ISSN 1336-6491 | Online: 1009 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30944
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18191)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12753)

Články - Testy a predstavenia - Test

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

slider

Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

V100, prelomovú novinku talianskej Moto Guzzi, sme mali požičanú na celú sezónu 2023. Za ten čas sme na nej nalietali 6 000 km; absolvovali sme zábeh, prvý servis, kopec výjazdov...

slider

Test BMW S 1000 RR (2023)

Predsa len sa mi pošťastilo a dostal som na test pre mnohých vysnívaný superbike BMW S 1000 RR. Zámerne som nenapísal môj vysnívaný, lebo môj trón superbikov je taktiež...

Zobrazujem články 466 až 480 z cekového počtu: 482.

29.06.2004 - jjaro Čitatelia: 21973 [Testy a predstavenia - Test]

-

Pan European ST1300 r.v. 2003

Jazdí sa na tejto drahej a ťažkej motorke lepšie ako na lacnejších výkonnejších a ľahších strojoch ?

 

21.06.2004 - jjaro Čitatelia: 18056 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki VN 1600 Classic r.v. 2003

Aký je špičkový cruiser v porovnaní s cesťákmi, superšportami, endurami či naháčmi ?

 

14.04.2004 - TTom Čitatelia: 29710 [Testy a predstavenia - Test]

-

MINITEST HONDA SHADOW VT 750C (RC50)

Koniec sveta nastal vtedy, keď človek vymyslel hodinky. Aj preto mám rád cruisre.

 

11.11.2003 - roentgen Čitatelia: 15105 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test PMR-ka po 1600 km.

Pred časom Harly uverejnil svoje skúsenosti s Interkomom. S priateľkou sme cez leto jazdili po Nemecku a tam sme, z podobných pohnútok ako vyššie spomínaný, kúpili PMR (Public Mobile Radio) vysielačky s príslušenstvom pre motorkárov (Maycom EH-446 motorrad set). Hneď sme ich aj vyskúšali a tak môžem ponúknuť zopár poznámok. Od 24.10.2003 je totiž používanie PMRiek legálne aj na Slovensku.

 

23.10.2003 - TTom Čitatelia: 26893 [Testy a predstavenia - Test]

-

MINITEST BMW R 1100 S

Vďaka redakcii SMC (ktorá mi cenzuruje články) som mal možnosť na chvíľu osedlať bavoráka. A tak aj sem uvádzam zopár dojmov, ktoré prináša najvýkonnejší boxer: R 1100 S

 

06.08.2003 - TTom Čitatelia: 38081 [Testy a predstavenia - Test]

-

MINITEST HONDA CB 1300 (SC54)

Lekári sú stále bezradní. Prebehla porada. Doterajšie vibračné metódy liečenia boli na chvíľu nahradené. Dvojvalcové dávky boli účinné, ale ich vplyv rýchlo vyprchal. O môj prípad sa začal zaujímať prednosta kliniky. A vrazil mi do žily nadlitrovú infúziu s nálepkou: CB 1300

 

22.07.2003 - TTom Čitatelia: 24053 [Testy a predstavenia - Test]

-

MINITEST MOTO GUZZI NEVADA 750 (LK)

Chronické abstinenčné záchvaty som na čas utíšil. Vrátili sa. Po poslednej medikácii lekári zistili, že mi pomáhajú aj lieky, ktoré sa nepredávajú na kilá. A nie sú až tak propagované alebo profanované reklamou. Vedel som do čoho idem, po roku opäť otváram taliansku krabičku s názvom: NEVADA 750

 

18.06.2003 - TTom Čitatelia: 20014 [Testy a predstavenia - Test]

-

MINITEST MOTO GUZZI BREVA 750 (LL)

Liečenie absťáku pokračuje. Taliansky farmaceutický priemysel je u nás stále v tieni japonských injekcií, ale ich lieky pôsobia na mňa o to viac. Recepty na krátku Nevadu a vibračnú Californiu som vyčerpal minulý rok s dostatočnými účinkami. A preto som rád prevzal predpis, na ktorom stálo: BREVA 750.

