Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 841 až 855 z cekového počtu: 945.
08.02.2007 - campa Čitatelia: 14486 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Nový motor Harley Davidson Twin Cam 96 a 96B
Som človek, čo má rád na motorke jednoduchosť. Klasiku. Striedmosť. Miloval som svoje BT pre tú surovosť a železnosť, chladenie vzduchom, dva valce a nič viac. Také je aj moje HD, jeden karbec a kopa železa na dvoch kolesách.
24.01.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14825 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Garmin zūmo 500 & 550 - GPS navigácia pre motocyklistov
Spoločnosť Garmin s potešením predstavuje celkom nový motocyklový navigátor určený nielen pre motocyklistov - zūmo. Garmin zūmo je prvý plne funkčný, nekompromisný GPS navigátor vytvorený exkluzívne pre motocyklistov.
22.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 57771 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Kawasaki Ninja ZX-6R 2007
Príchod novej šestkovej ZX v tomto roku bol jasný ako facka. Po prvý raz sa ukázala na októbrovom Intermote v Kolíne.
15.01.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 43999 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]
Test Honda SCV 100 Lead po 10 000 km
O tom, že je to nie je len vozítko do mesta, ale že zvládne aj oveľa dlhšie trasy a rozdá si to aj s hocakým endurom v pretekoch do vrchu, vás určite presvedčí jeho majiteľ :o)) Takto končil svoj minitest Leada pred rokom Harly.
10.01.2007 - Vidicon Čitatelia: 36166 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Jazdenky: Honda VFR 800 versus Yamaha TDM 850
Možno vás práve napadlo, že tieto dve motorky nemá zmysel porovnávať, že sú každá z inej kategórie, ale jedno majú spoločné: obe sa narodili pre turistiku. Na oboch strojoch môžete prejazdiť Európu bez náznaku strachu, že vás nechá „na holičkách“ alebo v kolóne áut...
09.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 18915 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Bongiorno, Ducati 1098 et Desmosedici RR, mamma mia!
V dnešnej lekcii taliančiny budeme preberať exkluzívne slovíčka...
08.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 29710 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Yamaha YZF-R1 2007
Pre nový rok boli na výstave v Kolíne predstavené dva litrové superšporty – Suzuki GSX-R a Yamaha R1. Yamaha toto predstavenie brala v skromnom duchu, čo je vzhľadom na revolučné zmeny v motore dosť prekvapujúce.
04.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 56454 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Gilera GP 800 – najväčší a najrýchlejší skúter
Dvojvalcový 840-kubíkový motor do V (90 º), 75 koní, 76 Nm, maximálka okolo 200 km/h. Reč nie je o nejakom naháči, ale o skútri.
27.12.2006 - AcHeRoN Čitatelia: 9557 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Harley-Davidson predstavuje prototyp XR1200
Harley-Davidson inšpirovaný veľmi úspešnou závodnou motorkou XR750, predstavil nový prototyp XR1200, ktorý je postavený na báze Sporstera 1200, na výstave Intermot a možno začne s výrobou už do roka.
21.12.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 15990 [Testy a predstavenia - Oblečenie]
Test vyhrievanej vesty Warm-vest
Vonku je už riadna kosa, ale našťastie ešte nenasnežilo, takže na suchých cestách sa sem-tam dá aj povoziť. Pre tepelnú pohodu to však chce viac vrstiev oblečenia alebo niečo vyhrievané – ako napríklad Warm-vest.
29.11.2006 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 35428 [Testy a predstavenia - Test]
Yamaha YZ 125 verzus KTM 520 EXC verzus Beta ALP 200
Malý dvojtakt verzus veľký štvortakt verzus malý štvortakt, cross verzus ostré enduro verzus trial enduro, japonec verzus rakúšan verzus talian, vodou chladený verzus… Charakteristík a opisov by sa našlo...
28.11.2006 - Andre Čitatelia: 22015 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Test systému automatického mazania reťaze Scottoiler Universal Kit - skúsenosti
Pred sezónou 2006 som bol poverený otestovať tento systém. Scottoiler bol teda namontovaný začiatkom marca na môj motocykel Suzuki DR BIG 800S. Teraz prišiel čas podeliť sa o skúsenosti.
13.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11512 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Honda do sveta pustila prototyp CBR 1100 XX Super Blackbird, ktorého motor pracuje pod nadvládou systému Hyper VTEC.
10.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 18567 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Test motoalarmu Scorpio SR-i500 SE – skúsenosti a záver
Koncom augusta sme začali testovať tri alarmy, ktoré nám poskytla spoločnosť Bike Security. Odvtedy sme mali dosť času na preverenie ich fungovania v praxi, prišiel čas odovzdať svoje skúsenosti.
08.11.2006 - sliver Čitatelia: 6479 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
AC Schnitzer F 800 S Twinstar a R 1200 S Sprintstar
Firma AC Schnitzer je už všetkým známa, takže okolo nej nebudem zbytočne plytvať textom a prejdem priamo k veci.
Predchádzajúce | 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



















