Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1156 až 1170 z cekového počtu: 1214.
03.06.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23432 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Betliar, Dobšiná, Dobšinská Ľadová jaskyňa
Tip na celodenný výlet z Košíc. Navštívime nádherný kaštieľ, povozíme sa na jednom z najlepších a najkrajších Slovenských kopcov a navštívime jednu z najvýznamnejších ľadových jaskýň na svete.
02.06.2003 - andrej Čitatelia: 7877 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
JawaBeerTour 2001
Návrh na túto dovolenku k našim západným susedom prišiel už niekedy v lete 2000. V tom čase som behal v zelenom, takže táto záležitosť nepripadala do úvahy. S Maťom, mojím bratom, sme mali k dispozícii iba našu Jawu 350/639. Dovolenku sme si naplánovali na polovicu júla. Odchod sa nám však trochu posunul pre neustávajúci dážď. S trojdňovým meškaním sme konečne vyrazili.
28.04.2003 - sita Čitatelia: 5241 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Motorky z celej Európy opäť v Bratislave
Jedenásty ročník Staropramen Chopper Show sa začne na bratislavských Zlatých pieskoch 2. mája a bude trvať tri dni.
20.03.2003 - Bajker Čitatelia: 9503 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Výstava Motocykl 2003
Po dlhšom pozeraní do kalendára a von oknom som sa rozhodol, že pôjdem do Prahy na výstavu Motocykel 2003. Odchod bol stanovený na sobotu. Vyštartoval som skoro ráno, aby som do metropoly Čiech dorazil o desiatej, kedy sa otvárajú brány výstaviska. Bol som tak naivný, keď som si myslel, že v sobotu o desiatej budú ešte všetci spať a ja si v pohode poprezerám motocykle a urobím nejaké pekné foto. Na výstavisko som prišiel o 10:10 hod a keď som to videl až som skoro havaroval.
17.03.2003 - sita Čitatelia: 3765 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]
SMF bude mať na Autosalóne Bratislava 2003 svoj stánok
SMF na bratislavskom autosalóne
17.03.2003 - GaST Čitatelia: 6318 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Výstava INTERWHELL v Budapešti...
Boli sme na výstave INTERWHELL v Budapešti s partiou. Bolo tam celkom pekne, tak reku pošlem pár gustovných fotiek pre motoverejnost :o)
Pre potešenie očí a zmyslov...
03.03.2003 - Miro Čitatelia: 8670 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Prvý zimný zraz
Akože sa Miro volám a svoje meniny už som vo svojom živote oslavoval veľakrát, takýto február som dávno nezažil. Slnko vysušilo cesty a pripravilo tak perfektnú možnosť na prvé tohtoročné zvezenie. Skupina nadšencov okolo Považsko-bystrického servisu Motor Haidler na čele s majiteľom Vladom Haidlerom sa tak rozhodla, že na horskom hoteli v Belušských slatinách zorganizuje malý dvojdňový zraz pre všetkých správnych motocyklových nadšencov a hlavne šialencov.
20.12.2002 - Zeno Čitatelia: 11368 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko II
Takže po úspechu minuloročnej Gréckej expedície, sme na tento rok inú trasu ani nepripúšťali. Chceli sme ju len predĺžiť ešte aj o návštevu Turecka, ale naše plány spriadané celú zimu, padli po jednom rozhodnutí Renčinho nového zamestnávateľa a náš čas sa scvrkol z troch týždňov na desať dní. Takže vlastne v deň odjazdu bolo jasné, že ideme „len“ do Grécka.
17.12.2002 - siemens Čitatelia: 16456 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Země kontrastů a improvizace – Zakarpatská Ukrajina očima motorkáře
Krátká informace o cestě pěti lidí na čtyřech motocyklech do země kontrastů a improvizace...
30.10.2002 - Zeno Čitatelia: 9038 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Hortobagyi tour
Všetko sa začalo ešte na jar, keď som v posilovni rehabilitoval pokazenú nohu z endura.
22.10.2002 - Miro Čitatelia: 4902 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Rozlúčka so sezónou 2002 v Trnavskom Harley Pube
Ani sme sa nenazdali a v sobotu 19. októbra sme sa rozlúčili s motorkárskou sezónou 2002. Aj keď počasie bolo na území väčšiny Slovenska upršané, nepekné, miestami až hnusné, nad Trnavou sa škerilo zubaté jesenné slnko.
10.10.2002 - cambo Čitatelia: 9287 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner - Korzika
Tak sa aj mne po roku podarilo dostať sa na dovolenku. Pravdepodobne
poslednú na svojej motorke.
27.09.2002 - Hektor Čitatelia: 15757 Strany: 3 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Cesta okolo Slovenska 4.-13.7.2002
Po dlhej ročnej pauze a plánovaní prišiel deň D, kedy sme sa opäť stretli - partia Slovákov a Čechov na mašinách...
19.09.2002 - mike Čitatelia: 9828 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]
Red Bull GET ON THE TOP 2002
Jedno sobotňajšie ráno som sa zobudil s tým, že idem na super akciu. Áno bolo to 14.9.2002 a dej sa odohrával v obci Porúbka pri Žiline. Už dva týždne pred akciou FUNRADIO dávalo avízo a pozývalo ľudí, ktorých prišlo neúrekom. (môj odhad sa potvrdil, prišlo cez 5000 ľudí) Akciu organizovalo združenie POBYS – vydavateľ časopisu Svet motocyklov.
14.09.2002 - Peter Fischer Čitatelia: 11732 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tatry + Poľsko 2002, alebo krótkie grzechotanie po drogach polskich
Myšlienka vyraziť do Tatier a Poľska mi v hlave skrsla ako blesk z jasného neba, keď firemné voľno po sviatku SNP urobilo štyri nádherné dni bez roboty. Keďže v našich veľhorách zúrila práve najtvrdšia sezóna, zohnať ubytko bola celkom drina, hlavne preto, lebo som nechcel spať v stane.
Predchádzajúce | 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!