Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 526 až 540 z cekového počtu: 649.
01.05.2004 - madmax Čitatelia: 15126 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda Shadow - Toto je moje delo!
Skúšal som to na všeli čom, ale toto na môj vek je asi najbezpečnejšie!!! Už sa nebojím stroju, ale seba, tak radšej volím pohodu a kľud na cestách. Je to úplne spoľahlivý a dobrý stroj, ľahký a dobre manévrovateľný a preto ho mam úplne v láske.
27.04.2004 - johni Čitatelia: 13690 [Vaše stroje - Moja motorka]

ČZ 180 ROLAND - Dočkal som sa
Po rokoch pozerania po okolo svištiacich motorkároch, som sa aj ja zaradil medzi Vás a teraz už aj Nás motorkárov.
26.04.2004 - Cistic Čitatelia: 26585 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki Marauder 800 - Môj 800-kubíkový Maroš
Konečne som sa dočkal ...
20.04.2004 - jago Čitatelia: 27287 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XTZ 660 Ténéré
Moje zatiaľ prvé moto. Yamaha XTZ 660 Ténéré.
18.04.2004 - dobky Čitatelia: 11391 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB1300 - Prvé jarné rande
Po dvojročnom vzťahu, som si našiel novú priateľku.
10.04.2004 - Lucija Čitatelia: 9804 [Vaše stroje - Moja motorka]

Hyosung 125
Tak konečne patrím medzi Vás.!
05.04.2004 - Brano Čitatelia: 25359 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda Shadow 750
Na Jawe som jazdil kým som bol na škole, potom som si konečne kúpil štvortakta ... Shadow 750.
31.03.2004 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 13488 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj zázrak, alebo kde zaspali konštruktéri z Jawy
Už ako malý chlapec som chcel mať moto. Asi v 15-tich mal u mňa kamarát svoju Jawu 350, takže som mal možnosť najazdiť zopár kilometrov. Potom som si urobil vodičský preukaz a odvtedy som nejazdil.
30.03.2004 - Feci Čitatelia: 7771 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kúsok leta uprostred zimy
Už nie som najmladšia. Zatiaľ som chodila iba s jedným. Vedel sa o mňa dokonale postarať. Bývanie mi neplatil bohvieaké, ale keď sme si spolu niekam vyšli, vždy kupoval len tie najkvalitnejšie nápoje, ktoré mi častokrát závideli aj rovesníčky „väčšieho kalibru“. Tušila som však, že to raz musí prísť, že už ho nedokážem plne uspokojiť.
29.03.2004 - pegasso Čitatelia: 33782 [Vaše stroje - Moja motorka]

Aprilia PEGASO 650 Cube 1999
Klasické talianské enduro do koča i do voza...
19.03.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 55743 [Vaše stroje - Moja motorka]

Skúsenosti s Hondou CB 500 ’96
Nákupy, prepletanie po meste, cestovanie, dlhé trate, klopenie z kolena na koleno, tejto motorke nič z toho nie je cudzie... alebo za málo peňazí veľa muziky.
19.03.2004 - cabo79 Čitatelia: 22717 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA YZF750R
Moja Yamaha YZF 750 R, ročník 1995, vynikajúci stroj, absolutne bezporuchový. Trošku ťažkopádne na každodenné použitie do práce, ale výborné na víkendové vozítkovanie.
11.03.2004 - mike Čitatelia: 24764 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki Marauder GZ 125.
Moje malé lietadlo.
11.03.2004 - weisskraft Čitatelia: 8016 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja krásavica... Pannónia 250
Tak toto je moja krásavica... Pannónia 250
09.03.2004 - MajoOjam Čitatelia: 14438 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX R 1100 W - My Dream My Reality
Troška zmeny, troška prácičky...
Predchádzajúce | 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!