Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2715 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31716
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18528)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13188)

Články - Vaše stroje - Moja motorka

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

„Hodne“ o Honde PCX 125

Malá vrtká, dobre .... jazdí.

slider

Úprava Simsona S51 na StuntRiding

Podelím sa s vami o skúsenosti pri úprave môjho Simáča, možno to niekomu pomôže.

slider

KTM 690 Rally Replica

Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne...

slider

BMW R 1150 GS Adventure po 80.000km - závady a nedostatky

Ona bola jazdenka - ja tiež jazdený. Ona mala jedného milenca, ja som bol promiskuitnejší. Pri prvom stretnutí pred tromi rokmi mala najazdených 23,000km a dnes sme slávili...

Zobrazujem články 511 až 525 z cekového počtu: 608.

18.01.2004 - FASTER Čitatelia: 18852 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki RF900R

Takže konečne som sa dopracoval k tomu, aby som Vám predstavil svoju krásku na ktorej už mám nejaké tie kilometríky za sebou úspešne. Síce s malými pádmi, ale nič extra. To je tak: "Nerob frajera keď to nevieš" :).

 

17.01.2004 - dobky Čitatelia: 16398 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda XL 600V Transalp

Najkrajší pohľad na svet nie je z koňa chrbta, ale zo sedadla mašiny !

 

11.01.2004 - pallika777 Čitatelia: 12600 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

JAWKA 350/638

Tak toto je naša mašina: Jawa 350-638, vyrobená v roku 1986. Po kompletnej
oprave.

 

09.01.2004 - lakyluk Čitatelia: 18585 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda XL 1000 Varadero

Konečne aj ja budem mať vianoce!!!

 

07.01.2004 - majky Čitatelia: 30381 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Jawa 350/640 - A opäť sadám na Jawu

Nazdar všetci.
Veľmi rad mam rubriku Vaše stroje na tom najlepšom motobikerskom serveri na Slovensku na MOTORIDE. Kedže som sa koncom novembra stal opäť šťastným majiteľom "motocykla", chcem aj ja svojou troskou prispieť.

 

28.12.2003 - mstach Čitatelia: 29214 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki TL1000S

Tak to je moja najnovšia motorka (Suzuki TL1000S r.v.-97, 125 koní).

 

22.12.2003 - Natalka Čitatelia: 42817 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja prvá motorka - Jawa 350/638

Mikulášsky darček - 6.12.2003 som si išla pre moju prvú no nie vysnenú motorku - Jawu 350/638.

 

22.12.2003 - kocovina Čitatelia: 25747 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Skúsenosti s Kawasaki GPZ 500S

Je to proste fajn mašinka...

 

09.12.2003 - csuki Čitatelia: 8205 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Ďalší Jawaobjav ...

Doniesol som si domov ďalšiu Jawku ...

 

07.12.2003 - Samo41 Čitatelia: 6462 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda X8R-S

aj malá motorka je motorka...

 

07.12.2003 - norbi Čitatelia: 11305 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja ThunderKatka - Yamaha YZF600R Thundercat

Čo k nej napísať? ...robí mi radosť a je s ňou pohodička... proste som sa s ňou chcel len pochváliť :)))

 

24.11.2003 - kajo Čitatelia: 10771 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

KAWASAKI KL 600 AE

Moja Kawasaki do terénu...

 

18.11.2003 - Tiger77 Čitatelia: 10841 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda VTX 1300S

Toto je môj krásavec.

 

14.11.2003 - kumic Čitatelia: 7565 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

BMW R100GS

Toto je článok od Nemeckého motorkára, ktorý by rád budúci rok navštívil Slovensko.

 

12.11.2003 - pistik Čitatelia: 31752 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Krásna Beštia - Yamaha YZF-R1

Chcel by som Vám všetkým ukázať a zároveň sa popýšiť svojou "Beštiou".

 

| 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |

Vespa

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »