Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 301 až 315 z cekového počtu: 649.
18.10.2007 - RAON Čitatelia: 12577 [Vaše stroje - Moja motorka]

Rande s motorkou Keeway Landcruiser 250
Pár skúseností s Keeway Landcruiser 250...
16.10.2007 - marek750 Čitatelia: 15537 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Yamaha Super Tenere, r. v. 91
Všestranný stroj na dlhý čas...
01.10.2007 - BigOne Čitatelia: 13123 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB 1000 Super Four
Motocykl pro seniory a jak jsem k němu přišel...
11.09.2007 - tref Čitatelia: 28852 [Vaše stroje - Moja motorka]

Z nenávisti láska, alebo môj street-turista MZ 251 ETZ
O jednom stroji, ktorý mi zmenil ak nie život sám, tak určite aspoň veľa názorov.
04.09.2007 - Romanka Čitatelia: 16312 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Lady Zelda - BMW R 1150 R
Tak som si splnil jeden zo svojich detských snov a mám krásnu BMW R 1150 R, ktorú nežne volám Lady Zelda. Pretože prší a viac čítam, ako prispievam (resp. neprispievam), tak som sa rozhodol, že vám o nej niečo napíšem. Len tak, z radosti.
03.09.2007 - SSWiking Čitatelia: 22619 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GS500 E - naháč na začiatok
Ideálna motorka pre začínajúcich "veľkých" motorkárov - moje skúsenosti po 6 000 kilometroch...
31.08.2007 - Biro Čitatelia: 12398 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Honda s krycím menom XR 125 L
Tak, toto je moja malá dobrá Honda. Je to zatiaľ moja druhá motorečka po babette (210, 2-rýchlostná), takže som bol spočiatku dosť ohúrený aj jej nie zrovna veľkým výkonom... Avšak po chvíli ma to prešlo, a presne to je ten pravý čas na napísanie článku.
22.08.2007 - mirecLC Čitatelia: 38293 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
Motocykel Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic je klasický cruiser, ktorého dizajn je inšpirovaný motocyklami z konca 30. rokov minulého storočia.
17.08.2007 - ROVER Čitatelia: 22317 [Vaše stroje - Moja motorka]

Legenda menom Honda CB 750 Seven fifty
Pár skuseností so strojom, ktorý vás prežije.
07.08.2007 - krt1978 Čitatelia: 6367 [Vaše stroje - Moja motorka]

Víkend so sršňami alebo vlastná PC36 proti požičanej PC41
Inšpiráciou mi bol mikulec, ktorého som doposiaľ nevidel a ani nestretol, až na pár ss. Nemám taký jedinečný štýl ako corse, ale človek je tvor učenlivý, či nie?
20.07.2007 - bedna Čitatelia: 20487 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR-Z 400 E, r. v. 2007
Zbíjačka do hôr...
15.06.2007 - Jano73 Čitatelia: 15983 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda XL 125 Varadero po 10 000 km
O tejto motorke nenájdete na internete veľa informácii, ani predajcovia vám nevedia veľa toho povedať, čo bude spôsobené zrejme tým, že sa na Slovensku predá ročne len niekoľko kusov (...že by to robila cena?).
13.06.2007 - heso Čitatelia: 24730 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki Zephyr 1100
Moja prvá Kawka... alebo ako to vidím po dvoch mesiacoch spolunažívania.
12.06.2007 - motoman Čitatelia: 53812 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350, typ 360, r. v. 1968 - moja prvá záchranná akcia
Moja Jawka 350 typ 360 sa narodila v roku 1968, má teda za sebou 39 rokov existencie.
01.06.2007 - kukolarik Čitatelia: 16877 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda PS125i – vzhľad starca, výkon mladíka
V tomto článku nechcem opísať len ako vyzerá, ale hlavne napísať, prečo práve tento a prečo nie iný. Snáď pomôže prečítanie každému, kto zvažuje kúpu skútra a nemá hlboko do vrecka...
Predchádzajúce | 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!