Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 616 až 630 z cekového počtu: 1217.
08.12.2010 - palio84 Čitatelia: 3841 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Mondello 2010
Deň na národnom okruhu Mondello park v Írskej republike, s mojimi kamošmi.
04.12.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9449 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Mikuláška jazda Košice 2010
Tak konečne sme sa dočkali poriadnej bielej zasneženej Mikuláškej jazdy. Teplomer síce hlásil teplotu pod bodom mrazu no cesty boli viac menej odpratané a tak sme sa zišli v slušnom počte.
02.12.2010 - Mitja Čitatelia: 13733 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

DRUM BUN po rumunských kopcoch pre jedenástkovú zmesku
Uno bere - jedno pivo, la revedere – dovidenia; základy ovládam, motocicleta zbalená, divočina čaká, otáznik nad Transalpinou priťahuje.
01.12.2010 - matoj Čitatelia: 11447 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

MZ - tour Európa 2010
Po minuloročnej motodovolenke v Česku Slnko seno a pár KM som bol pevne rozhodnutý pokračovať v ďalšom spoznávaní nových krajín. Tento krát som mal v hlave niečo väčšie...
26.11.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16124 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

2-taktná Ukrajina a 125-kové Rumunsko, konečne Adventure prázdniny!
Slnko lezie pomaly za hory. Je čas zliezť z motorky a rozložiť stan. A kde? No predsa hocikde! Najlepšie je ale to, že nikomu to nevadí. Nikto vás nevyháňa, nikto nič nepýta. Slovko ĎAKUJEM tu má ešte stále vysokú hodnotu.
23.11.2010 - Paulie Čitatelia: 11026 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkán 2010
Lepšie raz vidieť ako dvakrát čítať. Tentokrát tu toho dám asi viac obrazom ako písmom, takže nájdi si 11 minút času a čekuj video ...
22.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15464 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Transylvania panoramas (360° Virtual Reality) 2010
Rumunské Karpaty vám tentoraz priblížim prostredníctvom plnohodnotných 360 stupňových panorám, ktoré krásu Karpát a stredovekých miest prinesú priamo do vášho kresla.
18.11.2010 - Metalhead Čitatelia: 4532 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Video (HD) - Cesta domov z Írska
Írsko, Francúzsko, Nemecko, Česko a Slovensko
17.11.2010 - Archie Čitatelia: 4544 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Moldavsko „na otočku“ – postrehy
René mláďenca príhodi a skúsenosťi (na UA a v MD)
15.11.2010 - matus Čitatelia: 20234 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Tunis 2010
Piesok mám v rukaviciach, čižmách, očiach, ušiach, zadku, zámkoch, prepínačoch a škrípe mi medzi zubami. Toto som chcel? Asi áno, lebo na túto fotografiu, ktorú som videl pred rokmi v cestopise od Zeno, som nemohol zabudnúť. Teraz už rozumiem, prečo ľudom Afrika učarovala. Aj ja sa tam chcem vrátiť. Ale poďme pekne poporiadku.
12.11.2010 - Opyciak Čitatelia: 8132 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

S tieňom vašej mašiny
Stojíte na benzínke a okolo prefrčí motorka. S otvorenou papuľou čakáte na ďalšie, veď snáď zazriete známeho, alebo aspoň nejakú krásavicu po akej práve túžite. A nič.
10.11.2010 - malyVlado Čitatelia: 11036 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Poľsko za sedem dní
V dobách dávno minulých (pred rokom 1989) som do Poľska chodil na služobné cesty dosť často. Prebrázdil som ho všetkými možnými dopravnými prostriedkami, počnúc autom, cez prostriedky hromadnej dopravy, autobus, vlak a lietadlo, až po loď. Jediný motorový dopravný prostriedok, ktorý mi chýbal bol motocykel.
09.11.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8653 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

„ODPOVEĎ“ NA OTVORENÝ LIST MO SR
Otvorený list bol reakciou na ignorantstvo úradníkov zmietnuvších žiadosť o dva preteky na Záhorí zo stola. Očakával som aspoň elementárnu slušnosť v odpovediach, prípadne v konštruktívnych návrhoch. No MO SR sa neukázalo v dobrom svetle ani teraz.
04.11.2010 - bubo008 Čitatelia: 25531 Strany: 2 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

SLOVAK ROUTE 66
O slávnej americkej matke ciest už bolo toho popísané veľa, ale vieme aké zaujímavosti skrýva jej slovenská menovkyňa? Keďže ju celkom dobre poznám, rozhodol som sa opísať pikošky, ktoré na nej zaujali mňa.
01.11.2010 - kapoma Čitatelia: 6474 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta na Slovensko
Tentoraz si odpustím jednoduchú a rýchlu cestu lietadlom a vyrážam z Londýna do Nitry na motorke.
Predchádzajúce | 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!