Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 391 až 405 z cekového počtu: 600.
04.02.2009 - Milosi Čitatelia: 17333 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner Hochalpenstrasse, Rakúsko
Rozmýšľam ako začať, o čom začať písať a čo by bolo pre Vás zaujímavé. Totiž nadpis tohto článku je už isto pre mnohých známy.
30.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8930 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Motoride-áci ťahajú na sloní zraz - Elefantentreffen 2009
Zima je v plnom prúde, no málo kto si spomenie, že práve na prelome januára a februára sa v Bavorskom lese už viac ako 50 rokov koná veľký zimný zraz. Tentoraz tam nebudeme chýbať ani my.
15.01.2009 - vic73 Čitatelia: 13657 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Moja cesta na Yuki Matrix 125 cez Alpy
Konečne mám trochu času. Už dávno sem nikto nepridal nejaký článok, tak sa podelím o zážitky z cesty, ktorú som absolvoval v júni roku 2008.
10.12.2008 - chyko Čitatelia: 7045 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Moto omša - Pevnosť Josefov
Prakticky dva mesiace som sa tešil na akciu v českých Orlických horách - Biker`s holy mass. Dovolenka v práci bola už dávno podpísaná a ja som sa konečne dočkal rána 26. septembra 2008.
21.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9943 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Jesenná XL Rally 2008, alebo ako som zobral hrošíka do blata
Jesenná rozlúčka zo sezónou v štýle XL. Ťažké endurá znovu v akcii, termín 1. november sľuboval kopu blatistej zábavy na trati dlhej viac ako 150 km.
17.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8392 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Spoločný Slovensko - Maďarský výjazd - Motorkári bez hraníc
Napriek tomu, že vzťahy medzi Slovákmi a Maďarmi sa v poslednej dobe priostrujú, vieme dobre že to tak zďaleka nevníma väčšina ľudí. No a Slovenskí a Maďarskí motorkári sa rozhodli spoločnou jazdou ukázať ako to je.
12.11.2008 - sibko Čitatelia: 10755 [Mototuristika - Európa - Výlet]

CHORVÁTSKO 8/2008
O tom ako sme vymenili tátoša a urobili prvý zárez na mape Európy.
03.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12240 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Motoraj Rallye 2008, alebo ako som zobral hrošíka na závody
Navigační závod pre cestovní endura nad 600 ccm. Stručné a jasné, po sezóne, v ktorej som ako novinár absolvoval s Katrošom takmer všetky Rally od Lisabonu až po Kazachstan, som nemal nad čím váhať.
15.09.2008 - Natalia Čitatelia: 9085 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tour de France 2008
Naša prvá moto dovolenka vo Francúzsku v zložení Natália, Majo a Rado a naše 2 Hondy CBF600S
08.09.2008 - JinNo Čitatelia: 4887 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Po štyroch od mora k moru
Žiadna opilecká sága, iba jednoduchý výlet cez ostrov od Stredozemného k Egejskému moru
02.09.2008 - Richie600 Čitatelia: 8848 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Od Dolomitov až k Dubrovníku
Plány boli všelijaké, kreslené modrou čiarou po mape európy. Jeden z najzaujímavejších bol cez Rumunsko, Bulharsko, Grécko až do Atén, odtaľ loďou do talianska, Rím a nejak domov. Celková trasa niečo do 4000km. Táto sa nekonala. Možno na budúce.
14.08.2008 - dido14 Čitatelia: 11837 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako motoamatéri došli k 15-im 2000+m alpským pasom ako slepé kura k zrnu
Kto by nemal chuť zviezť sa na motorke v atraktívnom prostredí. Keďže Alpy máme radi už zo zimných lyžovačiek myšlienka nepoužívať motorku iba na chodenie na kávu ale povoziť sa aj vo vyšších nadmorských výškach nedala na seba dlho čakať.
11.08.2008 - matus Čitatelia: 27172 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Offroadové Alpy
O tom, ako budu naše tohtoročné Alpy vyzerať, bolo jasné už viac ako rok – pôjdeme offroad.
08.08.2008 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 13385 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Recept ako prežiť netradične prázdniny
1800 km na Honde XR125L za 4 dni až na Balkán
04.08.2008 - zeze Čitatelia: 11185 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Indian Summer 2007
Začiatkom septembra 2007 vyzeralo očakávané babie leto úplne beznádejne, a po mnohodňovom čakaní na aspoň trochu pozitívnu predpoveď jesenného návratu leta bol alpský výjazd napokon „oficiálne zrušený“.
Predchádzajúce | 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!