Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 706 až 720 z cekového počtu: 1217.
30.08.2009 - 100bubu Čitatelia: 12349 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Romanien Tour 2009
Alebo po stopách Grófa Drakulu tam a späť od delty Dunaja po vodné dielo Gabčíkovo.
27.08.2009 - Paulie Čitatelia: 10672 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkánska rýchlovka
K tomuto môjmu výletíku ma motivavalo zopár cestopisov a článkov z Balkánu. Pôvodne som chcel vidieť národný park Durmitor, prírodu okolo riek Drina, Piva, Tara ... a krajiny ako Bosna a Hercegovina, Montenegro.
26.08.2009 - ZyklonB Čitatelia: 17849 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Pripyat - mesto duchov
Pripyat, mesto duchov, ktoré zažilo svoj zrod, rozkvet ale najväčšej slávy sa dočkalo až po svojej „smrti“. Hovorím o meste, ktoré sa nachádza len pár kilometrov od dejiska jednej z najväčších katastrof, ktoré postihli svet. Toto bol môj cieľ.
22.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29372 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Live: Little big adventure - alebo potulky za polárnym kruhom na Kawasaki KLX 250
Malé veľké dobrodružstvo, aj takto by sa dala nazvať cesta, ktorú pripravujem na našej redakčnej testovacej Kawasaki KLX 250. Smer sever, štart dnes!
UPDATE: LBA končí, Awia je doma.
19.08.2009 - Romoto Čitatelia: 15898 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

8. Motoride stretko v Alpách - Motoride Tour 2009
14. - 16. 8. 2009 sa uskutočnilo stretnutie členov a priaznivcov Motoridu v rakúskych Alpách v dedinke – lepšie povedané pri hostinci - Alpengasthof na križovatke honosne nazvanej Kalte Kuchl. Awia a spol. takéto stretnutie organizovali po ôsmy krát.
14.08.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 9562 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

RUMUNSKO 2009 – Po stopách Rally Central Europe
Prekrásne horské pláne, romantické výhľady okolo nekonečných šotolinových ciest. Zdraviaci horár uvoľňujúci lesnú cestičku, priateľsky mávajúca lesná stráž. Divoká paľba po trasách RCE 2008. Nereálne? Nie, to je Rumunsko!
13.08.2009 - galan111 Čitatelia: 11400 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Yuki Arrow cesta okolo Slovenska 2009
Tak som sa rozhodol vyskúšať svojho ARROW-a a vybral som sa na dovolenku okolo Slovenska. Ideme dvaja s manželkou, ktorú som na toto dobrodružstvo nahovoril i napriek tomu, že ešte na motorke prakticky nikde nebola.
11.08.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 9323 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Ochutnávka Motoride stretka alebo ako malá CBF-ka zvládla 580 km za 12 hodín
Asi každý, kto organizoval akciu pre väčšiu skupinu ľudí a nechcel nechať nič na náhodu, všetko si dopredu vyskúšal a overil. Aj ja som overoval a skúšal.
11.08.2009 - gegon Čitatelia: 3222 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Bikeweekend in Rožnov pod Radhoštěm
Ak máte na pláne nedeľnú jazdu a nepohŕdnete troškou histórie, mám pre Vás tip na príjemné spojenie týchto dvoch koníčkov.
10.08.2009 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 11250 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tam a ešte kúsok ďalej alebo 3950 km na Honde XR125L
Minulé leto som vám ponúkol recept ako netradične prežiť prázdniny, teraz mám niečo šialenejšie!
Zimná prax vo francúzskom Tignes Val Claret ma donútila vymyslieť si výlet, na ktorý som tak ľahko nemal zabudnúť... Bolo niečo okolo januára keď sa zrodil nápad vidieť krásu Savojských Álp zo sedla mojej 125-ky.
28.07.2009 - Mishko Čitatelia: 34134 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner a Hitlerovo „Orlie hniezdo“
Výlety do Rakúska sú pre motorkárskeho turistu vždy príjemným zážitkom – kvalitný asfalt a nádherná scenéria Álp sú overenou zárukou nezabudnuteľných spomienok. Nakoľko sa o najvyššej horskej ceste v Európe toho popísalo už viac než dosť, budem sa obšírnejšie venovať druhej časti nadpisu.
19.07.2009 - nasud Čitatelia: 8675 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Stretnutie mototuristov Stará Myjava 2008, alebo: „Ako bolo - ako bude“
Na Motoride sa zatiaľ nepísalo o stretnutí v Starej Myjave. Moto sezóna je v plnom prúde, takže pripomeňme si minulý ročník a zároveň považujte tento príspevok, ako pozvanie na tohtoročnú akciu, ktorá sa uskutoční: 28.-30.8.2009.
14.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12371 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Fotoreport: Čermeľský Kvet 2009
Do tretice zraz v Košiciach pod názvom Čermeľský Kvet 2009.
13.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11045 [Mototuristika - Európa - Výlet]

VIDEO: Bledowská Pustatina alebo potulky Poľskou Saharou
Pôvodný pracovný názov akcie bol: "Sand, chlast treffen." Piesku bolo v Poľsku požehnane a súdok piva tiež nechýbal. Takmer dva mesiace po, som konečne strihol exkluzívne videjko z jazdy kredencami v piesku.
06.07.2009 - djkorka Čitatelia: 8166 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

V. Stretnutie priateľov značiek Jawa a ČZ
Zdravím všetkých motorkárov. V riadkoch nižšie vám popíšem ako nám to vlastne bolo na 5. ročníku stretnutia priateľov značiek Jawa a ČZ.
Predchádzajúce | 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!