ISSN 1336-6491 | Online: 1764 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30938
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18187)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12751)

Články - Testy a predstavenia - Test

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

slider

Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

V100, prelomovú novinku talianskej Moto Guzzi, sme mali požičanú na celú sezónu 2023. Za ten čas sme na nej nalietali 6 000 km; absolvovali sme zábeh, prvý servis, kopec výjazdov...

slider

Test BMW S 1000 RR (2023)

Predsa len sa mi pošťastilo a dostal som na test pre mnohých vysnívaný superbike BMW S 1000 RR. Zámerne som nenapísal môj vysnívaný, lebo môj trón superbikov je taktiež...

Zobrazujem články 361 až 375 z cekového počtu: 482.

02.06.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15313 [Testy a predstavenia - Test]

-

Porovnávací test okruhových pneumatík

V motoristickom športe sú pneumatiky alfou a omegou úspechu. Môžete mať výkonný motor, špičkové brzdy alebo ten najlepší podvozok, ale bez kvalitných pneumatík sa pôjdete akurát kĺzať. A to doslova.

 

02.06.2009 - Cacao Čitatelia: 21702 [Testy a predstavenia - Test]

-

Pracant na každý deň, skúter roka 2009, to je Honda SW-T 400

V poslednej dobe je to už druhá motorka, ešte k tomu aj Honda, na ktorej som jazdil a chýbala jej klasická „šaltpáka“, do ktorej by sa aspoň občas dalo kopnúť. Chyba alebo výhoda? Poďme sa tomu pozrieť na zúbok.

 

27.05.2009 - Cacao Čitatelia: 19506 [Testy a predstavenia - Test]

-

Príbeh na pokračovanie - Honda CBF 125 - II. epizóda

Na malej CBFke sme za pár týždňov nabehali niečo cez 2500 kilometrov, prešli prvou prehliadkou, pojazdili si hlavne v mestskej džungli ale aj dlhších presunoch. Ako sa tomuto "štupľovi" zatiaľ vodí?

 

25.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8765 [Testy a predstavenia - Test]

-

Supermoto Honda deň v Brne alebo jazda v oblakoch so systémom C-ABS!

Minulý piatok sa na Masarykovom okruhu v Brne konal tradičný okruhový deň pre nadšencov asi najznámejšej značky vo svete vôbec.

 

25.05.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17533 [Testy a predstavenia - Test]

-

Porovnávací test piatich ostrých supermotardov

5 skvelých motoriek, 1 s láskou robená trať , 3 rýchli piloti nakazení syndrómom supermoto, medzi nimi Majster Slovenska a kopec gumy z pneumatík, ktoré nechali svoj skalp na trati. Nedá sa povedať, že by sme sa prvý májový víkend nebavili.

 

12.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17554 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda DN-01 – Made in Future

Česi majú na toto skvelé slovné spojenie: „Kočkopes“ Ja som toto čudo nazval futuro-cruiser a v jeho sedle som strávil takmer 2000 km. Aké to bolo?

 

05.05.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15544 [Testy a predstavenia - Test]

-

Prečo nás dostalo supermoto

Supermoto nie je určite kúpa z rozumu. Jedine srdce vám môže rozkázať, že sa vydáte týmto smerom. Bránou do tohto sveta môže byť práve KTM 690 SMC.

 

10.11.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 23125 [Testy a predstavenia - Test]

-

KTM 690 SMC, ďalší level

Raz vo vašom živote možno nastane situácia, keď budete prehadzovať nohu cez sedadlo svojej motorky a zrazu si uvedomíte, že na ceste to už proste nie je ono. Chcete sa niekde dobre vybúriť a nedusiť toho malého závodníka, čo v sebe nosíte. Nové SMC-čko je jedna z ciest ako sa do toho pustiť.

 

15.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 40686 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Ural Sportsman 750 – Baľšaaja ťechňika

Zabudni na všetko čo si doteraz poznal. Toto je veľké, ťažké, samá oceľ, má to sajdku s náhonom, spiatočku a vzhľad z čias druhej svetovej. Proste stará dobrá ruská technika z fabriky za Uralom v ďalekom Irbite.

 

01.10.2008 - agressor Čitatelia: 16735 [Testy a predstavenia - Test]

-

KTM 690 Enduro – nástupca elitára

Čo som čakal od tohto Endura? Asi to isté, čo od jeho staršieho brata s kubatúrou 640. Že to bude ťahať od spodu a na zadné ešte na trojke, že sa to bude triasť jak panna pri prvej... puse a že ergonómia bude nahradená veľkou porciou endorfínov. Ale nakoniec to dopadlo aj tak celkom inak.

 

25.09.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 23261 [Testy a predstavenia - Test]

-

Pán dokonalý – Honda CBR1000RR

Honda začína byť v poslednej dobe pekne drzá, predchádzajúce dizajnové oddelenie asi dostalo padáka a usadlé krivky z nedávnej minulosti vystriedal výzor značne talianskej príchute. Chcelo to poriadny kus odvahy pustiť sa do niečoho takéhoto, klobúk dole.

 

16.09.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 18233 [Testy a predstavenia - Test]

-

SuperTest super KTM 990 SuperDuke

Dobrý deň, chcel by som u vás uzavrieť dobrú životnú poistku... S veľkou výplatnou sumou v prípade trvalej invalidity alebo náhlej psychickej poruchy. Kúpil som si včera motorku, možno tu už boli viacerí, tipujem. Je to SuperDuke od KTM.

 

03.09.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 28407 [Testy a predstavenia - Test]

-

Keď dve sú málo a štyri moc- Can-Am Spyder

Choďte už všetci do kelu, nechajte ma na pokoji...Tak dobre, ale hovorím to naposledy , je to značka Can-Am, má litrový motor s výkonom cez sto koní a ide to dve stovky za hodinu akoby nič...

 

25.08.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 18319 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test KTM LC4 690 Duke III

Duke je pre mnohých ikona, ktorý si založil vlastnú triedu, kde sa nepozerá na praktickú stránku motorky alebo cestovateľské schopnosti. Jediným cieľom sú tony zábavy
a radosti. Odpaly z križovatiek po zadnom a zastavovanie na prednom maturantkám prechádzajúcim cez prechod pre chodcov, o tom hlavne to dnes celé bude.

 

11.08.2008 - agressor Čitatelia: 63326 [Testy a predstavenia - Test]

-

Yamaha XT660Z Ténéré - motorka, s ktorou nájdeš konce všetkých ciest

Ténéré, Ténéré, Ténéré... stále mi to znie v hlave a predo mnou sa otvárajú nekonečné obzory splývajúce s oblohou, fatamorgány Púšte všetkých púští a najkrajšie duny Sahary. Ocitám sa v sedle vysokej dakarskej motorky a rútim sa pieskom. Na nádrži sú červené obdĺžniky medzi dvomi čiarami...

 

| 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |

Kawasaki Good Times Tour

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »