Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 826 až 840 z cekového počtu: 941.
28.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 38633 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Dvojtest Kawasaki Versys a ER-6n
Tááák a konečne ochutnávame ďalšiu japonskú značku. O Kawe bolo na Slovensku málo počuť, ale svitá na lepšie časy a to práve v období, keď fabrika púšťa do sveta prudko príťažlivé modely.
18.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 79208 [Testy a predstavenia - Test]

Test Suzuki DL 650 V-Strom – malý veľký kráľ
Ani s jedným zo Stromov som ešte nemal skúsenosť, tak som nevedel posúdiť či je lepší ten starší a väčší alebo mladší a menší. Teraz to už viem. Občas to tak už býva, že mladší je šikovnejší...
17.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 12838 [Testy a predstavenia - Test]

Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne, 14. - 15. 5. 2007
Tradičná akcia, tradičné miesto, tradičný čas, pekné počasie a k tomu fajné novinky pripravené uštvať nás na okruhu, to bol ďalší Honda deň.
14.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16761 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test GPS navigátora Garmin zūmo 550
Začiatkom roka sme predstavili novinku v satelitnej navigácii určenú pre motocyklistov od firmy Garmin - modely zūmo 500/550. Vyšší model z tejto série sme mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste.
10.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8018 [Testy a predstavenia - Test]

Yamaha deň na Masarykovom okruhu v Brne, 9. 5. 2007
Včera krátko popoludní sme sa s Awiom vrátili z brnenského okruhu, ktorý mala česká Yamaha prenajatý pre majiteľov motoriek tejto značky.
25.04.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29109 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test Alarmu PitBull Johny 686
Po takmer polroku spolužitia s alarmom PitBull Johnny 686 nadišiel čas podeliť sa o skúsenosti.
04.04.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 53047 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda CB 600 F Hornet - nezostal kameň na kameni
Keď som si preberal túto novinku čerstvú ako teplé rožky, bolo krásne počasie. Keď som ju odovzdával, bolo ešte krajšie. A to, čo bolo medzi tým, bol asi trest alebo varovanie.
18.03.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8468 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme dakarské špeciály Jara Katriňáka a Ivana Jakeša
To, že Záhorie je plné piesku, vie minimálne každý druhý endurák. Preto sem chodia trénovať aj dakarskí frajeri, ba aj legendy ako Karel Loprais.
13.03.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 7708 [Testy a predstavenia - Test]

Testovali sme nového Horneta!
Veru tak, ako prvým na Slovensku sa nám do pazúrov dostal nový voňavučký šestkový Hornet.
19.02.2007 - campa Čitatelia: 15265 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinka - Kawasaki VN 900 Custom
Bolo na čase dostať na trh poriadny chopper. Že to bude Kawa, som ale nečakal. Prvé foto ma dostalo, bol som potešený, ale až koncom roka 2006 som ho zhliadol naživo a mal som radosť, že je tu pekná klasika.
16.02.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 21227 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Systém mazania reťaze CLS 200µ - záver testu po 25 000 km
CLS sme začali testovať v marci 2005 na vtedajšej Awiovej Honde CBR 1000 F. Medzičasom sme ho premontovali na Hondu Varadero a až dodnes sme s ním nabehali viac ako 25 000 km po všetkých možných cestách-necestách.
08.02.2007 - campa Čitatelia: 14252 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nový motor Harley Davidson Twin Cam 96 a 96B
Som človek, čo má rád na motorke jednoduchosť. Klasiku. Striedmosť. Miloval som svoje BT pre tú surovosť a železnosť, chladenie vzduchom, dva valce a nič viac. Také je aj moje HD, jeden karbec a kopa železa na dvoch kolesách.
24.01.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14579 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Garmin zūmo 500 & 550 - GPS navigácia pre motocyklistov
Spoločnosť Garmin s potešením predstavuje celkom nový motocyklový navigátor určený nielen pre motocyklistov - zūmo. Garmin zūmo je prvý plne funkčný, nekompromisný GPS navigátor vytvorený exkluzívne pre motocyklistov.
22.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 57483 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki Ninja ZX-6R 2007
Príchod novej šestkovej ZX v tomto roku bol jasný ako facka. Po prvý raz sa ukázala na októbrovom Intermote v Kolíne.
15.01.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 42913 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda SCV 100 Lead po 10 000 km
O tom, že je to nie je len vozítko do mesta, ale že zvládne aj oveľa dlhšie trasy a rozdá si to aj s hocakým endurom v pretekoch do vrchu, vás určite presvedčí jeho majiteľ :o)) Takto končil svoj minitest Leada pred rokom Harly.
Predchádzajúce | 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!