Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 766 až 780 z cekového počtu: 1213.
10.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14182 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

7. Stretnutie Motoride-ákov alebo takmer odfúknutý Motoride Tour 2008
Po minuloročnom upršanom stretku v Tatrách, sme sa tentoraz stretli na západe a priamo v čase veľkej veternej smršte. Padanie stromov nás našťastie vytrestalo len výpadkom prúdu v piatok v noci.
08.09.2008 - JinNo Čitatelia: 4899 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Po štyroch od mora k moru
Žiadna opilecká sága, iba jednoduchý výlet cez ostrov od Stredozemného k Egejskému moru
02.09.2008 - Richie600 Čitatelia: 8860 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Od Dolomitov až k Dubrovníku
Plány boli všelijaké, kreslené modrou čiarou po mape európy. Jeden z najzaujímavejších bol cez Rumunsko, Bulharsko, Grécko až do Atén, odtaľ loďou do talianska, Rím a nejak domov. Celková trasa niečo do 4000km. Táto sa nekonala. Možno na budúce.
22.08.2008 - tref Čitatelia: 24879 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

„Poďme sa kúpať“ na spôsob Transalp
Keď si povie bežný človek, že sa ide okúpať, zoberie plavky, uterák a ide k najbližšiemu jazeru. Keď si to povie majiteľ Transalpu, vytiahne mapu a hľadá najvzdialenejšie miesto, kam sa dá dostať. Tak sme sa s priateľkou vybrali na Šútovo a cestou toho ešte veľa videli
20.08.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5683 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Motorkári navštívili výnimočné deti aj tretí krát
Potešiť decká na letnom tábore, predviesť im motorky a trochu ich povoziť. To sa nám podarilo už tretí rok po sebe.
14.08.2008 - dido14 Čitatelia: 11858 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako motoamatéri došli k 15-im 2000+m alpským pasom ako slepé kura k zrnu
Kto by nemal chuť zviezť sa na motorke v atraktívnom prostredí. Keďže Alpy máme radi už zo zimných lyžovačiek myšlienka nepoužívať motorku iba na chodenie na kávu ale povoziť sa aj vo vyšších nadmorských výškach nedala na seba dlho čakať.
11.08.2008 - matus Čitatelia: 27304 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Offroadové Alpy
O tom, ako budu naše tohtoročné Alpy vyzerať, bolo jasné už viac ako rok – pôjdeme offroad.
08.08.2008 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 13411 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Recept ako prežiť netradične prázdniny
1800 km na Honde XR125L za 4 dni až na Balkán
04.08.2008 - zeze Čitatelia: 11267 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Indian Summer 2007
Začiatkom septembra 2007 vyzeralo očakávané babie leto úplne beznádejne, a po mnohodňovom čakaní na aspoň trochu pozitívnu predpoveď jesenného návratu leta bol alpský výjazd napokon „oficiálne zrušený“.
30.07.2008 - guyke Čitatelia: 6597 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Moje prvé Alpy
Alpy alebo môj, niečo vyše 4tis km, výlet cez CZ, Nemecko do Rakúskych, Talianskych a Slovinských Álp.
28.07.2008 - Heno Čitatelia: 7596 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Cesta okolo Slovenska 18. - 20. 7. 2008
Keď ma Diger1 požiadal, aby som napísal tento článok o našom motovýlete okolo Slovenska, nakoľko jemu to vraj teraz nepáli (asi tou kapustnicou na Škarbáku) a že ho vraj ani múza nekope, tak som ani nezostal zaskočený, nakoľko som mal taký nejaký vnútorný pocit, že to jednoducho padne na mňa.
23.07.2008 - kusajisko Čitatelia: 7518 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dratie gúm na juho europskych cestách
Naše putovanie sktratkou z Británie cez Franzúcsko, Španielsko, Portugalsko, Taliansko a Rakúsko domov, alebo 7200 kilometrov cez horúčavy juhozápadnej Európy.
18.07.2008 - MajoKE Čitatelia: 13810 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Fazerom po Balkáne, alebo Neprodaji svojeg oca kamen, cuvaj svoj pravi dom
Sú okamžiky, ktoré v Alpách jednoducho nezažiješ. Posledná moja návšteva Balkánu bola v marci 2007, neverili by ste, koľko sa tam toho zmenilo.
15.07.2008 - dzuri510 Čitatelia: 6693 Strany: 3 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Ako sme sa vybrali do Michalian za Devildriverom
Dlho očakávaný výlet na ktorý sa tešilo viacero z nás, bol konečne tu. Škoda, že sa niektorým nepodarilo zúčastniť.
14.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11691 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Čermeľský Kvet 2008
Už druhý ročník zrazu v Košiciach pod označením Čermeľský Kvet sa pekne rozvíja.
Predchádzajúce | 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!