Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 166 až 180 z cekového počtu: 329.
27.12.2009 - Mitja Čitatelia: 6556 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Jesenná túlavá sólovka
„Pútnik, kam ideš? Pútnik, tvoje cesty sa drsne otáčajú. Pútnik, hľadanie je tvojím poslaním... Opony padajú…“ (Pain of Salvation) Neviditeľné šnúrky ma v tento jesenný deň ťahajú niekam mimo zhonu, užiť si Liptovskej samoty.
10.12.2009 - matoj Čitatelia: 9489 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Slnko seno a pár KM
Všetko sa to začalo v časoch snehu a mrazu, keď človeku ostáva obzerať fotky z minulej sezóny a čítať zaujímavé cestopisy. No a práve vtedy som si povedal, že Slovensko som obstojne pobehal, tak prečo nezabehnúť von. Cieľ - Česko a filmové miesta.
01.12.2009 - MareceqMTX Čitatelia: 10136 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Možno posledný výlet v sezóne 2009
Nedeľa ráno, vstávam z postele ľavou nohou aj napriek tomu, že po prechode na zimný čas som mohol o hodinu dlhšie spať. Pohľad z okna ma hneď preberá, lebo veľmi dobre viem že táto nedeľa je možno posledná zjazdná v tomto roku.
25.11.2009 - baso Čitatelia: 9228 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Kawasaki KLX 250 - výlet po Južnom Thajsku
Týždňový výlet v prekrásnom prostredí Južného Thajska. Na Kawasaki KLX 250 sme vo dvojici spravili takmer 1500 km. Je pravda, že to bol záber na zadnú časť tela, ale stálo to za to!
24.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4783 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Motorkárska jeseň
Už to pomaly začína. Teplota klesá pod 10 stupňov a slnko iba občas vykukne spoza mrakov. Okno skrápa dážď a aby toho nebolo dosť, pripája sa k tomu všetkému aj vietor.
14.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5063 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Víkendová poltisícka
Tento víkend improvizácia, odborne povedané, túlanie. Hlava nemá jasno, iba niečo tuší. Načo plánovať výlet, keď sa vždy môže čokoľvek zmeniť?
30.10.2009 - DOHC555 Čitatelia: 6503 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Komoča 2009 alebo 850 km v sedlách 20-ročných MZ
Už minulý rok sa nám behanie po meste a okreskách trochu zunovalo, a tak nám v hlavách vŕtalo dať nejaký spoločný výjazd, prípadne skočiť na motozraz.
07.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 20393 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Cesta okolo Slovenska a možno len výlet plný zážitkov
Raňajky na parkovisku, obed v stánku Xerox Ducati, nabalená motorka, jeden motozraz a jeden super kamarát v späťáku. Ale hlavne tisíce zákrut, zážitkov...
26.08.2009 - ZyklonB Čitatelia: 17850 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Pripyat - mesto duchov
Pripyat, mesto duchov, ktoré zažilo svoj zrod, rozkvet ale najväčšej slávy sa dočkalo až po svojej „smrti“. Hovorím o meste, ktoré sa nachádza len pár kilometrov od dejiska jednej z najväčších katastrof, ktoré postihli svet. Toto bol môj cieľ.
11.08.2009 - gegon Čitatelia: 3223 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Bikeweekend in Rožnov pod Radhoštěm
Ak máte na pláne nedeľnú jazdu a nepohŕdnete troškou histórie, mám pre Vás tip na príjemné spojenie týchto dvoch koníčkov.
13.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11057 [Mototuristika - Európa - Výlet]

VIDEO: Bledowská Pustatina alebo potulky Poľskou Saharou
Pôvodný pracovný názov akcie bol: "Sand, chlast treffen." Piesku bolo v Poľsku požehnane a súdok piva tiež nechýbal. Takmer dva mesiace po, som konečne strihol exkluzívne videjko z jazdy kredencami v piesku.
18.06.2009 - xLoop Čitatelia: 7637 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Naše skromné zahájenie sezóny 2009
Predĺžený víkend, vcelku slušná predpoveď počasia od uja Ilka a chuť preskúmať zatiaľ neprejazdené cesty v rôznych kútoch Slovenska.
Ak k tomu primiešame jedného jazdeniachtivého iniciatívneho motorkára a zopár obdobne postihnutých nadšencov, vznikne nám krásny štvordňový výlet po Slovensku.
03.06.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 6290 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Poľské piesky
Že je veľká časť Poľska hlavne o piesku vieme. Aký ten piesok v skutočnosti je sme sa vybrali vyskúšať so synom.
19.05.2009 - Pilgrim Čitatelia: 11792 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

K125 – 1. časť, alebo archanjel Michael na ďalekom východe
Keď sa archanjel Michael v rozhovore s diablom prel o Mojžišovo telo, neodvážil sa vyniesť rúhavý výrok, ale povedal: „Nech ťa Pán potrestá.“ /Júd 9/
09.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6386 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Na Dargovskom priesmyku sa znovu bojovalo!
Dnes sa dolinou nad obcou Dargov ozývali zbrane. Na počesť ťažkých bojov z roku 1944 partia nadšencov pripravila rekonštrukciu bojov.
Predchádzajúce | 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!