Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja motorka
Zobrazujem články 196 až 210 z cekového počtu: 608.
02.04.2009 - mato99 Čitatelia: 19703 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako sa plnia detské sny - Suzuki DR 650 SE 2003
Každý z nás má nejaké sny, mne sa ten môj detský sen splnil a chcem sa s vami oň podeliť. Ak chcete, čítajte ....
24.03.2009 - SADLATY Čitatelia: 18450 [Vaše stroje - Moja motorka]

Príbeh sedláka alebo o čom je jazdenie na motorke?
O tom, ako prišiel človek ako ja k motorke...
18.03.2009 - kapor50 Čitatelia: 21558 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ducati "príšerka" Monster 600
Začnem tým, že v zime je nuda. Normálne by som sa k písaniu nejakého článku nedostal, ale v práci je kupodivu nuda tiež. Vzhľadom na okolnosti vznikol príspevok tak trochu mimo zabehaných kategórií, ktorý si vám dovoľuje predstaviť príbeh jednej motorky. Nazvime ho pracovne: "Druhý život príšerky desmoďáka".
05.03.2009 - bedna Čitatelia: 20590 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CRF 450 R 2008
Interný názov - Sekera..
27.02.2009 - Mikinesko Čitatelia: 24556 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha YZF-R125
Tak toto je moja motorečka: Yamaha YZF-R125 je spoľahlivý a nádherný stroj.
26.02.2009 - ToM46 Čitatelia: 18597 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keeway Land Cruiser 250 - Hlásenie o škodách
Je to "čína". To je vyhadzovanie penazí. Ako často je to v oprave? Na "moprdoch" nejazdím. No len sa choď keevať. Keď vlastníte Keeway určite ste niečo z toho počuli aj na vlastnú adresu. Poďme sa presvedčiť o ich tvrdeniach...
23.02.2009 - Wildman Čitatelia: 33377 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

BMW F650- FUNDURO
Rád by som vám predstavil tento v našich končinách stále nie veľmi rozšírený stroj BMW F650, vo svete a hlavne v zámorí známy skôr pod synonymom funduro.
20.02.2009 - bezdooo Čitatelia: 19837 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja druhá sezóna s KTM LC4-kou
Bolo to ešte niekedy počas výšky, ked som sa nejak zamiloval do dvojkolesových strojov. Keď som prišiel po prázdninách v tretiaku z UK, mal som naškrabané nejaké prachy, a začal som uvažovať, čo s nimi.
13.02.2009 - neno Čitatelia: 11103 [Vaše stroje - Moja motorka]

Aprilia AF1 125 Sintesi - Ako Ňeňo začal motorkovať
Moja cesta od ČZ 175/450 ku Aprilii AF1 125...
09.02.2009 - prdlafka Čitatelia: 13985 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja cesta od Piaggio Free, Hondy CBR 600 F a CBR 900 RR až ku Suzuki Hayabusa
Všetci si pamätáme na doby dávno minulé, keď sme so zápalom, s obrovskou trpezlivosťou a s láskou venovali všetok svoj voľný čas našej láske – pionieru, babete, stadiónu, alebo tí lepší dokonca simsonu alebo 350-tke, aby sme sa potom mohli pyšní popreháňať s uvoľneným tlmičom pod oknami susedov, či frajersky previezť kamošky niekam na zmrzku.
26.01.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 24505 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM Adventure 950 S - oranžová šelma
Nedostižné jazdné vlastnosti, špičkový motor, nádherný dizajn, čistokrvná športovkyňa... Ale aj poruchová, nevyužiteľná, drahá... Kto má pravdu?
12.01.2009 - Hamlet Čitatelia: 18877 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VFR 750F – 20 rokov vo forme
Bola to moja bývalá (Nahradila ju CBR 900 RR). Motorka, na ktorej som si užil kopec zážitkov, preto si myslím, že si zaslúži tento článok.
04.01.2009 - huly Čitatelia: 28266 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako som sa učil chodiť od Jawy k Yamahe XV 1000
Registrovaný som na motoride.sk už nejaký čas. Prečítal som nejaké tie články z každého druhu a zahliadol som tam aj diskusiu o slušnosti nového registrovaného člena predstaviť sa a niečo o sebe napísať.
01.01.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 45998 Strany: 4 [Vaše stroje - Moja motorka]

50, 125, 140 a 230 ccm – testy motoriek pre deti
Každý milujúci rodič chce aby potomok šiel v jeho stopách. Aj motorkár. Ako na to?
22.12.2008 - Hamlet Čitatelia: 22606 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBR 900RR Fireblade SC44 – po prvej sezóne
Bolo to niekedy na jar 2008, kedy som sa rozhodol, že vymením svoju staršiu VFR 750F za niečo novšie.
Predchádzajúce | 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!