Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 631 až 645 z cekového počtu: 1217.
22.10.2010 - pind Čitatelia: 8937 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Last Minute!!! Chorvátsko za 150€/os.
Pokojne čítajte ďalej, toto naozaj nie je reklama na pobytový zájazd, ale mototuristika.
20.10.2010 - sacco Čitatelia: 10449 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Jechal Slovák na Balkán
Je piatok 20. júna 2008, päť hodín ráno, a ja mierim ospalou Bratislavou na diaľnicu von z mesta. Na semaforoch zatiaľ bliká oranžová a tú istú farbu má aj vychádzajúce slnko a jeho odraz v okenných sklách.
18.10.2010 - UKsLaVo Čitatelia: 11402 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nordkapp Route 2010
Výlet na Nordkapp cez Rusko...
14.10.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5539 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Dobrodružstvo za rohom
Mala to byť len taká rozcvička pre čerstvo zrastenú ruku. Len zopár asfaltových kilometrov, aby pravačka znova pocítila čo je to ťahať za plynovú rukoväť. Len obyčajné kávičkovanie. Plány sú ale pekná vec, no ich nečakaná zmena ešte krajšia.
11.10.2010 - sibko Čitatelia: 7914 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Talianske hory a Chorvátske more 2010
Dobre si zajazdiť a zaplávať to je pre nás v lete soľ života a nabíjačka batérií na celý rok. Taliansky alpský masív a Chorvátsky čistý a teplý Jadran sme si zvolili v tejto sezóne ako hlavné body záujmu. Dolomity a Južná Dalmácia sú destinácie čo milovníkov jednej stopy určite dostanú na 100%.
08.10.2010 - minsk Čitatelia: 5614 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Kúsok Rumunska 2010
Deň vhodný na povedanie „áno“ a to sme aj zažili počas nášho výjazdu dňa 28.8.2010 v Rumunsku, keď sme videli veľa krásnych a navyše aj bohatých neviest a svadieb (škoda, že sme to nestihli odfotiť).
28.09.2010 - milanst Čitatelia: 5672 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Sršeň zo Zvolena na Pag
Štvrtok 19.8.2010 padá rozhodnutie o ceste do Chorvátska za kamarátmi na predlžený víkend. Na obed sa začínam baliť. Po zbalení veci nahodení a upevnení tašky na motorku si idem ešte kúpiť stravu a vodu na cestu. O 17.15 vyrážam na cestu smer Šahy. Po hodinke tam tankujem doplna a vyrážam na Budapešť.
25.09.2010 - motoman Čitatelia: 11891 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Bohemian Tour 2010, alebo "kývačky" opäť na cestách
Rok po minuloročnom výjazde našich statočných „kývačiek“ na chorvátsku Istriju sa ešte ani nestretol s rokom nasledujúcim a je tu príležitosť, aby svetu opäť ukázali, že v žiadnom prípade nepatria do starého železa.
20.09.2010 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 11728 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tam kde Európa končí, alebo ako bača pohnal svoje kozy na sever
Minulú moto sezónu som Vám ponúkol cestu Tam a ešte kúsok ďalej, alebo 3950 km na Honde XR125L, no tento rok prinášam niečo o kúsok chladnejšie a kilometrovo zdatnejšie.
13.09.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 15567 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Majú rozum v Rumunsku?
Anti-motorkársky zákon pretlačený nemenovanou politickou klikou a prijatý v skutočnosti pre nerušené drancovanie slovenských lesov je nám dostatočne známy. Čakanie na kalamitu v podobe niekoľkých padnutých stromov ako dôvod na plošné vyrúbanie hektárov lesa poznáme tiež. Ale v rumunských horách krajinu podobnú mesačnej (našej) neuvidíte. Postihne lobizmus aj ich alebo majú rozum? Že ho zrejme majú sa dočítate v mini cestopise.
09.09.2010 - zeze Čitatelia: 8393 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Salzburger Land 2009
Nemal to byť žiaden dlhoočakávaný výlet za poznaním nových vecí. Jednoducho sme už strašne chceli čosi pojazdiť po nekonečnom období zlého počasia, pracovných a rodinných povinností. Slovo dalo slovo, a hoci podmienky neboli ideálne (málo času, hlavná sezóna, nestále počasie), vyrazili sme. Smer Rakúsko, možno kúsok Talianska, uvidí sa... no ale keď už, tak aj na krátkom výlete nesmú chýbať (pre nás) nové veci.
07.09.2010 - KajoTDM Čitatelia: 9017 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slnečné Dolomity
Konečne som absolvoval štvordenný slnečný výjazd do talianskych Dolomitov a tak by som sa s vami chcel podeliť o moje zážitky a skúsenosti, ktoré som do seba absorboval počas týchto pár dní jazdenia v jednej z najlepších oblastí pre motorkárov v Európe.
06.09.2010 - bezdooo Čitatelia: 8902 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Šnyceltúr 2010
Keď sme sa pred rokom na dovolenke v Čechách rozhodovali, že kam sa pôjde o rok, celkom sme sa jednohlasne zhodli, že "rajch" by bola dobrá voľba.
02.09.2010 - Paulie Čitatelia: 9939 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Okruh po Dolomitoch 2010
,,Dolomity - krása tohoto skalního ráje uchvátí každého, kdo si k ní jen přivoní. Při pohledu na majestátní velikány se vám srdce rozbuší bez ohledu na to jestli jste turista či horolezec. Jestliže tuto malebnou krajinu spatříte poprvé, budete se sem vracet znovu a znovu." ... citujem istú webovú stránku
30.08.2010 - tigrik77 Čitatelia: 15987 Strany: 4 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Potulky Slovenskom
Alebo ako sme sa rozhodli navštíviť drevené kostolíky. Nápad na tento výlet som dostal po prečítaní jedného článku. Bolo tam odfotených pár drevených kostolov. Tak som pospájal trasu a pozháňal partiu na cestu. Ako to celé nakoniec dopadlo sa dočítate ďalej.
Predchádzajúce | 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!