Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 781 až 795 z cekového počtu: 941.
23.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7787 [Testy a predstavenia - Test]

Chrumkavé novinky Suzuki na Hungaroringu
Ochutnať športové novinky 2008 značky Suzuki na Hungaroringu je ponuka, ktorá sa neodmieta. Napriek tomu, že paddock tohto okruhu je v prestavbe, akcia pre novinárov bola dobre pripravená. Pristavené boli GSX-R 600 a 750, vynovená Hayabusa, kráľovský svalovec B-King a tiež nová GSX 650F.
20.05.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 28000 [Testy a predstavenia - Test]

Test ATV EMU 650 alltrack 4x4
Ďalšou pracovnou štvorkolkou, ktorú sme mali možnosť vyskúšať, bola EMU650 alltrack.
09.05.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 26637 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yuki CSR 125
Túto osminku predstavilo Yuki na pražskej výstave ako absolútnu novinku pre rok 2008. Tak ju teda poďme očekovať...
05.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 45513 [Testy a predstavenia - Test]

Dvojtest Dinli DL 801/901 – Dvaja športovci na štyroch kolesách
Po tom ako sme nedávno predstavili pracovnú štvorkolku, prinášame dnes dvojtest športových štvorkoliek z produkcie firmy Dinli.
02.05.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 10454 [Testy a predstavenia - Test]

KTM Test Day, 26. 4. 2008, Pezinská Baba
Síce trošku po funuse, ale predsa len prinášame reportáž z nedávnej prudko vydarenej KTM akcie. Dvaja zo spolutvorcov tohto článku totiž boli kvôli pádom zdravotne mimo...
22.04.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 17645 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Skúsenosti s ukazovateľom zaradeného stupňa Starlane Engear
Malá vecička s veľkým prínosom - asi tak sa dá v jednoduchosti opísať tento pomocník, vhodný najmä pre športovcov a turistov.
07.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19912 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme Yamasaki Black Hawk 400 - pracant, s ktorým sa nudiť nebudeš
S testami štvorkoliek si sa na našom webe doteraz nemohol stretnúť. Prinášame však prvú lastovičku, keď sme mali možnosť vyskúšať pracovnú štvorkolku Yamasaki Black Hawk 400 4x4.
02.04.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 30335 [Testy a predstavenia - Test]

Motokrosová KTM SX 144 – taká malá raketa!
Firma KTM ako jedna z prvých zareagovala na nový predpis UEM, ktorý upravil hornú objemovú hranicu dvojtaktných motorov pre motokros v triede MX2 a v modelovom rade pre rok 2008 uviedla model SX 144.
15.03.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 63820 [Testy a predstavenia - Test]

Test verného spoločníka Honda XL 700 V Transalp
Stúpame úzkou cestičkou, z jednej strany kolmá snehová stena, z druhej hlbočizná roklina. Dvojvalec hrá svoju dunivú pesničku, ukončí ju až moje otočenie kľúčom. Široko-ďaleko niet jediného človeka, v toto voňavé a jasné ráno sme tu úplne sami. Tesne pod Cime de la Bonette, od ktorej nás delí len niekoľko desiatok metrov.
11.03.2008 - lejbo Čitatelia: 11411 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nové BMW F 800 GS – demo jazda
Dlho očakávaná novinka BMW F 800 GS sa prvýkrát predstavila verejnosti na výstave EICMA v Miláne. Odvtedy ubehlo pár mesiacov, počas ktorých stihla absolvovať testovaciu jazdu Touratech doplnkov v Afrike a nedávno aj test novinárov z celého sveta v Juhoafrickej republike.
07.03.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28369 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test konverznej HID Xenon sady Pilot
O xenónových svetlometoch na motorke tu už bolo niekoľko diskusií. Dostal som možnosť vyskúšať HID sadu značky Pilot, tak dúfam, že sa mi podarí vniesť trochu svetla do tejto problematiky.
05.03.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17341 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Madame Aprilia Shiver
„Chcem naháča ale radové štvorvalce ma už nebavia. Chcem dvojvalec, ale na tisícku si netrúfam a ani peňaženka sa netvári inak.
21.02.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 14203 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Oranžové peklo má názov KTM 1190 RC8
Dávno preč sú časy, kedy bola značka KTM braná výhradne ako výrobca motoriek pre zablatených tvrdých chlapov. Na rade sú teraz borci s lišajmi po tele.
14.01.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 17405 [Testy a predstavenia - Test]

Test BMW G 650 Xchallenge
Tááák a po teste nového bavoráckeho motarda tu máme jeho terénnejšieho brata.
09.01.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 14328 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test sledovacieho zariadenia Omniscout iT200
Ak chceš mať svoju motorku 24 hodín denne pod kontrolou, či už stojí v garáži alebo ju požičiavaš nejakému kamarátovi, čítaj ďalej.
Predchádzajúce | 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!