - Prilby]

-

Projekt z cesty do terénu – Prilba Acerbis Fiber GHEGNA a ostatné chrániče

Po článku o čižmách, je rad na prilbu a ostatné chrániče. Prilbu aj chrániče som vyberal z ponuky Acerbis. Slovo vyberal by som skôr nahradil slovom "bral", pretože som nejako nerozmýšľal nad tým čo je lepšie a čo horšie. A popravde, ani takýmto výberom som nič nepokazil.

 

13.07.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3785 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Projekt z Cesty do terénu – Žubor cup Vištuk, znova s červenou tabuľkou

Na tento závod som sa chystal úplne že vážne najviac zo všetkých. Potreboval som vyhrať! Aby som si upravil sebavedomie, aby som sa posunul v tabuľke čo najvyššie a aby som prekonal ten blok, čo mi zostal po páde v mojej hlave.

 

| 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |

Triumph Trident

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »