ISSN 1336-6491 | Online: 2224 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29884
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12230)

Články - Testy a predstavenia - Vyskúšali sme

slider

Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025

Prvé dojmy Kawasaki Versys 1100 - Poobede nás čakal viac ako trojhodinový solo presun do hotela podľa navigácie. Takýto koncept na testovačkách sa mi hodne páči. Versys je skvelý spoločník na cestovanie, ktoré neprekazí ani drobný dážď. Má totiž skvelú ochranu a brutálne pohodlný posed s luxusným sedadlom. To všetko zdedil po predchodcovi. K tomu pridaj hladký priebeh štvorvalcového motora,...

slider

Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

Druhý deň v motorkárskom raji - Brutálna akcia v sedle skvelej motorky. Čo viac povedať. Offroad nebol tentoraz len na ozdobu. Nekonečné gejzíry kameňov lietali spod kolies, po 100 km zadná guma ohlodaná, do toho výjazdy, skoky a vyschnuté riečistia. Africa na toto bola stvorená a sám neviem ci som si to užíval viac ja alebo tá motorka. Do terénu rozhodne CRF1100 s 21 kolesom nikdy nesklame. Ak to s terénom...

slider

Vyskúšali sme Piaggio Medley S (2021) so zimnou výbavou

Tak trochu cynicky poviem, že pre nás motorkárov má globálne otepľovanie výhodu v tom, že čoraz častejšie sa u nás dá jazdiť celoročne. Kým však u nás nebudú zimy...

Zobrazujem články 76 až 90 z cekového počtu: 138.

22.10.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 20123 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015 - rozvážny dravec a spoľahlivý turista

Dobrá, pekná, funkčná motorka. Ničím nesklame, ničím neprekvapí. Kto ju chce, neoľutuje, kto nie, toho o tom, že je tá pravá, nepresvedčí. Je presne ako z katalógu, čím mám na mysli, že nepotrebujete skúšobnú jazdu aby ste vedeli ako jazdí. Áno, jazdí presne tak ako si predstavujete.

 

13.09.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14000 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách

Šesťdňová v Košiciach sa nezadržateľne blíži a nám sa pod zadok dostala KTM-ka vo farbách Slovenska. Mali sme na ňu neskutočne krátky čas, ale o to intenzívnejšie sme ho strávili v stupačkách či v pohodlnom sedle.

 

08.07.2015 - eNeM Čitatelia: 5389 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Harley-Davidson on Tour 2015 – James Bond Bratislave alebo aj o tom aký je Street 750

Začiatkom júna tohto roku sme mali opäť možnosť vidieť a osedlať celú produktovú radu Harley-Davidson vďaka Demo Trucku, ktorý už sa stal takpovediac každoročnou tradíciou.

 

22.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13249 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme: KTM RC390 2015 - malá vrtká, dobre ...

Soľ nad zlato alebo lepšie povedané mrštnosť nad vysoký výkon. Ale pozor, toto už nie je 11 kW 125-ka, tu je totiž v malom tele tých koní predsa len viac.

 

30.04.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9454 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Americký Bagger - Harley-Davidson Road Glide Special 2015

Pohoda, klídek, tabáček. Starý klasický "júesej" základ v kombinácii s modernou. Že to nejde dokopy? Ále ide, Harley-Davidson Road Glide Special je toho dôkazom.

 

26.03.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17629 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme Indian Chief Classic - znovuzrodené americké železo

Značka Indian pôvodne produkovala motorky v rokoch 1901 - 1953. Teraz zažíva svoje vzkriesenie a my sme mali možnosť vyskúšať jej legendárny model Chief v modernom prevedení roku 2014.

 

26.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9343 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

KTM Super Duke 1290 R 2014 - tak trochu prítulná beštia

Kto by nechcel vyskúšať beštiu 1290 Super Duke R od KTM? Zvlášť po celom tom PR naťahovaní čo za hulváta nám to z "raichu" prinesú na stôl. Veru neodolal som ani ja a "must have" bike som si vyskúšal.

 

25.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9586 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme novú pneumatiku Dunlop TrailSmart

Dunlop predstavil svoju novú pneumatiku TrailSmart, určenú pre cestovné endurá, v Španielsku neďaleko mesta Malaga. Dostali sme tak možnosť ihneď si ju vyskúšať.

 

12.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13020 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

MV Agusta F3 800 - trojvalcová nádhera

Výkon litrového superšportu v kombinácii s obratnosťou šesťstovky. Sila dvojvalca, no točky hodné štvorvalca. Tak takýto pocit sľubuje MV Agusta zo svojho modelu F3 800. Uvidíme teda, za čím si superšport z Varese s trojvalcovým srdcom stojí.

 

21.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7061 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?

No, celkom vážne. Až natoľko, že som napísal Ježiskovi a on si to prečítal a okrem kozmetického balíčka na mňa pod stromčekom čakala aj nová motorečka.

 

05.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6539 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro - čo to vlastne obnáša?

Nejdem tu písať definície ani odborné poučky, čo to enduro je a čo sa skrýva za týmto pojmom. Respektíve, čo všetko treba dodržať, čo všetko treba absolvovať a tak, aby sme sa mohli baviť o pojme enduro.

 

29.12.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6322 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Z motokrosu do endura?

No, vyzerá to už tak. Najprv sa mi zdalo, že to nie je bohvie čo, ale čím viac sa pohybujem vo svete blata, tým viac ma to ťahá aj do takéhoto odvetvia. A len dúfam, že sa to bude ďalej rozvíjať všetkými smermi.

 

06.11.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7154 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Beta RR 300 a 350 EFI na motokrosovom preteku

Keď testujeme, tak na doraz! Stroje treba skúšať až na hranu ich možností, respektíve až za túto hranu. Čo sa z nich dá vydolovať, zistíte až vtedy, keď ich "zlomíte". Tak to proste je!

 

22.10.2014 - datadive Čitatelia: 17942 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Honda CTX 700 DCT ABS 2014 - Kam to bude, pane?

Hľadáte primestské približovadlo, ktoré hravo zvládne predĺžené víkendy? Chcete sa čoprovať, ale máte rešpekt pred väčšou hmotnosťou, ktorá je pre tento druh typická? Prechádzate zo skútra do sveta motoriek, ale brúseniu sliderov sa chcete stoj čo stoj vyhnúť a automatické radenie by Vám tiež chýbalo? Ak ste aspoň na jednu otázku odpovedali "áno", máme pre Vás ponuku, ktorá sa neodmieta.

 

21.10.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31768 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme zbrusu nový elektro bike KTM Freeride E-XC 2015

Svetlo sveta uzrel len pred nedávnom na výstave v Kolíne. Keď sa pritrafila príležitosť ho vyskúšať tak som nezaváhal ani na chvíľu. Aká je budúcnosť jazdy na motorke? Elektrika?

 

| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |

aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »