ISSN 1336-6491 | Online: 817 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32467
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13556)

Články - Testy a predstavenia

slider

Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025

Prvé dojmy Kawasaki Versys 1100 - Poobede nás čakal viac ako trojhodinový solo presun do hotela podľa navigácie. Takýto koncept na testovačkách sa mi hodne páči. Versys je skvelý spoločník na cestovanie, ktoré neprekazí ani drobný dážď. Má totiž skvelú ochranu a brutálne pohodlný posed s luxusným sedadlom. To všetko zdedil po predchodcovi. K tomu pridaj hladký priebeh štvorvalcového motora,...

slider

BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure

Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

Zobrazujem články 466 až 480 z cekového počtu: 945.

06.07.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8125 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Motorifle 4SR Sport Classic

K motobunde 4SR Stunts do šatníka pribudli aj nové motorilfe s kevlarovou podšívkou 4SR Sport Classic, ktoré sa dajú so spomenutou bundou jednoducho zozipsovať.

 

03.07.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7979 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

4SR Stunts – textilná bunda s vyberateľnou membránou

Bunda 4SR Stunts Alpine White si našla trvalé miesto v mojom šatníku. Vhodná je do chladnejšieho počasia a vďaka odnímateľnej termovložke a vodeodolnej membráne Water G8 sa v nej dobre cítim aj v horúcich letných dňoch.

 

01.07.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 34460 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda CB500X 2013 – nenáročné šidlo aj na dlhšie cesty

Malá obratná motorka s výzorom dospelej mašiny. To sa dá povedať o všetkých Hondách radu CB500. Päťstovkové X-ko však popri nenáročnom vození sa poskytuje aj dostatočný komfort, aby si aj cestovaniachtiví jedinci našli čo im chutí. A keď prídu na rad fajnové zákruty, CB500X sa ocitne vo svojom živle.

 

01.07.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6322 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – MX trať Vištuk

Dráha s dĺžkou 1300 metrov, na ktorej nie sú žiadne zákerné skoky ani vyslovene náročné pasáže, ale nie je to ani žiadna flákárna.

 

27.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 20714 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Cleveland CycleWerks Tha Heist 250 - sparťanské povozeníčko

Bol by čistý nezmysel písať klasický test o motorke, ktorá má za úlohu, skrátka dobre vyzerať. Z garáže na kávičku či zmrzlinu dôjde a ísť s ňou ďalej, to zrejme nebude mať nikto v pláne.

 

26.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 2755 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Projekt z Cesty do terénu – Žubor cup Sverepec, späť v boji o body

Od pádu v druhom závode tejto sezóny som chtiac-nechtiac musel dva závody vynechať. Ale dlho som to nevydržal a už som späť. Aj keď to ešte nie je také, ako by som si predstavoval...

 

24.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 19729 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki Z800 2013 – Zlatá stredná cesta?

Znova o niečo lepší ako predchodca? Alebo je to dokonca tá ideálna zlatá stredná cesta, kde je 750 dobrá, 1000 výborná, ale 800 najlepšia? No niečo pravdy na tom bude.

 

17.06.2013 - eNeM Čitatelia: 18136 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Suzuki VL 1500BT 2013 – Kapsáčový Introš

V Suzuki sa tak trochu zahrali na Dr. Frankesteina a celkom im to vyšlo. Reinkárnacia starého Introša 1500 v novom šate a štýle bagger je pomerne zaujímavým počinom.

 

11.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 28158 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Čo jej obuť - Cestovné enduro OFF-ROAD

Mám cestovné enduro a nechcem sa túlať len po asfalte. Základom v tomto prípade sú dobré pneumatiky. Keďže sa bavíme o cestovných endurách zameriame sa na pneumatiky, ktoré môžu jazdiť po ceste, ale zároveň sú čo najviac OFF-ROAD. Po akých pneumatikách sa teda môžem poobzerať?

 

03.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16885 [Testy a predstavenia - Test]

-

MV Agusta Brutale 800 - Ideál z radu Brutale

Takto som si to presne predstavoval! Dokonalo skombinovaná ovládateľnosť najmenšej brutalky a sila tej najväčšej. Teraz sa na ňu ale pozriem z dvoch pohľadov a uvidím, ako to dopadne.

 

28.05.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 19769 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Čo jej obuť - Športovo turistické pneumatiky

Segment športovo turistických pneumatík kladie výrobcom pneumatík ťažké podmienky na spojenie vysokých nárokov spotrebiteľov, ako sú na jednej strane dobrá priľnavosť na suchu aj na vode, no na druhej strane čo najdlhšiu životnosť.

 

25.05.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5561 [Testy a predstavenia - Test]

-

Blog“ Projekt z cesty do terénu – konečne plnohodnotný tréning

Konečne môžem napísať, že som po mojom páde a nechcenom testovaní skalickej nemocnice absolvoval plnohodnotný tréning. Prebiehal všelijako, v bolestiach a v sebazaprení, ale predsa, „vo-vo vo tom to je“

 

23.05.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 38461 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

BMW R 1200 GS 2013 - kráľ zomrel, nech žije kráľ

Etalón a bestseller segmentu cestovných endúr vstupuje do sezóny 2013 s revolučnými zmenami. Odzvonilo vzduchom a olejom chladenému boxeru, je tu nový motor a sním úplné nový stroj. Aký je?

 

17.05.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 31680 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh

Už na pohľad mi bolo jasné, že nová KTM s menom Adventure nepôjde tak celkom v šľapajach 950 a 990-tok. Zdedila však športové gény, síce z rodiny superšportov, no off-roadu sa tiež nezľakla. Vďaka Motoshopu Žubor sme mohli na vlastnej koži vyskúšať čo za cestovateľku nám to teda v tej KTM-ke namixovali.

 

15.05.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8420 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

4SR Drift Blue – štýlová textilná motobunda

Skvelo odvetraná, ľahká a z môjho subjektívneho podhľadu, dobre vyzerajúca, textilná bunda 4SR Drift Blue si určite nájde svoje miesto v šatníku nejedného motorkára.

 

| 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 |

Triumph Trident

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »