Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 63.
18.03.2016 - Mishko Čitatelia: 9212 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Hákové kríže vo Vietname alebo Na skútri okolo Nha Trang
Vietnamská socialistická republika, alebo ak chcete Cộng Hòa Xã Hội Chủ Nghĩa Việt Nam ma lákala už dávnejšie. „Socík“ sme si do sýtosti užili aj doma a Vietnamcov som registroval zhruba od gymnaziálnej brigády vo Frute Znojmo v roku pána 1986 kde sme ich ohadzovali uhorkami a oni nám ponúkali „fejkové“ hodinky. Ako ale ten socializmus môže dodnes u nich fungovať?
09.03.2016 - Gabka Čitatelia: 8066 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Irán 2015
Irán bol vždy na zozname krajín, ktoré by sme chceli prejsť, a keď už sme tesne pred hranicami, tak začínajú všetky značky na kamiónoch pôsobiť tak trochu magicky....
07.02.2016 - Veronika Merková - Veverica88 Čitatelia: 8057 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

KIRGIZSKO 2015
Pokračovanie dobrodružstva "Priestupná stanica Kyrgyzstan 2013". Tento raz len ja sama, moja Yamaha a krásne cesty Kirgizska.
16.11.2015 - BOSS Čitatelia: 6992 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Musandam, brána do Perzského zálivu
Musandam, arabská brána do Perzského zálivu, a môj sen sa stal skutočnosťou. Čakali ma more, hory a šotolina. Tieto tri elementy sa stali mojím domovom na tri dni počas moslimského festivalu Hadž v septembri 2015.
03.09.2015 - tlmitsch Čitatelia: 10652 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Výlet okolo Marmarského mora - Bospor, Dardanely, ešte dve moria a 7 krajín
Smer Istanbul, respektíve stále rovno a v piatok doľava
...celý výlet sa odlíšil od plánov, ale v mnohom zážitkami a zábavou predčil očakávania, hlavne keď sa rozhodnú ísť exoti volakam. Chceli sme zažiť niečo iné a keďže je situácia na Ukrajine taká aká je, rozhodli sme sa radšej vkročiť do Ázie...
24.08.2015 - René Valúšek - NaBabettePoSvete Čitatelia: 31198 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Na Babette do Ázie 2015 - už na Slovensku, Cesta skončila, zážitky ostávajú!
Výprava Na Babette do Ázie 2015 má za sebou Arménsko, kde dosiahli aj najvyšší bod výpravy jazero Kari (3190m n.m.) pod horou Aragats. 23.8. po viac ako 5000km dorazili domov, do Senice.
02.07.2015 - René Valúšek - NaBabettePoSvete Čitatelia: 8934 [Mototuristika - Ázia - Plánované]

Plánované: Na Babette do Ázie (2015)
Štvorica kamarátov, ktorí na Babettách (r.v. 1987) cestujú od roku 2012, sa po minuloročnej ceste do Moldavska rozhodla prekonať hranice Ázie (Gruzínsko, Arménsko). Prejsť by mali 5000 km a vyjsť (alebo vyšliapať) do výšky 3190 m n.m. Podarí sa im to?
09.03.2015 - matus Čitatelia: 9573 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

5.000 km okolo Ománu - tretia časť
V minulej časti ste si mohli prečítať o náročných prejazdoch púšťou Wahiba a Wádí Salafan. Dostali sme sa až do Salalahu, do najvzdialenejšieho miesta našej cesty po Ománe. Zatiaľ nám všetko vychádza, len Rišo sa trochu trápi s boľavým ramenom, ktoré si narazil vo Wahibe.
03.03.2015 - matus Čitatelia: 8327 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

5.000 km okolo Ománu - druhá časť
V minulej časti ste si mohli prečítať o prípravách, o príchode do Ománu a o postupnom presune cez pohorie Hajar až ku nevyspytateľnej Wahiba sands.
23.02.2015 - matus Čitatelia: 11972 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

5.000 km okolo Ománu - prvá časť
Čas letí a je to už viac ako rok, čo sme sa vrátili z Ománu. Našu cestu ste vtedy mohli sledovať „naživo“ aj tu na Motoride, ale samozrejme nebolo v našich možnostiach poskytovať detailnejšie informácie.
O to sa pokúsim týmto cestopisom, ktorým nielen priblížim môj pohľad na to, ako to všetko bolo, ale poskytnem aj niektoré zaujímavé fakty o tejto krajine.
07.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7047 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Vokolo Vománu 2 aneb Na trase Omán – Česká republika
V předchozím díle jsme ukončili pět tisíc kilometrů dlouhou cestu Vokolo Vománu a ocitáme se před hranicí Spojených arabských emirátů. Řídítka našich už značně omšelých motocyklů směřují na západ, máme před sebou zhruba deset tisíc kilometrů jízdy domů...
26.06.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8283 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Vokolo Vománu aneb Jak jsme dali vale pivu a sexu
Je ráno, vařím si čaj a tradičně ho usrkávám u monitoru svého počítače. V poště nacházím strohou zprávu od kamaráda Sadílka. „Mrkni do přílohy, tihle blázni objeli Omán off-roadem, zkusíme to?“ Odpovídám okamžitě, protože není čas ztrácet čas: „Dobrej nápad parde.“
03.02.2014 - matus Čitatelia: 12060 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

21-dňová cesta okolo Ománu 2014 - zápisky priamo z cesty
O Ománe sme často snívali, občas teoretizovali nad možnosťami, a ani neviem presne ako sa to celé vykryštalizovalo a v Októbri sme naložili pripravené motorky do požičaného Sprintera, aby odplávali smer Omán. A 12. januára ráno začíname v Muškate taký náš Dakar - našu 21 dňovú cestu okolo Ománu.
20.12.2013 - bubo008 Čitatelia: 30463 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Do Ázie! Na Aziatky!
Na úvod chcem upozorniť, že tento cestopis som písal, ako mi péro narástlo. Obsahuje sprosté slová, oplzlosti, opisuje rôzne nehanebnosti a dáva zlý príklad deťom, takže by ho nemal nikto čítať. Je trochu dlhší, ale nedalo sa mi do menšieho priestoru vtesnať tú hŕbu vtákovín, čo sme na ceste do Ázie porobili a zažili.
12.11.2013 - michaldo Čitatelia: 11349 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Prestupná stanica Kyrgyzstan
Viac ako 8 000 kilometrov, 24 dní, 8 krajín, 4 časové pásma, 2 motorky - Yamaha TDM 850, r.v. 1999-2000, Michal a ja - Veronika.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!