Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 451 až 465 z cekového počtu: 941.
26.08.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4427 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Ďalší tvrdý dopad
Už zo mňa bude „ozajstný motokrosár“. To som počul od jedného nemenovaného, ktorému som zreferoval, čo všetko mi je po poslednom páde na tréningu. Už je to skoro 14 dní a ja sa viem konečne posadiť ku kompu a niečo o tom napísať.
22.08.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 19087 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Honda MSX125 2013 - Opička je späť
To je skúter, či minibajk? Tak znela najčastejšia otázka okoloidúcich obzeračov. Po chvíľke zaváhania odpovedám - je to motorka – malá, smiešne milá a “cool” vtipná, ale je to motorka.
18.08.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10139 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Pivot Pegz MK3 - otočné stúpačky pre offroad - motokros, enduro, rally či adventure
Stúpačky sú väčšinou tá časť motorky, ktorá sa nezvykne upravovať alebo vymieňať. Neplatí to ale v prípade, ak jazdíte off-road. Dobrá "zubatá" stúpačka je pri jazde v teréne na nezaplatenie. Ja som sa rozhodol po zodraní tých originálnych siahnuť po tom najlepšom - otočných stúpačkách Pivot Pegz.
12.08.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14395 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Peugeot Tweet 125 2013 – Vtáčik Twíti do mesta
Twíty. To bolo prvé čo ma napadlo keď som ho uvidel a prečítal som si jeho názov. Aj keď ho podľa výzoru radím medzi „čínske“ skútriády, napriek tomu som sa povozil veľmi dobre. Ba priam perfektne.
09.08.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 42620 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Honda PCX 125 2013 – Jednoducho zábavná
Ako je možné, aby sa vyznávač rýchlosti, V-Twinov a moto adrenalínu zaľúbil do malého, jednoduchého a lacného mestského približovátka až tak, že si plánuje dokonca jedno zaobstarať? Odpoveď na túto zapeklitú otázku by mal poskytnúť tento mini mesto – okreskový testík.
07.08.2013 - eNeM Čitatelia: 15359 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Gold Wing F6B 2013 - Žehlička na asfalt
Vždy som vravieval, že aj keď je Goldwing bez pochýb vrcholom komfortu a ikonou mototuristiky, nie je to z určitých dôvodov nič pre mňa. F6B tento názor však zmenila.
05.08.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 46246 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Peugeot Satelis 2 125i 2013 - Malý veľký skúter
Pod zadok sa mi dostal nový, vylepšený skúter od Peugeotu, s 11 kW motorom vybaveným vstrekovaním a vyvinutým vo Francúzsku. Robí sa v dvoch kubatúrach (125 a 300) no a od budúceho roku aj 400. My sme mali zatiaľ možnosť pojazdiť ten najmenší. No najmenší. Ako sa to vezme...
30.07.2013 - eNeM Čitatelia: 41289 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Radosť z jazdy v meste aj na okreskách - Sym Joyride Evo 125 2013
V skútrovaní som asi Hipster, pretože ma chytilo ešte pred tým, než sa stalo cool. Vďaka novej legislatíve otvárajúcej trh so skútrami širšej verejnosti sa na náš trh dostáva viacero noviniek výrobcov z celého sveta, aj tých menej známych. Netreba sa však báť siahnuť aj mimo tradičné a overené značky. Do rúk sa mi dostala novinka od taiwanského výrobcu SYM, sesterskej spoločnosti automobilového výrobcu Hyundai
23.07.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6284 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – MX trať Kľačany
Keď som tu bol pozrieť autom len tak v „civile“, zdalo sa mi, že je tá dráha taká, slušne povedané, slabá, nezáživná a vlastne dosť o ničom. Nakoniec mi to nedalo a za krátky čas som tu dorazil aj s motorkou. Môj prvotný pohľad na dráhu mením a ani trochu nebanujem, že som sem prišiel jazdiť.
17.07.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4345 [Testy a predstavenia - Prilby]

Projekt z cesty do terénu – Prilba Acerbis Fiber GHEGNA a ostatné chrániče
Po článku o čižmách, je rad na prilbu a ostatné chrániče. Prilbu aj chrániče som vyberal z ponuky Acerbis. Slovo vyberal by som skôr nahradil slovom "bral", pretože som nejako nerozmýšľal nad tým čo je lepšie a čo horšie. A popravde, ani takýmto výberom som nič nepokazil.
13.07.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3675 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z Cesty do terénu – Žubor cup Vištuk, znova s červenou tabuľkou
Na tento závod som sa chystal úplne že vážne najviac zo všetkých. Potreboval som vyhrať! Aby som si upravil sebavedomie, aby som sa posunul v tabuľke čo najvyššie a aby som prekonal ten blok, čo mi zostal po páde v mojej hlave.
06.07.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7945 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Motorifle 4SR Sport Classic
K motobunde 4SR Stunts do šatníka pribudli aj nové motorilfe s kevlarovou podšívkou 4SR Sport Classic, ktoré sa dajú so spomenutou bundou jednoducho zozipsovať.
03.07.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7833 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

4SR Stunts – textilná bunda s vyberateľnou membránou
Bunda 4SR Stunts Alpine White si našla trvalé miesto v mojom šatníku. Vhodná je do chladnejšieho počasia a vďaka odnímateľnej termovložke a vodeodolnej membráne Water G8 sa v nej dobre cítim aj v horúcich letných dňoch.
01.07.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 33668 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CB500X 2013 – nenáročné šidlo aj na dlhšie cesty
Malá obratná motorka s výzorom dospelej mašiny. To sa dá povedať o všetkých Hondách radu CB500. Päťstovkové X-ko však popri nenáročnom vození sa poskytuje aj dostatočný komfort, aby si aj cestovaniachtiví jedinci našli čo im chutí. A keď prídu na rad fajnové zákruty, CB500X sa ocitne vo svojom živle.
01.07.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6134 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – MX trať Vištuk
Dráha s dĺžkou 1300 metrov, na ktorej nie sú žiadne zákerné skoky ani vyslovene náročné pasáže, ale nie je to ani žiadna flákárna.
Predchádzajúce | 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!