Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Vyskúšali sme
Zobrazujem články 121 až 135 z cekového počtu: 138.
30.11.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7885 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z cesty do terénu - Husaberg FE 450 "DudisRacing" a rýchlovka v piesku
Svoje 30. narodeniny som z polovice dňa strávil na trati v Moravskom Jáne. Ponuku vyskúšať endurového Husára som chvíľku zvažoval - len tak pro forma na oko, nech nevyzerám ako nenažranec.
29.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27745 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme: Piaggio Mp3 Yourban 300 2012 – na troch kolesách nielen do mesta
Napriek tomu, že unikátny trojkolesový skúter Mp3 predstavilo Piaggo v roku 2006, nemali sme doteraz možnosť ho vyskúšať. Aj preto som ani na sekundu nezaváhal a Mp3-ku zobral ako sekundanta k testu nového Fly 125. Ako sa teda jazdí na troch?
08.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 35493 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme: Piaggio Fly 125 2013 - elegantný pracant do mesta
S poslednými teplými dňami babieho leta sme vybehli vyskúšať nový mestský skútrik z produkcie talianského koncernu Piaggio.
23.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6002 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z cesty do terénu - pretek číslo tri, Gbely
A tak za sebou máme ďalší závod. Tento krát úplne vydreté a vybojované tretie miesto.
03.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4402 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z cesty do terénu – Pretek druhý, Dubňany
Teraz to už môžem povedať aj do éteru. To že som prvý pretek bral ako zoznamovací, bola jedna časť vyhlásenia. Ale že druhý pretek chcem skončiť na „bedňi“, môžem dopovedať až teraz.
24.09.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5147 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z cesty do terénu – Prvý pretek, Beckov
Konečne som sa zúčastnil preteku a mohol som tak reálne otestovať to, čo som sa zhruba za rok naučil. Ako to dopadlo a aké mám z toho pocity?
17.08.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10364 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme: stavba Harley-Davidson od TT Choppers
V košickom servise vo firme K-moto sa ocitla táto stavba na báze Harley-Davidson a my sme dostali ponuku sa na nej odviesť. To sme si nemohli nechať ujsť.
06.07.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27764 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Video: Vyskúšali sme nové Vespy 125 a 150 s novou trojventilovou v uliciach Ríma
Mal som jedinečnú možnosť vyskúšať nové trojventilové motory 125 a 150 kubíkov v uliciach hlavnej talianskej metropoly.
05.06.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8213 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Naživo: Vespa predstavuje v Ríme nové motory 3V s trojventilovou technikou
Taliansky výrobca legendárnych skútrov Vespa pozval novinárov do Ríma, aby im predviedol najnovšie 125 a 150-kubíkové motory, ktoré nesú označenie 3V. Takéto pozvanie som si nemohol nechať ujsť.
15.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13257 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Video: KTM Freeride 350 - naozaj malá, vrtká... Trial či enduro?
Freeride je jedna z motoriek, ktorá ma naozaj medzi novinkami potešila a aj prekvapila. Od prvého pohľadu skvelá inovátorská nenáročná motorečka do terénu. Aká teda je je motorka, ktorú ste zvolili za Bike roka 2012?
01.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12329 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Na rannú kávičku s Moto Guzzi 1200 Sport
Dostal som možnosť sa krátko zviesť na novučičkej Moto Guzzi 1200 Sport. Nebol to žiadny test, len krátke zvezenie na kávičku počas "čakačky" na inú testovačku, no nedalo mi nepodeliť sa o pár dojmov a fotiek tejto talianskej krásavice.
16.04.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 12032 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Benelli TNT 1130 - Jednou nohou v hrobe a druhou v pekle!
Ešte koncom predminulého leta som mal možnosť povoziť sa na stroji, ktorý ako som neskôr zistil, patrí druhému najvyššie postavenému funkcionárovi v pekle.
08.07.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22893 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme Triumph Speedmaster 2011
Speedmaster je hrubo pôsobiaci cruiser bez nadbytku lesku, ktorý pripomína upravované motorky z rokov 60-tych. A to všetko s novou technikou.
24.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17467 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme novú XT1200Z Super Ténéré 2010
Včera podvečer prebehlo v Motoshope Žubor v Banskej Bystrici predstavenie novej Super Ténéré. Ešte večer som mal možnosť ju krátkou jazdou otestovať.
20.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11866 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme KTM street modely 2009 v novom Motoshope Žubor v Banskej Bystrici
Testovačka, ktorú sme avizovali aj pre verejnosť bola v pondelok vyhradená novinárom, žiaľ rovnako to neplatilo aj pre počasie. Suchou nohou sme veru v ten deň domov neprišli.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!