Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Predstavujeme
Zobrazujem články 181 až 195 z cekového počtu: 231.
21.02.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 14306 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Oranžové peklo má názov KTM 1190 RC8
Dávno preč sú časy, kedy bola značka KTM braná výhradne ako výrobca motoriek pre zablatených tvrdých chlapov. Na rade sú teraz borci s lišajmi po tele.
04.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23721 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Motokrosové špeciály Yamaha 2008 na trati
Prvý novembrový víkend sme mali možnosť vidieť a otestovať motokrosové modely značky Yamaha na trati vo Veľkých Uherciach.
26.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21531 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ako nás na Honda Off-Road Weekende vytrápili nové CRF 2008
Už minulý týždeň sme informovali o tom, že tento víkend sa uskutoční akcia vhodná pre pacientov s diagnózou bahnomilstvo.
03.10.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 21631 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Chutná raritka - Royal Enfield Bullet 500
Z času na čas sa bežnému smrteľníkovi podarí odviezť na nejakej chuťovke, ktorú u nás nevidno na každom rohu. Keď poviem, že som sa povozil na Enfielde, málokto bude vôbec vedieť, o akú značku ide.
07.09.2007 - Vadim Čitatelia: 36660 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Na manželstvo to nevyzerá... alebo BMW R 1200 GS Adventure z iného pohľadu
Ktorý z motorkárov by nezatúžil otázku: privezieš mi prosím ťa na druhý koniec republiky na Majstrovstvá sveta v endure GS-ku Adventure? Ja som si takúto vetu vypočul pred týždňom.
19.02.2007 - campa Čitatelia: 15336 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinka - Kawasaki VN 900 Custom
Bolo na čase dostať na trh poriadny chopper. Že to bude Kawa, som ale nečakal. Prvé foto ma dostalo, bol som potešený, ale až koncom roka 2006 som ho zhliadol naživo a mal som radosť, že je tu pekná klasika.
08.02.2007 - campa Čitatelia: 14337 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nový motor Harley Davidson Twin Cam 96 a 96B
Som človek, čo má rád na motorke jednoduchosť. Klasiku. Striedmosť. Miloval som svoje BT pre tú surovosť a železnosť, chladenie vzduchom, dva valce a nič viac. Také je aj moje HD, jeden karbec a kopa železa na dvoch kolesách.
22.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 57572 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki Ninja ZX-6R 2007
Príchod novej šestkovej ZX v tomto roku bol jasný ako facka. Po prvý raz sa ukázala na októbrovom Intermote v Kolíne.
10.01.2007 - Vidicon Čitatelia: 36002 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Jazdenky: Honda VFR 800 versus Yamaha TDM 850
Možno vás práve napadlo, že tieto dve motorky nemá zmysel porovnávať, že sú každá z inej kategórie, ale jedno majú spoločné: obe sa narodili pre turistiku. Na oboch strojoch môžete prejazdiť Európu bez náznaku strachu, že vás nechá „na holičkách“ alebo v kolóne áut...
09.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 18846 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Bongiorno, Ducati 1098 et Desmosedici RR, mamma mia!
V dnešnej lekcii taliančiny budeme preberať exkluzívne slovíčka...
08.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 29571 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha YZF-R1 2007
Pre nový rok boli na výstave v Kolíne predstavené dva litrové superšporty – Suzuki GSX-R a Yamaha R1. Yamaha toto predstavenie brala v skromnom duchu, čo je vzhľadom na revolučné zmeny v motore dosť prekvapujúce.
04.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 55814 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Gilera GP 800 – najväčší a najrýchlejší skúter
Dvojvalcový 840-kubíkový motor do V (90 º), 75 koní, 76 Nm, maximálka okolo 200 km/h. Reč nie je o nejakom naháči, ale o skútri.
27.12.2006 - AcHeRoN Čitatelia: 9465 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Harley-Davidson predstavuje prototyp XR1200
Harley-Davidson inšpirovaný veľmi úspešnou závodnou motorkou XR750, predstavil nový prototyp XR1200, ktorý je postavený na báze Sporstera 1200, na výstave Intermot a možno začne s výrobou už do roka.
13.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11429 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Honda do sveta pustila prototyp CBR 1100 XX Super Blackbird, ktorého motor pracuje pod nadvládou systému Hyper VTEC.
08.11.2006 - sliver Čitatelia: 6420 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

AC Schnitzer F 800 S Twinstar a R 1200 S Sprintstar
Firma AC Schnitzer je už všetkým známa, takže okolo nej nebudem zbytočne plytvať textom a prejdem priamo k veci.
Predchádzajúce | 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!