Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1006 až 1020 z cekového počtu: 1213.
06.12.2005 - janoxl Čitatelia: 9946 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpy na druhý pokus - 14. - 17. 9. 2005
Nakoľko nám prvý pokus v júni nevyšiel (3 dni v kuse pršalo), dali sme si sľub, že tento rok dobijeme Grossglockner. Tak sa aj stalo, po návrate z expedície som obvolal pár známych o ktorých som nepochyboval, že by nešli. Po čase sme zostali 2 motorky a 4 ľudia. Ja, Renča a Havran s Terkou.
04.12.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 13227 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Košická a bratislavská Mikulášska jazda 2005
V nedeľu 4. 12. sa v Košiciach a Bratislave uskutočnila tradičná mikulášska jazda. V Bratislave počasie prialo, v Košiciach ani trochu...
02.12.2005 - intros Čitatelia: 15924 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2005 (13. 07. - 18. 07.)
Niekedy uprostred zimy vznikol nápad ísť do Rumunska, hlavne ked som dostal aj pozvanie od svojich kamarátov, ktorí tam žijú. Pred dvomi rokmi som absolvoval Rumunsko na bicykli, no teraz som chcel ísť na motorke. A tu je v krátkosti zopár riadkov z našej cesty:
28.11.2005 - Andre Čitatelia: 17728 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Enduro deň alebo ako sme sa na Ukrajinu chystali
„Vieš čo Andre? Nechcem byť drzý, ale to mlieko akosi nie je čerstvé. Asi ho už máš pokazené.“ Nejako takto začínal Hergi náš veľký enduro deň ráno okolo 4.00 hod. Ale pekne poporiadku...
24.11.2005 - andoo Čitatelia: 9077 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Cesta do školy trochu inak...
Nedeľa, okolo jedenástej večer a ja v motorke plnú nádrž... Rozmýšľam, čo s tým, aby to nevyprchalo, a tak ma napadlo, čo tak si spraviť výlet zajtra este pred školou?
23.11.2005 - MajoKE Čitatelia: 6833 Strany: 4 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Okolo SR za 88 hodín, II. časť
Po 90 minútach jazdy za kamiónom mi bolo teplo, Qang sa ulieval, stačilo mu ubrať štvrť plynu a aj tak šiel 85-tkou. Za mnou šiel tiež, pochopiteľne kamión asi 30 m, nemal som z toho zlý pocit, vcelku to bolo bezpečné. Šiel som mierne vľavo od jeho pravej stopy, ak by niečo bolo na ceste, bral by to na stred. Toľko moja teória. V Pezinku na pumpe vypijem studenú kofolu a aktivujem zápal hrdla.
17.11.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27079 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina rally 2005 alebo ako my pajechali na Odesu
Tohtoročnú alpskú dávku máme za sebou. Vybavili sme to koncom mája. Na východe sa nám však tiež páči, tak prečo sa nepozrieť aj k našim východným susedom...
15.11.2005 - klaban Čitatelia: 10885 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta po Evropě + Faro 2005
Po větším dlouhém přemýšlení a přemlouvání mé drahé choti jsem se rozhodl jet na své YAMAHA XJ900S do Fara. Samozřejmě proti byli dost vysoké náklady na cestu, spoustu najetých km, vybrat si celou dovolenou a také udělat celkový servis moto. Nakonec jsme se ale se všemi těmito problémy dost dobře vyrovnali a zážitky z cesty a z Fara jsou prostě super.
09.11.2005 - Kapro Čitatelia: 21961 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

4000 km po Islande
Vždy som si myslel, ze názov Island je odvodený od anglického slova pre ostrov. Všetko je ale úplne inak. Ísland v domorodštine znamená Ľadová Zem. Dávno som sa pohrával s myšlienkou vyraziť tam na motorke...
07.11.2005 - dominator Čitatelia: 10362 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátsko a Dolomity (20. 9. - 25. 9. 2005)
Nápad a sen vybrať sa do Dolomitov a osviežiť sa napokon v Jadrane sa nám konečne podarilo bez vážnejších nástrah uskutočniť a tu v krátkosti niekoľko zážitkov:
04.11.2005 - MajoKE Čitatelia: 13128 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Okolo SR za 88 hodín, I. časť
Ak by som bol indián, moje meno by bolo Oceľová riť. Vydal som sa na cestu skúsiť aké to je pár dní na moto, bez presného plánu a túlať sa kam chceš. Som propagátorom nenáročného a skromného cestovania, nuž aj výbavy. Mám na sebe toľko vecí z Číny, že by som mohol byť aj veľvyslanec Číny v SR.
31.10.2005 - marekxxx Čitatelia: 14997 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Varadero expedition Nordkapp 2005
Stojím pred ťažkým oceľovým trezorom, v pravej ruke poťažkávam Glock 26 s 31-ranovým zásobníkom a v ľavej HK USP, obidve kalibru 9 mm Luger a premýšľam. Po poslednej návšteve Ruska som nadobudol dojem, že bez palných zbraní sa tam nevrátim.
26.10.2005 - Freedom Čitatelia: 15163 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rakúsko - Chorvátsko 2005
Zostava: Freedom, Ružička (Yamaha Virago 1100), neskôr Drtič, Sisa, Pagy, Kika, Marek, Ondro a Saška.
25.10.2005 - MaAT Čitatelia: 10264 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Africa Twin - Spotkanie w Bieszczadach 30. 09 - 02. 10. 2005
Keď pozriem do veľkého techničáku mojej Afriky, mám pocit, že pozná viac slovenských „Afričanov“ ako ja. V databáze členov Motoride Klubu je ich síce registrovaných cez dvadsať, ale osobne som stretol snáď piatich z nich. Práve z tohto dôvodu som ani chvíľu neváhal, keď v motoriďáckej diskusii vyšla Cementova pozvánka na stretnutie Africatwinerov v poľskom Folusze.
19.10.2005 - janoxl Čitatelia: 10207 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Naše prvé Alpy 29. 6. - 2. 7. 2005
Aj tento výlet, ako väčšina iných, vznikol pri dlhých zimných večeroch, pri listovaní v starých číslach moto-časopisov. GG (Grossglockner), to je v motorkárskej terminológii niečo ako pútnické miesto. Tak prečo by sme ho mali mi vynechať.
Predchádzajúce | 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!