Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 541 až 555 z cekového počtu: 1222.
28.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5672 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mrazu odolná banda Slovákov na Elefante
Zima je v plnom prúde a tak dostala partička motorkárov skvelý nápad. Pôjdeme na motozraz do Nemecka!
26.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7243 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

Nový cestovateľsko – športový moto portál Advriders.sk
Priaznivci dobrodružstva a nespútanosti! Tak nejako spontánne vznikla nová moto stránka. Nie ako potreba konkurencie iným portálom, či s komerčným pozadím zakladateľa. Skôr ide o prirodzené zjavenie sa na internete.
25.01.2012 - JOSE Čitatelia: 21650 Strany: 7 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Dobrodružné cestovanie naprieč Tureckom a Gruzínskom
Ak to tak spätne analyzujem, tak túžba navštíviť Turecko sa mi nebadane zahniezdila v hlave určite v momente, keď som niekde uvidel fotku Antiochovho pomníka na hore Nemrut Dag.
23.01.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8453 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Transbalkánski servismeni, dokončenie – posledné dni na Balkáne
Keď technika nepočúva je lepšie pomaly zamieriť domov. Albánsko sme ochutnali a už cestou domov sa nám v hlavách rodili plány na návrat v budúcej sezóne. Ale to, že návraty nemusia byť stále smutné a nudné, sme sa presvedčili na vlastnej koži.
05.01.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 18022 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzske Alpy zas a znova
Repetitio est mater studiorum, opakovanie je matkou múdrosti. O Alpách to platí hádam dvojnásobne, pretože tých krásnych výhľadov a chutnučkých zákrut sa človek nemôže prejesť. Ak by niekto namietal, že je tam priveľa komercie a gýču, tak určite nebol vo francúzskej časti Álp.
02.01.2012 - Karma Čitatelia: 10311 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2011
Radostné jazdenie po slobodnej krajine dobrých ľudí. Žiadne zákazy. Krásna príroda. Volili sme jazdenie po cestách najnižšej kategórie a vyplatilo sa.
30.12.2011 - saimona16 Čitatelia: 6204 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Môj motorkársky začiatok
Na pekelnom stroji, ktorý nevlastní len tak hocikto.
21.12.2011 - johnnny Čitatelia: 5415 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Colorado trip
Je 20. október 2010, 5:00 ráno a ja si po hodinovom spánku obliekam svoju koženú motorkársku bundu, beriem ruksak, rukavice, prilbu a už asi po stý krát hľadám kľúče od motorky...
20.12.2011 - nevo Čitatelia: 9913 [Mototuristika - Európa - Výlet]

European Bike Week 2011 - Faaker See a Alpenstrassen v Rakúsku
Zraz European Bike Week - Faaker See. Že ste o tom ešte nepočuli? Tak to ste na správnom mieste a čítajte ďalej.
16.12.2011 - matoj Čitatelia: 8377 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Ako sme naberali vitamíny pred zimou
Premýšľal som, prečo je táto sezóna taká zvláštna. Niekde, niekde bola chyba. Dnes už viem kde. Chýbal mi predsa poriadny výlet na niekoľko dní. Začiatkom Augusta som síce navštívil nádherný Mangart, ale bolo to tri dni a na rýchlo. Potom len povinnosti, ktoré dovolili robiť len jednodňové výlety.
07.12.2011 - Paulie Čitatelia: 9285 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkán 2011 na dva takty
Celé to začalo ako ortodoxný motovýlet. Dlhé hodiny strávené na nete, nad mapou a keď už bola trasa viacmenej jasná, nasledovalo sledovanie počasia, ktoré výlet úspešne posunulo o dva mesiace. ALE !!! Človek mieni, život mení ...
04.12.2011 - Peter Fischer Čitatelia: 12442 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Usoplená Mikulášska jazda 2011 v Bratislave
Tááák a sme o ďalšiu Mikulášsku jazdu skúsenejší! Tentoraz nám počasie prialo viac ako minulý rok, kedy sme si museli dať po úspešných siedmych rokoch pauzu, lebo nahulákalo šialene veľa snehu.
03.12.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3564 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Jesenné krájanie kilometrov
Keď z valcov sála o čosi menej tepla než obvykle, je jasné, že sa pomaličky blíži zima. Prišla jeseň a pre mnohých spolu s ňou, aj posledné kilometre v sedle motorky. Vtedy si človek viac váži ukrojený čas, vďaka ktorému môže aspoň na chvíľu odskočiť od povinností.
28.11.2011 - MajoKE Čitatelia: 12007 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dlho som čakal... 2. časť.
Capua, Herculaneum, Pompei, Paestum, Nicolosi, Etna, Siracusa, Milazzo, Vulcano, San Leo, San Marino, Košice.
25.11.2011 - tigrik77 Čitatelia: 8237 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Potulky Slovenskom 2
Rok ubehol ako voda a nastal čas na ďalšiu akciu. Čas potúlať sa našou krásnou krajinou.
Predchádzajúce | 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!