Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 811 až 825 z cekového počtu: 941.
29.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 26701 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda GL 1800 Gold Wing - turisticus maximalis
Prvýkrát som ju videl krátko po revolúcii v Rakúsku. Keď mi jej majiteľ pri odchode zakýval, zmenilo to môj život. Na taký moment sa nezabúda asi ako na stratu panictva. A po sedemnástich rokoch ju mám doma v garáži...
28.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 6831 [Testy a predstavenia - Test]

Ducati deň na Pannoniaringu alebo duc duc do kačírku
Piatok 27. 7. bol dňom, kedy sa nad maďarským okruhom ozývali dva valce oveľa viac než štyri. Desmo rozvody prevažovali nad klasickými, suché spojky pískali na každom rohu. Bol tam totiž Ducati deň.
23.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 42494 [Testy a predstavenia - Test]

Otestovali sme zmes do pneumatík UltraSeal
Mnohí z vás sa ma už na výstave Motocykel 2007 v našom stánku pýtali, ako si počínal UltraSeal na ceste do Egypta. V tom čase som mohol len konštatovať, že 3 motorky prešli spolu viac ako 30 000 km bez defektu.
20.07.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 36096 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha XVS 1300 A Midnight Star
Hviezdna rodina Yamahy sa opäť rozrástla. K XV 1900 Midnight Star pribudla menšia sestra XVS 1300 A Midnight Star.
17.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 40427 [Testy a predstavenia - Test]

Test cestovateľa Honda CBF 1000
Takmer presne tri roky nám trvalo, kým sme otestovali celý modelový rad CBF. Začali sme päťstovkou, uzatvárame to litrom. Konečne!
13.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 68770 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha FZ6 Fazer S2 - športovec, turista a partner na každý deň
A hneď tu máme ďalšiu porciu troch ladičiek, tentoraz malého polokapotovaného športového turistu menom Fazer.
07.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 79597 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha XT660X - motard na každý deň
Stádo 47 koníkov dupotajúcich v jednom rytme, štíhla stavba, vysoké zdvihy a cestné obutie. To je supermotard z dielne Yamahy - XT660X.
02.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 67491 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávací test Honda XL 1000 Varadero 2007 a BMW R 1200 GS 2007
Mňam mňam, ochutnávame stroje, ktorých staršie ročníky nám stoja v garážach. Musíme sa dostatočne odosobniť, aby sme na ne vedeli pozrieť očami človeka neznalého, ale práve kvôli tým niekoľkým rokom a desiatkam tisícok kilometrov byť prísni, aby sme vedeli vytknúť aj najmenšiu chybičku.
28.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 17667 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda SH 300i
Aj pri ďalšej honďáckej novinke sa dostávame z teoretickej roviny do tej praktickej...
26.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 29857 [Testy a predstavenia - Test]

Test vyzlečeného mastodonta BMW K 1200 R
"Ty vole, toho by som nechcel čistiť od múch!" Asi také vety sa hovorili, keď sa ukázali prvé fotky tohto stroja. Prešiel nejaký čas a ja som dostal možnosť vyskúšať si to umývanie naživo...
22.06.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 33907 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha YZF-R1 - Nová hračka pre veľkých chlapcov
Tak a máme tu novinku z Yamahy. Na okruhu v Brne nám počasie neprialo, a tak sme mali možnosť vyskúšať si ju na bežných cestách...
21.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 46462 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda XL 125 Varadero - takmer veľký turista
Tak tak, aj malé Varaderko dostalo v rámci udržania mladého ducha a splnenia emisných noriem do vienka zopár inovácií.
19.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 73538 [Testy a predstavenia - Test]

Test malého športovca Honda CBR 125 R
Osminková cébeerka je jednou z honďáckych noviniek pre tento rok. Po troch rokoch sa jej dostalo zopár zmien, ktoré jej pomohli dobehnúť dobu.
31.05.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 39760 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda VT 750 Shadow Spirit - aj tiene majú svoju dušu
Asi žiadna kategória motocyklov tak nepodlieha módnym trendom ako čoper/kruizer.
30.05.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 44107 [Testy a predstavenia - Test]

Test Adamoto JL 125 T10 Retro
Sú dávno preč časy, keď boli v móde tesilové nohavice, silónové košele, nablýskané mokasíny či vlny vo vlasoch alá Elvis, časy keď talianská Vespa žala úspechy svojimi skútrami.
Predchádzajúce | 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!