Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 676 až 690 z cekového počtu: 1217.
02.02.2010 - eNeM Čitatelia: 5399 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Enem O.T.R.A.* aneb 2020 Slovenských
* (On The Road Again – pozn. Autora) Tým, čo ma poznajú, ale aj tým, ktorí si prečítali moju atlantickú anabázu sú moje tendencie hltača kilometrov dobre známe.
25.01.2010 - kamik Čitatelia: 7027 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Cestopis]

Mojich prvých 2000... (aneb dve kolesá aj na snehu)
Toto je také minizhrnutie mojich začiatkov na motorke o ktoré sa chcem podeliť...
17.01.2010 - Beal Čitatelia: 15099 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

I. Medzinárodný festival motorkárskych filmov 2010 - PROGRAM
Možno ste niektorí sledovali novinky ohľadom festivalu pridávané na Facebook, v tom prípade máte pred ostatnými trošku "navrch" a niektoré veci z tohot článku už pre vás nebudú novinky. Tí ostatní môžu stratu dobehnúť teraz.
09.01.2010 - heso Čitatelia: 7178 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko 2009 alebo nechcené potulky po okolitých štátoch.
Skoro každý rok chodievame s mojou polovičkou na nejakú tu motodovolenku, či už nejaké tie „klasické“ motodestinácie ako je Chorvátsko, Taliansko alebo víkendovky v Rakúsku, Česku a pod.
Tento rok padla voľba na trošku vzdialenejšie Grécko.Tento cestopis bude skôr popis cesty tam a späť plus nejaké tie malé poznatky.
05.01.2010 - piestik Čitatelia: 12803 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Epos o mototúre
Prológ
Akákoľvek zhoda miest, názvov a mien je úplne úmyselná. Udalosti opísané v tomto epose sa naozaj prihodili v dňoch 20.-22. júla roku Pána 2009 štyrom motorkárom na ich výlete do poľského Osviečimu.
30.12.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 16359 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Do Orientu za stovkami Varader
Pozývam ťa na cestu do diaľav, zaprášenú a udupanú tisíckami rokov, na návštevu miest pýšiacich sa veľkoleposťou a vznikom pred Kristom, ale aj na stretnutie majiteľov jednej veľmi dobrej motorky menom Honda Varadero.
27.12.2009 - Mitja Čitatelia: 6548 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Jesenná túlavá sólovka
„Pútnik, kam ideš? Pútnik, tvoje cesty sa drsne otáčajú. Pútnik, hľadanie je tvojím poslaním... Opony padajú…“ (Pain of Salvation) Neviditeľné šnúrky ma v tento jesenný deň ťahajú niekam mimo zhonu, užiť si Liptovskej samoty.
25.12.2009 - MajoKE Čitatelia: 20540 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko – splnený sen. Nafplio, Epidauros, Korinth, Atény, Delfy, Marathón, Olymp. 2. časť.
Celá produkcia motoriek Honda Innova končí v Aténach. Chlapec ju dostane od otca, keď sa prvýkrát oholí a vezmú mu ju, keď sa prestane holiť.
18.12.2009 - bubo008 Čitatelia: 15669 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Routes des Grandes Alpes 2009
Milujem dovolenky, kde veci robím inak ako po zvyšok roka. Spať na zemi, variť si na ohni, len sa tak túlať a neotravovať sa termínmi a nejakými cieľmi. Plán bol trochu hmlistý – nejako obísť okolo Álp, stihnúť to do 10 dní a použiť minimum diaľnic.
16.12.2009 - Mitja Čitatelia: 10321 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Bokovky od mlyna k mlynu alebo slovensko-moravská pohodovka II
Po roku sa zase prehŕňam na nete po zaujímavostiach Moravy a blíži sa čas odchodu. Chcem nadviazať na minuloročnú turistickú pohodovku, no hlavne sa čo najviac vyhnúť hlavným ťahom.
14.12.2009 - Allfik Čitatelia: 9569 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Moja Alpská anabáza
Pôvodne som nad písaním článku neuvažoval, ale keďže sa veci vyvinuli tak ako sa vyvinuli, nedá mi sa s Vami o to nepodeliť. Možno už niekto niečo podobné zažil, tak si na to spomenie a tí čo to nezažili, nech sa poučia. :)
12.12.2009 - ORGANIZATOR Čitatelia: 7608 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Mikulásška nedeľa 2009 v Čilistove a v Šamoríne
Niet krajšieho pohľadu, ako pohľad na rozžiarené detské očká.
10.12.2009 - matoj Čitatelia: 9482 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Slnko seno a pár KM
Všetko sa to začalo v časoch snehu a mrazu, keď človeku ostáva obzerať fotky z minulej sezóny a čítať zaujímavé cestopisy. No a práve vtedy som si povedal, že Slovensko som obstojne pobehal, tak prečo nezabehnúť von. Cieľ - Česko a filmové miesta.
05.12.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 12914 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Mikulášska jazda 2009 v Bratislave a Košiciach
Zase sme o 365 dní starší a o ďalšiu Mikulášsku jazdu skúsenejší...
01.12.2009 - MareceqMTX Čitatelia: 10133 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Možno posledný výlet v sezóne 2009
Nedeľa ráno, vstávam z postele ľavou nohou aj napriek tomu, že po prechode na zimný čas som mohol o hodinu dlhšie spať. Pohľad z okna ma hneď preberá, lebo veľmi dobre viem že táto nedeľa je možno posledná zjazdná v tomto roku.
Predchádzajúce | 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!