Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7876 až 7890 z cekového počtu: 8736.
10.01.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5976 [Novinky - O motoride.sk]

Nový dizajn motoride.sk
Určite ste si už všimli, že motoride.sk prešiel malou zmenou.
09.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 6174 [Šport - Rally]

Dakar 2006 – Katriňák už doma, Caldecott mŕtvy
28. ročník Dakaru si vyžiadal prvú obeť.
09.01.2006 - MajoKE Čitatelia: 9591 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Keď bolo trištvrte na jeseň a superšporty spali...
... rozhodol sa jeden blázon na dvoch kolesách prejsť tri hranice keď boli štyri stupne a začal o piatej ráno, o šiestej kvôli hmle nič nevidel a o siedmej bol v Ubli...
08.01.2006 - wert Čitatelia: 63501 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda NX 650 Dominator 1997
Rozhodol som sa že pridám aj já článok do rubriky vaše stroje, a nápíšem pár riadkov o svojej bývalej a terajšej moto.
07.01.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18019 [Šport - Rally]

Jaroslav Katriňák svoje účinkovanie na tohtoročnom Dakare ukončil
Ako nás informoval Jarov manažér Marián Novikmec Jaro nebude môcť v Dakare pokračovať. V smolnej siedmej etape mal nehodu...
06.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 4739 [Šport - Rally]

Dakar 2006 - v siedmej etape sme si trochu pohoršili
Jaro skončil etapu na pätnástom mieste.
06.01.2006 - arn arn Čitatelia: 5563 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Milé prekvapenie
Jeden júnový deň mi zavolal kamarát, či by som mu nepomohol s jedným nevšedným prekvapením...
05.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 4832 [Šport - Rally]

Dakar 2006 – Katroš celkovo deviaty!
Jaro síce skončil etapu až na štrnástom mieste, v celkovom poradí si však znova polepšil.
05.01.2006 - Natalka Čitatelia: 35161 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja druhá - Yamaha Fazer 600
Určite to poznáte... Chcem kúpiť motorku, GSX 750 Inazumu, doobedné ňúranie po inzerátoch, zrazu mail od Lupusa – Predmet: Fazer...
05.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 4548 [Šport - Rally]

Dakar 2006 - prvé problémy
Problémy sa nevyhýbajú ani Jarovi, ani jeho tímovým kolegom...
04.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 4733 [Šport - Rally]

Dakar 2006 - Katriňák desiaty!
Jaro si stále polepšuje, v celkovom poradí je po piatej etape desiaty.
04.01.2006 - jojo11 Čitatelia: 17394 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako som „starkú - K. T. Marku“ dostal do iného stavu
Začala neskorá jeseň – zima 2003. Ako obvykle mi priniesla očakávaný „absťák“ – tento krát v podobe žiadostivosti po „ľahkej“ až ľahučkej mašine. Predchádzajúce roky boli podobné avšak v inej kubatúre. Šialené surfovanie po internete – a je tu.
03.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 4504 [Šport - Rally]

Dakar 2006 - Katriňák si polepšil!
Jarovi Katriňákovi sa darí stále viac - vo štvrtej etape skončil trinásty.
03.01.2006 - gsxrr Čitatelia: 15893 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX-R 750 2001
Na jar došlo k výmene generácií mojej Suzuki GSX R 750, staršiu rok 1997 som predal a doviezol som si túto rok 2001...
02.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 6033 [Šport - Rally]

Dakar 2006 – v tretej etape Katriňák na 15. mieste!
Prvá africká etapa dakarskej rely bola pre nášho Jara Katriňáka úspešná.
Predchádzajúce | 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!