Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 466 až 480 z cekového počtu: 941.
27.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 20192 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Cleveland CycleWerks Tha Heist 250 - sparťanské povozeníčko
Bol by čistý nezmysel písať klasický test o motorke, ktorá má za úlohu, skrátka dobre vyzerať. Z garáže na kávičku či zmrzlinu dôjde a ísť s ňou ďalej, to zrejme nebude mať nikto v pláne.
26.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 2646 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z Cesty do terénu – Žubor cup Sverepec, späť v boji o body
Od pádu v druhom závode tejto sezóny som chtiac-nechtiac musel dva závody vynechať. Ale dlho som to nevydržal a už som späť. Aj keď to ešte nie je také, ako by som si predstavoval...
24.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 19077 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki Z800 2013 – Zlatá stredná cesta?
Znova o niečo lepší ako predchodca? Alebo je to dokonca tá ideálna zlatá stredná cesta, kde je 750 dobrá, 1000 výborná, ale 800 najlepšia? No niečo pravdy na tom bude.
17.06.2013 - eNeM Čitatelia: 17598 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki VL 1500BT 2013 – Kapsáčový Introš
V Suzuki sa tak trochu zahrali na Dr. Frankesteina a celkom im to vyšlo. Reinkárnacia starého Introša 1500 v novom šate a štýle bagger je pomerne zaujímavým počinom.
11.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 27598 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Čo jej obuť - Cestovné enduro OFF-ROAD
Mám cestovné enduro a nechcem sa túlať len po asfalte. Základom v tomto prípade sú dobré pneumatiky. Keďže sa bavíme o cestovných endurách zameriame sa na pneumatiky, ktoré môžu jazdiť po ceste, ale zároveň sú čo najviac OFF-ROAD. Po akých pneumatikách sa teda môžem poobzerať?
03.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16476 [Testy a predstavenia - Test]

MV Agusta Brutale 800 - Ideál z radu Brutale
Takto som si to presne predstavoval! Dokonalo skombinovaná ovládateľnosť najmenšej brutalky a sila tej najväčšej. Teraz sa na ňu ale pozriem z dvoch pohľadov a uvidím, ako to dopadne.
28.05.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 19521 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Čo jej obuť - Športovo turistické pneumatiky
Segment športovo turistických pneumatík kladie výrobcom pneumatík ťažké podmienky na spojenie vysokých nárokov spotrebiteľov, ako sú na jednej strane dobrá priľnavosť na suchu aj na vode, no na druhej strane čo najdlhšiu životnosť.
25.05.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5444 [Testy a predstavenia - Test]

Blog“ Projekt z cesty do terénu – konečne plnohodnotný tréning
Konečne môžem napísať, že som po mojom páde a nechcenom testovaní skalickej nemocnice absolvoval plnohodnotný tréning. Prebiehal všelijako, v bolestiach a v sebazaprení, ale predsa, „vo-vo vo tom to je“
23.05.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 37925 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

BMW R 1200 GS 2013 - kráľ zomrel, nech žije kráľ
Etalón a bestseller segmentu cestovných endúr vstupuje do sezóny 2013 s revolučnými zmenami. Odzvonilo vzduchom a olejom chladenému boxeru, je tu nový motor a sním úplné nový stroj. Aký je?
17.05.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 31219 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh
Už na pohľad mi bolo jasné, že nová KTM s menom Adventure nepôjde tak celkom v šľapajach 950 a 990-tok. Zdedila však športové gény, síce z rodiny superšportov, no off-roadu sa tiež nezľakla. Vďaka Motoshopu Žubor sme mohli na vlastnej koži vyskúšať čo za cestovateľku nám to teda v tej KTM-ke namixovali.
15.05.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8299 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

4SR Drift Blue – štýlová textilná motobunda
Skvelo odvetraná, ľahká a z môjho subjektívneho podhľadu, dobre vyzerajúca, textilná bunda 4SR Drift Blue si určite nájde svoje miesto v šatníku nejedného motorkára.
13.05.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14622 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki Ninja 300 – „dospelá tínedžerka“
Je až zaujímavé, koľko zvedavých a obdivných pohľadov si táto „tínedžerka“ vyslúžila všade tam, kde sa objavila. Či už na parkoviskách, kde sa pri nej zastavovali mladší aj starší, alebo aj len na semaforoch, kde si všímali vodiči a spolujazdci áut. Dizajn sa im v kawe zrejme podaril. A nie len ten ...
07.05.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20819 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V - luxusný tourer z Mandella
Aké to je skombinovať charakterný vidlicový dvojvalec z dielne moto Guzzi s pohodlným a turistickým obalom? Tak to som si mohol vyskúšať v sedle 8 ventilového Moto Guzzi Norge 1200 GT.
06.05.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6502 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Dexshell - Predstavenie produktov
Ako už isto viete, v redakcii nám zakotvili nepremokavé ponožky a rukavice od firmy Dexshell. Niektorí ich už aj máte a čo som zatiaľ čítal, tak spokojnosť. Viacerí sa ma už pýtali a pýtajú o čom to vlastne je, ako si vybrať, ako ich prať, ktoré sú na čo...
06.05.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6114 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z cesty do terénu – Žubor cup Gbely, aj tvrdé pády patria k tomu
Tak a už mám za sebou aj ďalšiu fázu, ktorá bezpochýb patrí k motokrosu a zrejme sa nevyhne nikomu, kto robí tento krásny, ale náročný šport.
Predchádzajúce | 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!