Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 22.
11.05.2024 - gilbert Čitatelia: 3333 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Jarné prázdniny... Jánska dolina... Vodopád Šuštiačka
Počas nášho jarného relaxovania sme tam navštívili Kaďu, Minislovensko, dobre sa najedli v Strachanovke, či v Liptovskom dvore, navštívili Stanišovskú Jaskyňu a "dopriali" si túru k vodopádu Šuštiačka.
30.04.2024 - gilbert Čitatelia: 1869 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Jarné prázdniny - Jánska dolina a Stanišovská jaskyňa
Naše “lyžovanie“ cez tohtoročné jarné prázdniny sa nieslo v úplne nových dimenziách. Pripadal som si ako naozajstný senior, ktorý si chce užiť so svojou komunitou zimnú či letnú dovolenku vtedy, keď to v daných vytipovaných lokalitách nebýva preľudnené. Vlastne klasická zima so snehom a zimnými radovánkami na Slovensku už bude len vo forme spomienok na časy, keď sa u nás striedali štyri ročné obdobia.
30.03.2024 - gilbert Čitatelia: 1734 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Jarné prázdniny - prvýkrát bez snehu, no na dvoch kolesách
Vždy sme mali to šťastie, že napriek tomu, že deti mali prázdniny "JARNÉ", vždy to bola de facto zimná dovolenka. Nič netrvá večne a teda teraz sú, aspoň v roku 2024, jarné prázdniny naozaj jarné. Klimatické zmeny teda zariadili, že sneh sa udržal len pod Chopkom v lyžiarskom stredisku v Jasnej. Čo to sme videli po ceste na Donovaloch, aj to len na jednej úzkej zjazdovke bol sneh a naokolo blato. Lyžiarske potulky po Liptove počas jarných prázdnin sú minulosť.
01.08.2023 - gilbert Čitatelia: 3004 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Pohronský relax víkend
Jeden predĺžený víkend som strávil v Pohroní a skĺbili sme s manželkou návštevu zrúcaniny Revište, wellness v Hronskej Dúbrave a jazdu veteránom pozdĺž toku Hrona.
19.03.2014 - misiacik94 Čitatelia: 4631 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Prvá "jarná" jazda
Jazda po slnečnom a stále zasneženom severe Slovenska.
30.12.2011 - saimona16 Čitatelia: 6125 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Môj motorkársky začiatok
Na pekelnom stroji, ktorý nevlastní len tak hocikto.
05.09.2011 - eddie94 Čitatelia: 5118 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Dvojdňové pojazdeníčko – naša 1. väčšia turistika
Ako to malo byť... Vyrazíme v piatok poobede smer Trenčín, prespíme u kamaráta, v sobotu pobeháme Beckov, Trenčín a okolie, skončíme v kempe na Nitrianskom Rudne a v nedeľu domov. No nebolo tomu celkom tak, vlastne to bolo úplne inak...
07.04.2011 - eddie94 Čitatelia: 7538 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Štvrtková pohodička v jednej stope
Je jarné štvrtkové ráno dňa 24.3. školských zvyčajných 7 hodín sa zmenilo na príjemné 4hoďky v lavici a hajde domov . Myslel som že pôjdem už do školy na motorke lenže ranná teplôtka -2stupníky mi moje plány zrušila.
11.01.2011 - tigrik77 Čitatelia: 7106 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Jesenná jednodňovka
Poznáte to zima sa nezadržateľne blíži a chuť voziť sa je neukojiteľná. Dovolenka vyčerpaná a teplomer sa nekompromisne uberá smerom dolu. Už ostáva len výjazd na jeden deň.
04.11.2010 - bubo008 Čitatelia: 25080 Strany: 2 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

SLOVAK ROUTE 66
O slávnej americkej matke ciest už bolo toho popísané veľa, ale vieme aké zaujímavosti skrýva jej slovenská menovkyňa? Keďže ju celkom dobre poznám, rozhodol som sa opísať pikošky, ktoré na nej zaujali mňa.
24.01.2009 - campa Čitatelia: 5823 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Kokava 2008
Slovo autora: píšem krátku spomienku, krásne leto ako oteplovák na studený január.
27.08.2007 - Diger Čitatelia: 9002 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Dážď alebo cesta do Štiavnice
Nedeľa ráno, pod mrakom, padajúce kvapky, mokrý asfalt a my.
13.04.2007 - BosorkaES Čitatelia: 10069 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Dobročský Enduro Výlet na Poľanu 2007
Každý nadšenec Endura si 7.aprila mohol prísť na svoje. Chlapci z
Dobroče a okolia pripravili výlet rozprávkovou prírodou plný adrenalínu.
26.12.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11401 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Vianočná
...alebo nezvyčajný motovýlet 25. decembra...
13.07.2006 - Vydra Čitatelia: 13065 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Malý výlet pre malé motorky
Tento článok je malá inšpirácia pre tých, ktorí zatiaľ sedlajú iba malé strojčeky.
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!