Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 616 až 630 z cekového počtu: 941.
05.09.2011 - Varan Čitatelia: 29338 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Vision 110 - pracant do mesta na každý deň
Nedávno predstavený nenáročný skúter, ktorý má zaujať najmä priaznivou cenou, sa práve dostal do predaja a my sme mali možnosť vyskúšať ho ako prví na Slovensku. Aký teda je?
25.08.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10030 [Testy a predstavenia - Test]

Malý hooligan z ostrovov - Triumph StreetTriple 675R
Povím to hnet asi takto. Ťešiu sem sa prevelice, uš len proto, že „mejd in grejt britn“ a zatát co sem mjeu možnost zvést sa na dvoch Trijumfoch, tak ve mňe zanecháli nezmazatelnú stopu. Jak to bude po temto stroji, uvidzíme. Já to uš vím, ale dzime na to postupňe.
15.08.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11371 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Video: Test rolky Touratech + ROKStraps - Maroko 2011
V Maroku sme vyskúšali a preverili v praxi aj rolku (lodný vak) od Touratechu upevnená pružnými popruhmi ROK Straps.
11.08.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 26964 [Testy a predstavenia - Test]

Niečo medzi malým a velkým Zedom - Kawasaki Z 750 R
Kawasaki na rok 2011 predstavila v Milane nového malého Zeda. Dostal označenie Z750R a čo sa skrýva pod týmto názvom ste si mohli v teoretickej rovine prečítať tu. Ale ako je to aj v praktickom svete? Dúfam, že sa mi to podarí priblížiť v tomto článku.
02.08.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30561 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Tiger 800 - turistická šelma z ostrovov
Triumph Tiger 800 bol jedným z minuloročných jesenných prekvapení a jeho príchod isto potešil mnohých fanúšikov cestovných endúr. O to viac nás potešilo, že Triumph prišiel hneď s dvojicou modelov: Adventure verziou XC a cestnejšie orientovaným modelom, ktorý sme mali možnosť vyskúšať.
29.07.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12891 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Video: Test hliníkových kufrov Touratech Zega Pro - Maroko 2011
V Maroku sme testovali aj dvojicu najnovších kufrov nemeckého výrobcu Touratech Zega Pro a ako doplnok k ním skvele poslúžila aj rolka upevnená pružnými popruhmi ROK Straps (o ktorých si napíšeme neskôr).
20.07.2011 - Varan Čitatelia: 15685 [Testy a predstavenia - Test]

Nečakané prekvapenie alebo Honda SH300i
Pozerám na ňu a premýšľam. Veľké kolesá, decentný dizajn, slušný objem. Bude to presúvadlo po meste a okolí, alebo mám čakať niečo viac? No, uvidíme...
19.07.2011 - Varan Čitatelia: 15690 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna TE 125 – veľké enduro s malým motorom
Premýšľaš o nenáročnom dopravnom prostriedku do mesta a chceš sa zabaviť aj v teréne? Tak táto 4T ,,Huska“ bude ako pre teba.
14.07.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16152 [Testy a predstavenia - Test]

Keď 600 je málo a 1000 už je moc – SUZUKI GSX-R 750
V podstate by sa dalo povedať, že nadpisom som zhrnul všetko čo by sa malo spomenúť o tejto japonskej stálici vyrábanej od roku 1985. To už som mal tri roky a motorky ma veru ešte asi nezaujímali...
08.07.2011 - Varan Čitatelia: 10699 [Testy a predstavenia - Test]

AMA3 GSM/GPS lokátor: A váš spánok je hneď pokojnejší
Ukradnutá motorka. Najväčšia nočná mora pre každého motorkára. Ako sa vyhnúť strachu z krádeže? Jednoducho, AMA3 vám pošle SMSku, keď sa niečo s vašou motorkou deje.
08.07.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23019 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme Triumph Speedmaster 2011
Speedmaster je hrubo pôsobiaci cruiser bez nadbytku lesku, ktorý pripomína upravované motorky z rokov 60-tych. A to všetko s novou technikou.
29.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15591 [Testy a predstavenia - Test]

Video: KTM EXC 2012 – testovací deň endúr vo Sverepci
Tak ako každý rok KTM inovovala celú modelovú radu endúr EXC a tak ako každý rok pripravila aj testovací deň noviniek, na ktorom sme nemohli chýbať.
27.06.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11217 [Testy a predstavenia - Test]

MV AGUSTA BRUTALE - malá Brutale alias Brutka
Brutka. Tak som ju pomenoval hneď ako som ju uvidel aj s cenovkou na ktorej bolo napísané 11 990,- È interessante notare che, quasi incredibilmente. (Zaujímavé, priam až neuveriteľné...) Relatívna lacná vstupenka do rodiny Agustovcov.
21.06.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12295 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Test GORE-TEX® oblečenia Rukka Marco a nohavíc Unit
Na test sa do rúk redakcie Motoride.sk dostalo oblečenie fínskeho výrobcu Rukka. Ako jazdcovi spríjemnil cestovanie model textilného oblečenia s membránou GORE-TEX® Marco a nohavice Unit, sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.
20.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27700 [Testy a predstavenia - Test]

Nedocenená? - Honda CBF 1000 v Tirolsku
Keď prišla pozvánka na Garmin GPS Experience, hneď som vedel, že do Söldenu môžem ísť jedine na motorke. Robil som si zálusk na Crossrunnera, ale nakoniec z toho bola Honda CBF 1000. Začínam mať pocit, že táto motorka je tak trochu nedocenená.
Predchádzajúce | 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!