Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 316 až 330 z cekového počtu: 323.
09.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14643 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Vrátna dolina - Oravská vodná nádrž (200 km)
Pre mototuristické trasy a okruhy sme vybrali zvlášť pekné miesta v blízkom i v širokom okolí Vrátnej doliny. Vyhliadkové body ako Choč, Malinné, Veľká Rača, Kľak a Šíp patria k najlepším vyhliadkovým bodom u nás vôbec.
05.07.2001 - Dadi Čitatelia: 15567 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Vyšné Ružbachy - Kráter
Známe klimatické a minerálne kúpele Vyšné Ružbachy ležia severovýchodne od Vysokých Tatier na úpätí Spišskej Magury v regióne horného Spiša v nadmorskej výške 640 m nad morom.
03.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20630 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Hriňová - alebo 5 tipov na výlet.
Okolie Hriňovej je príťažlivé pre pestovanie turistiky a iných rekreačných aktivít. Peší turisti majú k dispozícii značené chodníky po okolitých horách. Krásne vychádzky lazníckym terénom sa dajú absolvovať aj bez značiek po poľných cestách a chodníkoch. Naskytnú sa nám počas nich ďaleké výhľady, nahliadneme do života na horách a občas nás potešia stretnutia s pamiatkami na staviteľskú zručnosť predošlých generácií.
29.06.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16133 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Vrátna dolina - Vysoké Tatry (280 km)
Pre mototuristické trasy a okruhy sme vybrali zvlášť pekné miesta v blízkom i v širokom okolí Vrátnej doliny. Vyhliadkové body ako Choč, Malinné, Veľká Rača, Kľak a Šíp patria k najlepším vyhliadkovým bodom u nás vôbec.
28.06.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6831 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Vrátna dolina - Okolo Krivánskej Fatry (115 km)
Pre mototuristické trasy a okruhy sme vybrali zvlášť pekné miesta v blízkom i v širokom okolí Vrátnej doliny. Vyhliadkové body ako Choč, Malinné, Veľká Rača, Kľak a Šíp patria k najlepším vyhliadkovým bodom u nás vôbec.
31.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25370 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Muránska planina a Muránsky hrad
Národný park Muránska planina bol vyhlásený dňa 1. októbra 1997. Rozprestiera na ploche 20 318 ha a jeho ochranné pásma až na ploche 21 698 ha. Zasahuje do okresov Brezno,Revúca a Rimavská Sobota.
23.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6422 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Perličkami čarokrásneho Zamaguria sú miniatúrne jazierka
Hádam jedným z najčarovnejších kútov celého Slovenska je Zamagurie. Územie, zaberajúce sever Spiša, je od jeho väčšej časti oddelené hradbou Spiškej Magury (z toho pochádza aj názov Zamagurie - za Magurou). Patrí sem osemnásť dedín a jedno mestečko - Spiská Stará Ves.
23.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4672 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Nielen v Slovenskom raji možno nájst atraktívne tiesňavy
Východné Slovensko oplýva mimoriadnym bohatstvom prírodných krás, vzácností a zaujímavostí.
V jeho regióne sa okrem iného nachádza najvyzsí, najnizsí i najvýchodnejí bod nasej republiky.
Mnohé z týchto miest sú verejnosti dobre známe, niektoré vak menej a sú aj také, ktoré pozornosti
ludí akosi unikajú.
Predchádzajúce | 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!