Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 601 až 615 z cekového počtu: 941.
13.11.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11450 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nový superbike od Ducati – Ducati 1199 Panigale
Toľko sa jej časti pomaly odhaľovali na internete, až sa zdalo, že na oficiálnom odhalení sa nepredvedie nič nové. EICMA je však za nami a Ducati 1199 Panigale je úplne odhalená.
12.11.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10212 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Litrový cestovateľ - Kawasaki Versys 1000
Na výstave EICMA v Miláne, japonská firma Kawasaki, odhalila novinku v podobe modelu Versys 1000. Ten vznikol „skombinovaním“ malého Versysa s upraveným motorom z modelu Z1000. Čo nám teda v dielňach Kawasaki namixovali?
11.11.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 26166 [Testy a predstavenia - Test]

Test jazdenky: Suzuki SV 650 S - modrý športovec a príležitostný turista
Ťažko napísať objektívny test, keď sa vám do rúk dostane motorka v zlom stave. Preto sa v tomto článku pozrieme na samotnú mašinku a do pľacu hodím aj zopár rád na čo si dať pozor pri kúpe jazdenky.
04.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23481 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Husqvarna Nuda 900 a 900R - s talianskym funbike-om na Sardínii
Ešte koncom októbra sme dostali jedinečnú pozvánku na ostrov Sardínia a príležitosť vyskúšať si Nudu. Samozrejme mám na mysli novinku od značky Husqvarna, ktorá s touto motorkou znovu vstupuje na asfalt. Majte sa na pozore...
01.11.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 25047 [Testy a predstavenia - Test]

Japonský mix chutí - Suzuki GSR 750
Poslednú do štvortestu sme zobrali GSRu od Suzuki. Na obrázkoch mi pripadá všelijako. Je taká divná, taká ani pekná, ale ani škaredá. Naživo vyzerá o dosť lepšie, ale zase o to viac rozpačitosti vo mne vzbudzuje.
26.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15196 [Testy a predstavenia - Test]

Enduro nielen na cestu - Husqvarna TE 630 IE
Veru tak, takýchto mašín začína byť ako šafránu. TE-čko nie je už žiadna novinka, ale aj tak som si nenechal ujsť príležitosť ju vyskúšať...
25.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9799 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Predstavujeme Honda Integra 2012
Prvý z modelov na báze nového dvojvalca z kuchyne Hondy, kríženec motorky a skútra, s druhou generáciou 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky.
18.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17561 [Testy a predstavenia - Test]

Testovali sme Dunlop RoadSmart II - novú pneumatiku pre športovo zameraného jazdca
Pred niekoľkými dňami sme dostali jedinečnú príležitosť vyskúšať nové pneumatiky Dunlop RoadSmart II na zamotaných cestičkách Korziky, ale aj na testovacom okruhu v Mirevale, a to na suchu aj na vode. Nechýbalo ani priame porovnanie s konkurenciou.
13.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20565 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi Stelvio 1200 8V - talianske gran turismo dospelo
Je to už rok, čo som preháňal Stelvio NTX po Dolomitoch a teraz sa mi do rúk dostal ďalší inovovaný nástupca. Dá sa povedať, že už tretia generácia. Vyrástla z detských chybičiek?
03.10.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 26974 [Testy a predstavenia - Test]

Tisíci a ďalší krát - Honda CB600F Hornet
Tisíc a ďalší krát, no pre mňa predsa po prvý raz. Hornet je pre všetkých určite dobre známa strojovňa, taká stálica naháčovskej triedy. Motorka, na ktorú počuješ len chválu. Či už podvozkovo, motoricky, posedom, skrátka motorka skoro pre každého. A čo ja? Mysleli aj na mňa? Kto si myslí, že vie odpoveď, dajte ju do diskusie a až potom si dočítajte :-)
27.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22264 [Testy a predstavenia - Test]

Test jazdenky: Honda CB 500 – malá vrtká, dobre...
Po tejto Hondičke siahne zväčša začínajúci jazdec a často pristane v garáži nežnejšieho pohlavia. Nie je to však len taká kolobežka s motorom. Keď ju poriadne zdrapíte pod krk hneď sa premení na ľahkú divožienku.
26.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10427 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda predstavuje ďalší nový model s novým motorom a prevodovkou - Integra 700
Z minuloročného konceptu sa stala hmatateľná novinka - skúter s motocyklovými prvkami nesie meno Integra. Pulzovať v ňom bude úplne nový motor s druhou generáciou dvojspojkovej prevodovky.
23.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7989 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda predstavila CBR1000RR Fireblade 2012
Doslova pred minútou uplynulo embargo na nový Fireblade. V skratke - ostrejší dizajn, lepší podvozok, poriadna prístrojovka a zlepšená aerodynamika.
12.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22806 [Testy a predstavenia - Test]

Test jazdenky: Suzuki GSF 600N Bandit – kto na neho vypíše odmenu?
Vstreky, tuhé rámy, plne nastaviteľné podvozky... to Banditi v roku 1996 od nikoho neukradli. V pomyselnom vreci s lupom sa nachádza jednoduchý motor, pár kolies a čosi čo to všetko drží pokope.
05.09.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9852 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki KX 250F a KX450F v Šenkviciach na trati s jazdcom číslo 91
Možno trochu inak ako ostatní, možno trochu inak, ako by ste čakali. Na pozvanie od chalanov z Kawasaki som sa tešil už dlhšie. Prečo práve ja, jogurťák, asfaltový kolenobrusič, to napíšem až na konci. Ale čo bude na tomto článku trochu iné ako klasická reportáž z novinárskeho dňa, je forma, akou to spracujem. Na pomoc som si prizval mladého chalana, jazdca z MKP (malokarpatský pohár) s číslom 91.
Predchádzajúce | 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!