 

11.06.2003 - TTom Čitatelia: 37059 [Testy a predstavenia - Test]

-

MINITEST HONDA VTX 1300 S (SC52)

Zimný absťák som sa snažil liečiť skútrovými dávkami z vlastnej lekárničky. Pomáhalo to len chvíľu. Nezostávalo mi teda nič iné, len osloviť lekára. Použil som nižšiu formu komunikácie a zavolal. Lekár ma spoznal, nepotreboval študovať môj chorobopis, po pár vyslovených príznakoch stanovil moju diagnózu. A predpísal mi správny liek v správnych dávkach: VTX 1300.

 

28.11.2002 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 9819 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Interkomu po 1500 km

Určite to všetci, ktorí jazdíte so spolujazdcom, poznáte. Dorozumievanie so spolujazdcom počas jazdy otáčaním hlavy, ukazovaním rukami či zvýšeným hlasom môže byť občas nepríjemné ba až nebezpečné. K zvýšeniu bezpečnosti počas jazdy môže prispieť, pre niektorých možno
zbytočná vec, interkom. Ide o jednoduché dorozumievacie zariadenie medzi jazdcom a spolujazdcom (v najjednoduchšom prevedení) ale aj medzi posádkami dvoch a viacerých motocyklov (pri použítí základne s rádiovým signálom).

 

22.10.2001 - maco Čitatelia: 47963 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

SUZUKI GSF 600S - Bandit, YAMAHA FZS 600S - Fazer a HONDA CB 600S - Hornet

U nás (nielen u nás) nepotrebujete jednostopého "svalovca", čo Vás prepraví z jedného miesta na druhé. Nízka hmotnosť, prevádzkové náklady
a obratnosť, to sú len jedny z mála výhod a kvalít, ktoré cestovné motocykle strednej triedy poskytujú.

 

21.07.2001 - feci Čitatelia: 13865 [Testy a predstavenia - Test]

-

Posily v rade boxerov

Tradičnými môžeme označiť dizajn, pre ktorý sú charakteristické jednoduché, ale prítažlivé tvary
bez prehnaných módnych výstrelkov, takisto tradíciou na motocykloch BMW je podvozok
(Telelever a Paralever) a motor s protibežnými piestami, no a tradičná na vozidlách tejto bavorskej
značky je aj ich vysoká spofahlivosť, technická vyspelosť a prepracovanosť detailov.

 

21.07.2001 - feci Čitatelia: 10411 [Testy a predstavenia - Test]

-

Divoká nádhera - MV Agusta F4 Brutale

Rovnaký tím odborníkov z vývojového oddelenla Cagivy, stál aj pri zrode unikátneho stroja, ktorým
chce výrobca osloviť rovnako náročných zákaznikov, ale s trocha iným zameraním.

 

31.05.2001 - feci Čitatelia: 9852 [Testy a predstavenia - Test]

-

Najostrejšia šesťstovka

Pri každej inovácii typu CBR 600 F mali konštruktéri a dizajnéri na pamäti
hlavný cieľ zachovať koncept F ako ľahký motocykel, ktorý by mal naďalej veľmi blízko k širokému
okruhu zákazníkov. Toto predsavzatie sa im stále darí napĺňat; o čom svedčí aj popularita všetkých
generácií tohto motocykla.

 

31.05.2001 - feci Čitatelia: 6880 [Testy a predstavenia - Test]

-

Japonská strela

Tieto slová sú priamo z technického materiálu od výrobcu. Agresívne línie a ostré črty novej Ninji
vzbudzujú rešpekt. Už pri prvom pohľade cítiť, že hlavnou činnosťou japonskej spoločnosti je
letecký priemysel. Aerodynamické tvary s mohutným predsunutým nasávačom vzduchu a malé
stabilizačné krídelká v prednej spodnej časti kapotáže pripomínajú skôr stíhačku ako motocykel.

 

| 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 |

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »