Anketa:
MotoGP pred sezónou 2007
ZdieľaťPridané: 09.03.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 8793 [Šport - MotoGP]
Pretekom na katarskom okruhu Losail sa 10. marca (sobota) začína sezóna 2007. Ešte predtým, ako sa začne, pozrime sa na dôležité informácie, zmeny a prestupy, ktoré sa udiali po skončení tej uplynulej.
MotoGP
Zrejme najdôležitejšou informáciou je, že v najsilnejšej kubatúre došlo k zníženiu maximálneho objemu motora motocyklov na 800 ccm. Dôvodom pre túto zmenu malo byť zvýšenie celkovej bezpečnosti jazdcov, no časy z predsezónnych testov ukazujú, že bezpečnosť ostane rovnaká. Motocykle majú možno nižší výkon, ale aj nižšiu váhu, sú kompaktnejšie a tým majú lepšiu ovládatelnosť.
V štartovej listine, v ktorej figuruje 21 mien, bude chýbať Španiel Sete Gibernau, ktorý sa tak rozhodol na základe slabších výsledkov a závažnosti zranení, ktoré utrpel počas svojej jazdeckej kariéry. Po ročnom pôsobení vo WSBK je naspäť veterán Alex Barros, ktorý bude sedlať Ducati v tíme Pramac D’Antin. Stálym jazdcom Kawasaki (po odchode Shinyu Nakana do tímu Konica Minolta Honda) bude Francúz Olivier Jacque. V tíme Dunlop Tech 3 Yamaha uvidíme nováčika v tejto triede, takisto Francúza Silvaina Giuntoliho. Úplne novým tímom je Ilmor GP s motocyklom Ilmor X3. Ilmor je anglická spoločnosť založená Mariom Ilmorom a Paulom Morganom, ktorá sa pred vstupom do MotoGP zaoberala vývojom motorov pre F1. V tomto tíme sa budú snažiť zabojovať jazdci Andrew Pitt z Austrálie, prichádzajúci z WSBK a Ír Jememy McWilliams.
![]() |
Jeremy McWilliams na Ilmor X3 |
Dobrou správou pre fanúšikov Valentina Rossiho je predĺženie zmluvy s Yamahou až do konca roku 2008. Ukončil tak všetky špekulácie ohľadom prestupu na štyri kolesá. Čerstvou novinkou je aj predstavenie generálneho sponzora továrenského tímu Yamahy, ktorým bude výrobca automobilov Fiat.
A ako sa darilo jazdcom a tímom v predsezónnych testoch? V tých, ktoré sa išli ešte v roku 2006 to boli jazdci Suzuki John Hopkins a Chris Vermeulen, ktorí sa prekvapivo umiestňovali na prvých miestach. Dobre sa darilo aj Colinovi Edwardsovi, ktorý zajazdil na okruhu v Sepangu dokonca historicky najrýchlejší čas dosiahnutý na motocykli. Ale nebol to jediný okruh, kde bol rekord prekonaný. No z oficiálneho IRTA testu na okruhu Jerez de la Frontera si odvážal nové BMW Valentino Rossi.
![]() |
Valentino Rossi |
![]() |
Yamaha Fiat |
Štartová listina triedy MotoGP 800 ccm 2007
Štart. číslo | Meno | Národnosť | Tím |
---|---|---|---|
1 | NICKY HAYDEN | USA | REPSOL HONDA TEAM |
4 | ALEX BARROS | BRA | PRAMAC D'ANTIN DUCATI |
5 | COLIN EDWARDS | USA | FIAT YAMAHA TEAM |
6 | MAKOTO TAMADA | JPN | DUNLOP YAMAHA TECH 3 |
7 | CARLOS CHECA | SPA | HONDA LCR |
10 | KENNY ROBERTS | USA | TEAM ROBERTS KR212V |
14 | RANDY DE PUNIET | FRA | KAWASAKI RACING TEAM |
19 | OLIVIER JACQUE | FRA | KAWASAKI RACING TEAM |
21 | JOHN HOPKINS | USA | RIZLA SUZUKI MOTOGP |
24 | TONI ELIAS | SPA | HONDA GRESINI |
26 | DANI PEDROSA | SPA | REPSOL HONDA TEAM |
27 | CASEY STONER | AUS | DUCATI MARLBORO TEAM |
33 | MARCO MELANDRI | ITA | HONDA GRESINI |
46 | VALENTINO ROSSI | ITA | FIAT YAMAHA TEAM |
50 | SYLVAIN GUINTOLI | FRA | DUNLOP YAMAHA TECH 3 |
56 | SHINYA NAKANO | JPN | KONICA MINOLTA HONDA |
65 | LORIS CAPIROSSI | ITA | DUCATI MARLBORO TEAM |
66 | ALEX HOFMANN | GER | PRAMAC D'ANTIN DUCATI |
71 | CHRIS VERMEULEN | AUS | RIZLA SUZUKI MOTOGP |
88 | ANDREW PITT | AUS | ILMOR GP ILMOR X3 |
99 | JEREMY McWILLIAMS | GBR | ILMOR GP ILMOR X3 |
250 ccm
V triede do 250 ccm bude obhajovať titul Španiel Jorge Lorenzo na Aprilii. V predsezónnych testoch sa najlepšie darilo práve jazdcom na týchto motocykloch. Na Aprilii RSW bude bojovať aj majster sveta kategórie 125 ccm z roku 2005 Tomas Lüthi zo švajčiarska, spolu s ním prestúpili z tejto triedy aj minuloročný majster Alvaro Bautista a vicemajster fín Mika Kallio. Títo jazdci budú chcieť do celkového poriadia určite prehovoriť. Jakuba Smrža s dvestopäťdesiatkou tento rok neuvidíme, prestúpil do seriálu WSBK, kde sa mu na nováčika na štvortaktoch darí výborne. Z kubatúry 125 ccm prestúpil však ďalší český jazdec Karel Abrahám, čím si táto trieda českého jazdca zachová.
![]() |
Jorge Lorenzo |
Štartová listina triedy 250 ccm 2007
Štart. číslo | Meno | Národnosť | Tím |
---|---|---|---|
1 | JORGE LORENZO | SPA | FORTUNA APRILIA |
3 | ALEX DE ANGELIS | RSM | MASTER - MVA ASPAR APRILIA |
4 | HIROSHI AOYAMA | JPN | RED BULL KTM 250 |
8 | RATTHAPARK WILAIROT | THA | THAI HONDA PTT-SAG |
9 | ARTURO TIZON | SPA | BLUSENS APRILIA GERMANY |
10 | IMRE TOTH | HUN | TEAM TOTH APRILIA |
12 | THOMAS LUTHI | SUI | EMMI CAFFE LATTE APRILIA |
14 | ANTHONY WEST | AUS | TEAM SICILIA APRILIA |
15 | ROBERTO LOCATELLI | ITA | CORSE METIS GILERA |
16 | JULES CLUZEL | FRA | ANGAIA RACING APRILIA |
17 | KAREL ABRAHAM | CZE | CARDION AB MOTORACING |
19 | ALVARO BAUTISTA | SPA | MASTER - MVA ASPAR APRILIA |
25 | ALEX BALDOLINI | ITA | KIEFER - BOS - SOTIN RACING |
28 | DIRK HEIDOLF | GER | KIEFER - BOS - SOTIN RACING |
32 | FABRIZIO LAI | ITA | CAMPETELLA RACING APRILIA |
34 | ANDREA DOVIZIOSO | ITA | HUMANGEST RACING TEAM |
36 | MIKA KALLIO | FIN | RED BULL KTM 250 |
41 | ALEIX ESPARGARO | SPA | BLUSENS APRILIA |
44 | TARO SEKIGUCHI | JPN | CAMPETELLA RACING APRILIA |
50 | EUGENE LAVERTY | IRL | HONDA LCR |
55 | YUKI TAKAHASHI | JPN | HUMANGEST RACING TEAM |
58 | MARCO SIMONCELLI | ITA | CORSE METIS GILERA |
60 | JULIAN SIMON | SPA | REPSOL HONDA 250cc |
73 | SHUHEI AOYAMA | JPN | REPSOL HONDA 250cc |
80 | HECTOR BARBERA | SPA | TEAM TOTH APRILIA |
125 ccm
V najnižšej kubatúre nie až tak jednoduché predpovedať, kto by mohol byť majstrom. Do dvestopäťdesiatok odišla špička Bautista, Kallio, Lüthi. Kandidátmi teda ostali talian Mattia Pasini, maďar Gabor Talmacsi ale aj sused Lukáš Pešek.
![]() |
Lukáš Pešek |
Štartová listina triedy 125 ccm 2007
Štart. číslo | Meno | Národnosť | Tím |
---|---|---|---|
6 | JOAN OLIVE | SPA | POLARIS WORLD APRILIA |
7 | ALEXIS MASBOU | FRA | FFM HONDA GRAND PRIX 125 |
8 | LORENZO ZANETTI | ITA | TEAM SICILIA APRILIA |
11 | SANDRO CORTESE | GER | EMMI CAFFE LATTE APRILIA |
12 | ESTEVE RABAT | SPA | REPSOL HONDA 125cc |
14 | GABOR TALMACSI | HUN | BANCAJA ASPAR APRILIA |
15 | FEDERICO SANDI | ITA | SKILLED RACING TEAM APRILIA |
18 | NICOLAS TEROL | SPA | VALSIR SEEDORF DERBI |
20 | ROBERTO TAMBURINI | ITA | TEAM SICILIA APRILIA |
22 | PABLO NIETO | SPA | BLUSENS APRILIA |
24 | SIMONE CORSI | ITA | SKILLED RACING TEAM APRILIA |
27 | STEFANO BIANCO | ITA | WTR TEAM APRILIA |
29 | ANDREA IANNONE | ITA | WTR TEAM APRILIA |
33 | SERGIO GADEA | SPA | BANCAJA ASPAR APRILIA |
34 | RANDY KRUMMENACHER | SUI | RED BULL KTM 125 |
35 | RAFFAELE DE ROSA | ITA | MULTIMEDIA RACING APRILIA |
37 | JOEY LITJENS | NED | ARIE MOLENAAR RACING |
38 | BRADLEY SMITH | GBR | REPSOL HONDA 125cc |
44 | POL ESPARGARO | SPA | BELSON CAMPETELLA APRILIA |
51 | STEVE BONSEY | USA | RED BULL KTM 125 |
52 | LUKAS PESEK | CZE | VALSIR SEEDORF DERBI |
53 | SIMONE GROTZKYJ | ITA | MULTIMEDIA RACING APRILIA |
55 | HECTOR FAUBEL | SPA | BANCAJA ASPAR APRILIA |
56 | HUGO VAN DEN BERG | NED | BLUSENS APRILIA |
60 | MICHAEL RANSEDER | AUT | AJO MOTORSPORT DERBI |
63 | MIKE DI MEGLIO | FRA | HUMANGEST RACING TEAM |
71 | TOMOYOSHI KOYAMA | JPN | RED BULL KTM 125 |
75 | MATTIA PASINI | ITA | POLARIS WORLD APRILIA |
76 | STEFANO MUSCO | ITA | HUMANGEST RACING TEAM |
77 | DOMINIQUE AEGERTER | SUI | MULTIMEDIA RACING APRILIA |
95 | ROBERT MURESAN | ROM | AJO MOTORSPORT DERBI |
99 | DANNY WEBB | GBR | ARIE MOLENAAR RACING |
Kalendár 2007
Dátum | Krajina | Okruh |
---|---|---|
10. 3. | Katar | Losail Circuit |
25. 3. | Španielsko | Jerez |
22. 4. | Turecko | Istanbul Circuit |
6. 5. | Čína | Shanghai Circuit |
20. 5. | Francúzsko | Bugatti circuit Le Mans |
3. 6. | Taliansko | Mugello |
10. 6. | Katalánsko | Circuit de Catalunya |
24. 6. | Veľká Británia | Donington Park |
30. 6. | Holandsko | Assen |
15. 7. | Nemecko | Sachsenring |
22. 7. | USA | Laguna Seca |
19. 8. | Česká Republika | Automotodrom Brno |
2. 9. | San Marino | Misano |
16. 9. | Portugalsko | Estoril |
23. 9. | Japonsko | Motegi |
14. 10. | Austrália | Phillip Island |
21. 10. | Malajzia | Sepang Circuit |
4. 11. | Valencia | Comunitat Valenciana |
Kalendár nájdete aj v našom kalendári akcií.
Možnosť sledovať prenosy z veľkých cien je tento rok rozšírená okrem stanice Eurosport aj o českú ČT2. A samozrejme Českú veľkú cenu na vlastné oči a uši na Masarykovom okruhu v Brne. Bude to stáť za to!
Pridané: 09.03.2007 Autor: Brambo Zdieľať
Súvisiace články:
- MotoGP – 1 – Katar, 10. 3. 2007 - Stoner prekvapil, oslavy bez šampanského - Brambo
- MotoGP 2007 – 3 – Turecko - Istanbul, 22. 4. 2007 - Stoner, Dovizioso a Corsi - Brambo
- MotoGP 2007 – 5 – Francúzsko – Le Mans, 20. 5. 2007, Chris Vermeulen zvíťazil prvýkrát v kariére MotoGP - Brambo
- WSBK – 1 – Katar, 24. 2. 2007, Max Biaggi – Veni, vidi, vici - Brambo
- V nedeľu začína sezóna MotoGP prvým nočným pretekom v histórii - Awia
- MotoGP 2008 – 1 – Katar - Brambo
- MotoGP 2007 – 4 – Čína - Shanghai, 6.5.2007   Lukáš Pešek prvé víťazstvo, John Hopkins prvé pódium - Brambo
- Na Slovakiaringu otvorili sezónu rýchlostných motocyklov - Redakcia
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne - feci
- Dakar 2007 - Ivo Jakeš končí - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!