Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 391 až 405 z cekového počtu: 536.
24.03.2008 - Winnetou Čitatelia: 8106 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Škótsko 2008
Škótsko je jeden z najkrajších kútov Veľkej Británie, vyhľadávaná turistická destinácia. Poďte sa pozrieť ako vyzerá v marci.
27.02.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27757 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Videocestopis: Destination Shqipëria, alebo náš výlet do krajiny orlov (Albánsko)
Tak trochu netradičný cestopis. Namiesto čítania siahodlhej reportáže si vezmeš pukance, stiahneš 40-minútový film a pustíš ho večer polovičke namiesto telenovely :-)
03.02.2008 - Zephyr Čitatelia: 11271 Strany: 9 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Septembrové pasobranie 2007
Bolo to dávno, veľmi dávno, čo som si prvýkrát uvedomil prvé príznaky. Tá chuť niekam vyraziť, znovu a znovu, prejazdiť doposiaľ nepoznané a nové, vidieť nádhernú prírodu, obdivovať umenie a šikovnosť staviteľov rôznych ciest a cestičiek.... Kdesi som sa dopočul, že sú to práve príznaky choroby zvanej mototuristika.
27.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 866691 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motoride Dakar Adventure 2008 – alebo cesta na zrušený Dakar
Nápad vyraziť v januári do Maroka a vidieť na vlastné oči dakarskú rally mi behal po mysli už pár rokov. Veci začali naberať reálne rozmery až minulý rok.
01.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31146 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sleduj Motoride Dakar Adventure 2008 naživo
Do tohto článku, ktorý sa nachádza aj na podstránke dakar2008.motoride.sk, budú až do ukončenia výpravy denne pribúdať fotky a krátke správy z našej cesty.
13.12.2007 - MajoKE Čitatelia: 23290 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Prepadnutie Bieloruska
V časoch, keď mal Bruce Willis vlasy som pri rume, nápoji strelcov prehlásil pred priateľmi, že nikdy nepôjdem do krajiny, kde sú potrebné víza. Klamal som.
07.11.2007 - Ollo Čitatelia: 7022 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Severné Thajsko 2007
Je krásny, slnečný deň, na oblohe ani stopa po oblakoch, teplota sa už ráno o deviatej vyšplhala na 25 stupňov, vzduch sa ani nepohne.
30.10.2007 - Francuz Čitatelia: 18466 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Albánsko 2007
Keď sme sa v zime dostali k fotkám z Albánska, hneď sme vedeli, že to je niečo pre nás. Nádherná príroda, hory, more, cesty väčšinou šotolinové. Braňo to asi spomenul aj doma, a tak dostal na Vianoce turistického sprievodcu Albánskom a bolo rozhodnuté.
22.10.2007 - Cendina Čitatelia: 8135 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tour de beer 11. 8. – 17. 8. 2007
Tuhle dovolenou slibuju Rejdiovi už druhým rokem. Po Haluška-tripu, kdy ke konci mu lezla bryndza snad i ušima a šíleně mu pocukávalo pravé dolní víčko, mi rozhodně oznámil, že když já můžu mít dovolenou s haluškama chce on dovolenou pivní.
16.10.2007 - janoxl Čitatelia: 8966 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Adventúra Alpy, jeseň 2007
Všetko sa to začalo, keď sme sa vrátili domov z letnej dovolenky, ktorú sme si rozdelili na váľanie sa na pláži a jazdenie po Alpách.
11.10.2007 - malyVlado Čitatelia: 12207 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

1000 kilometrov slovenských
K napísaniu tohto článku ma inšpiroval článok „700 míľ slovenských“. Tak isto ako TonyCBF, aj my sme sa o tejto ceste dohodli už vlani na jeseň.
01.10.2007 - zeze Čitatelia: 14148 Strany: 8 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Trentino 2006 alebo Vymetanie nezvučných passov
Scenár sa opakoval. Celú zimu a jar veľké plány, ale keď sa trochu roztopil sniežik a naša mať začala volať, zrazu nebolo ani času, ani endúr do partie na tie alpské veci, ktoré už tak dlho čakajú.
27.09.2007 - ofca Čitatelia: 10407 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Malé kubatúry, veľké výlety alebo na 125 ccm do Tatier
O tom, ako išli traja adolescentní výletníci na 125-kách do Tatier.
20.09.2007 - sparks05 Čitatelia: 11291 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Simson tour 2007
Pôvodne sme plánovali vyraziť 20. 8., lenže nám počasie neprialo. O čo vlastne ide? Výlet po celom Slovensku na našich mašinách – Simsonoch. Čo je Simson asi netreba písať, ale aspoň ozrejmím, že sa jedná o dvojtakt s objemom 49 ccm (sparks) a 60 ccm (lukipuki).
17.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22306 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina 2007 alebo do tretice všetko dobré
Možno aj preto mi teraz s odstupom času a z pohodlia domova vŕta v hlave myšlienka vyraziť do Komzomoľsku ešte raz naľahko... Okrem toho sme mali v pláne návštevu okolia Rachiva a Hoverly, ktorá nám kvôli technickým problémom nevyšla. Takže dôvodov pre návrat do zakarpatsej oblasti je viac.
Predchádzajúce | 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!