Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 766 až 780 z cekového počtu: 1222.
18.11.2008 - COUNTRY Čitatelia: 11144 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Malý výlet po USA
Nebude to cestopis v pravom slova zmysle, chcem sa len podeliť o radosť ktorú som zažil na svojej dovolenke.
17.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8513 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Spoločný Slovensko - Maďarský výjazd - Motorkári bez hraníc
Napriek tomu, že vzťahy medzi Slovákmi a Maďarmi sa v poslednej dobe priostrujú, vieme dobre že to tak zďaleka nevníma väčšina ľudí. No a Slovenskí a Maďarskí motorkári sa rozhodli spoločnou jazdou ukázať ako to je.
12.11.2008 - sibko Čitatelia: 10839 [Mototuristika - Európa - Výlet]

CHORVÁTSKO 8/2008
O tom ako sme vymenili tátoša a urobili prvý zárez na mape Európy.
07.11.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8197 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

PEREŠ – nová trať alebo ako to vlastne je, offrouďáci?
Kupujeme si motorky, na ktorých niet kde jazdiť. Paradoxne sa dá na nich jazdiť kdekoľvek. Áno, reč je o endurách, kroskách, štvorkolkách a o inej milovanej hávedi. Patria naši miláčikovia do terénu, alebo do garáže? Je terénom príroda, alebo uzavreté oficiálne trate?
03.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12523 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Motoraj Rallye 2008, alebo ako som zobral hrošíka na závody
Navigační závod pre cestovní endura nad 600 ccm. Stručné a jasné, po sezóne, v ktorej som ako novinár absolvoval s Katrošom takmer všetky Rally od Lisabonu až po Kazachstan, som nemal nad čím váhať.
03.10.2008 - demmoo Čitatelia: 5900 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

125ccm jazda po Slovensku
Bolo tu už veľa plánov, no teraz sme to aj uskutočnili a bolo super.
29.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16433 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Motoride Enduro Rally 2008 (19. - 21. 9. 2008, Dobroč)
Ani neskorší termín, ani premenlivé počasie neodradilo viac ako 50 nadšencov jazdy v teréne na veľkých endurách. Tretí ročník akcie Motoride Enduro Rally sa konal v Dobroči.
23.09.2008 - Mitja Čitatelia: 14275 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Za Radegastom, alebo Slovensko-Moravská pohodovka (+ bodka na Ružinej)
Blíži sa náš odjazd, tak ešte narýchlo nad mapami doťahujem plán, čo, kde, ako. V sobotu som si vyzdvihla svoju moto zo servisu a mohli sme začať baliť.
15.09.2008 - Natalia Čitatelia: 9182 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tour de France 2008
Naša prvá moto dovolenka vo Francúzsku v zložení Natália, Majo a Rado a naše 2 Hondy CBF600S
10.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14405 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

7. Stretnutie Motoride-ákov alebo takmer odfúknutý Motoride Tour 2008
Po minuloročnom upršanom stretku v Tatrách, sme sa tentoraz stretli na západe a priamo v čase veľkej veternej smršte. Padanie stromov nás našťastie vytrestalo len výpadkom prúdu v piatok v noci.
08.09.2008 - JinNo Čitatelia: 4945 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Po štyroch od mora k moru
Žiadna opilecká sága, iba jednoduchý výlet cez ostrov od Stredozemného k Egejskému moru
02.09.2008 - Richie600 Čitatelia: 8937 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Od Dolomitov až k Dubrovníku
Plány boli všelijaké, kreslené modrou čiarou po mape európy. Jeden z najzaujímavejších bol cez Rumunsko, Bulharsko, Grécko až do Atén, odtaľ loďou do talianska, Rím a nejak domov. Celková trasa niečo do 4000km. Táto sa nekonala. Možno na budúce.
22.08.2008 - tref Čitatelia: 24986 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

„Poďme sa kúpať“ na spôsob Transalp
Keď si povie bežný človek, že sa ide okúpať, zoberie plavky, uterák a ide k najbližšiemu jazeru. Keď si to povie majiteľ Transalpu, vytiahne mapu a hľadá najvzdialenejšie miesto, kam sa dá dostať. Tak sme sa s priateľkou vybrali na Šútovo a cestou toho ešte veľa videli
20.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5794 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Motorkári navštívili výnimočné deti aj tretí krát
Potešiť decká na letnom tábore, predviesť im motorky a trochu ich povoziť. To sa nám podarilo už tretí rok po sebe.
14.08.2008 - dido14 Čitatelia: 12066 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako motoamatéri došli k 15-im 2000+m alpským pasom ako slepé kura k zrnu
Kto by nemal chuť zviezť sa na motorke v atraktívnom prostredí. Keďže Alpy máme radi už zo zimných lyžovačiek myšlienka nepoužívať motorku iba na chodenie na kávu ale povoziť sa aj vo vyšších nadmorských výškach nedala na seba dlho čakať.
Predchádzajúce | 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!