Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 826 až 840 z cekového počtu: 1217.
30.10.2007 - Francuz Čitatelia: 18459 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Albánsko 2007
Keď sme sa v zime dostali k fotkám z Albánska, hneď sme vedeli, že to je niečo pre nás. Nádherná príroda, hory, more, cesty väčšinou šotolinové. Braňo to asi spomenul aj doma, a tak dostal na Vianoce turistického sprievodcu Albánskom a bolo rozhodnuté.
26.10.2007 - djkorka Čitatelia: 4633 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Quo Vadis Jawa stretko 2008
K napísaniu tohto článku ma viedlo pár skutočností zistených po troch rokoch Jawa stretka. O tieto skutočnosti by som sa rád podelil s tými, ktorí radi chodia na toto stretnutie priaznivcov a motorkárov a verím, že spoločné informácie a diskusie dobre zužitkujeme.
22.10.2007 - Cendina Čitatelia: 8132 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tour de beer 11. 8. – 17. 8. 2007
Tuhle dovolenou slibuju Rejdiovi už druhým rokem. Po Haluška-tripu, kdy ke konci mu lezla bryndza snad i ušima a šíleně mu pocukávalo pravé dolní víčko, mi rozhodně oznámil, že když já můžu mít dovolenou s haluškama chce on dovolenou pivní.
16.10.2007 - janoxl Čitatelia: 8960 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Adventúra Alpy, jeseň 2007
Všetko sa to začalo, keď sme sa vrátili domov z letnej dovolenky, ktorú sme si rozdelili na váľanie sa na pláži a jazdenie po Alpách.
11.10.2007 - malyVlado Čitatelia: 12201 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

1000 kilometrov slovenských
K napísaniu tohto článku ma inšpiroval článok „700 míľ slovenských“. Tak isto ako TonyCBF, aj my sme sa o tejto ceste dohodli už vlani na jeseň.
01.10.2007 - zeze Čitatelia: 14124 Strany: 8 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Trentino 2006 alebo Vymetanie nezvučných passov
Scenár sa opakoval. Celú zimu a jar veľké plány, ale keď sa trochu roztopil sniežik a naša mať začala volať, zrazu nebolo ani času, ani endúr do partie na tie alpské veci, ktoré už tak dlho čakajú.
27.09.2007 - Adyambos Čitatelia: 11581 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Cassovia-Retro alebo Dámy sa prišli ukázať!
V nedeľu (23. 9. 2007) sa Košice vrátili do doby, keď tieto dámy boli ešte len dievčatká a učili sa prvé krôčiky. Písal sa rok do 1975.
27.09.2007 - ofca Čitatelia: 10396 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Malé kubatúry, veľké výlety alebo na 125 ccm do Tatier
O tom, ako išli traja adolescentní výletníci na 125-kách do Tatier.
26.09.2007 - Winnetou Čitatelia: 5028 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Extreme performance bike weekend - Santa Pod
Štvrť míle na anglický spôsob, Santa Pod raceway.
20.09.2007 - sparks05 Čitatelia: 11273 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Simson tour 2007
Pôvodne sme plánovali vyraziť 20. 8., lenže nám počasie neprialo. O čo vlastne ide? Výlet po celom Slovensku na našich mašinách – Simsonoch. Čo je Simson asi netreba písať, ale aspoň ozrejmím, že sa jedná o dvojtakt s objemom 49 ccm (sparks) a 60 ccm (lukipuki).
19.09.2007 - Puco Čitatelia: 5269 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Zraz Moto Guzzi, 14 - 16. 9. 2007
Ako to už býva, neplánované veci bývajú väčšinou dobré, tak ani ja som tento zraz neplánoval. Dokonca som ho nemal ani v kalendári. Ako k tomu teda vlastne došlo, ako sa to mohlo stať? Nuž...
17.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22284 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina 2007 alebo do tretice všetko dobré
Možno aj preto mi teraz s odstupom času a z pohodlia domova vŕta v hlave myšlienka vyraziť do Komzomoľsku ešte raz naľahko... Okrem toho sme mali v pláne návštevu okolia Rachiva a Hoverly, ktorá nám kvôli technickým problémom nevyšla. Takže dôvodov pre návrat do zakarpatsej oblasti je viac.
13.09.2007 - MajoKE Čitatelia: 14309 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako som odišiel na mesiac...
Kalendárny samozrejme. Keďže Slovensko nie je Japonsko a ja nie som Japonec, zobral som mesiac dovolenky, sadol na Fazera a odišiel. Japonskí workoholici si dovolenku neberú, čo keby to fungovalo bez nich? Budú zbytoční?
13.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13163 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Veľkí chlapci v pieskovisku
Od začiatku roka spomína Tahitan pieskovňu, kde chodí trénovať trialista Martin Miháľ. Vraj to tam vyzerá ako v Egypte.
12.09.2007 - tref Čitatelia: 10418 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Na otočku k Neusiedleru
Ako stráviť deň voľna alebo o jednom peknom motovýletíku ešte spred roka.
Predchádzajúce | 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!