Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 316 až 330 z cekového počtu: 536.
20.10.2010 - sacco Čitatelia: 10446 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Jechal Slovák na Balkán
Je piatok 20. júna 2008, päť hodín ráno, a ja mierim ospalou Bratislavou na diaľnicu von z mesta. Na semaforoch zatiaľ bliká oranžová a tú istú farbu má aj vychádzajúce slnko a jeho odraz v okenných sklách.
18.10.2010 - UKsLaVo Čitatelia: 11395 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nordkapp Route 2010
Výlet na Nordkapp cez Rusko...
25.09.2010 - motoman Čitatelia: 11888 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Bohemian Tour 2010, alebo "kývačky" opäť na cestách
Rok po minuloročnom výjazde našich statočných „kývačiek“ na chorvátsku Istriju sa ešte ani nestretol s rokom nasledujúcim a je tu príležitosť, aby svetu opäť ukázali, že v žiadnom prípade nepatria do starého železa.
20.09.2010 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 11728 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tam kde Európa končí, alebo ako bača pohnal svoje kozy na sever
Minulú moto sezónu som Vám ponúkol cestu Tam a ešte kúsok ďalej, alebo 3950 km na Honde XR125L, no tento rok prinášam niečo o kúsok chladnejšie a kilometrovo zdatnejšie.
13.09.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 15558 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Majú rozum v Rumunsku?
Anti-motorkársky zákon pretlačený nemenovanou politickou klikou a prijatý v skutočnosti pre nerušené drancovanie slovenských lesov je nám dostatočne známy. Čakanie na kalamitu v podobe niekoľkých padnutých stromov ako dôvod na plošné vyrúbanie hektárov lesa poznáme tiež. Ale v rumunských horách krajinu podobnú mesačnej (našej) neuvidíte. Postihne lobizmus aj ich alebo majú rozum? Že ho zrejme majú sa dočítate v mini cestopise.
07.09.2010 - KajoTDM Čitatelia: 9012 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slnečné Dolomity
Konečne som absolvoval štvordenný slnečný výjazd do talianskych Dolomitov a tak by som sa s vami chcel podeliť o moje zážitky a skúsenosti, ktoré som do seba absorboval počas týchto pár dní jazdenia v jednej z najlepších oblastí pre motorkárov v Európe.
06.09.2010 - bezdooo Čitatelia: 8894 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Šnyceltúr 2010
Keď sme sa pred rokom na dovolenke v Čechách rozhodovali, že kam sa pôjde o rok, celkom sme sa jednohlasne zhodli, že "rajch" by bola dobrá voľba.
02.09.2010 - Paulie Čitatelia: 9937 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Okruh po Dolomitoch 2010
,,Dolomity - krása tohoto skalního ráje uchvátí každého, kdo si k ní jen přivoní. Při pohledu na majestátní velikány se vám srdce rozbuší bez ohledu na to jestli jste turista či horolezec. Jestliže tuto malebnou krajinu spatříte poprvé, budete se sem vracet znovu a znovu." ... citujem istú webovú stránku
19.08.2010 - derbi Čitatelia: 8384 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sólo trip cez Alpy k Jadranu, alebo ako som skúšal Deauvillku
Cestu som plánoval od návratu z Rumunska v máji Balkán tour 2010. Mal som premyslené len nejaké základné miesta čo chcem navštíviť, ale konkrétnu trasu som mal v pláne robiť “za pochodu”.
Môj hrubý plán bol GG, Dolomity, Stelvio, Benátky, Bibione, Krk, Bled.
13.08.2010 - matus Čitatelia: 14675 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpy 2010 – hľadanie šotoliniek
Začiatkom Júna 2010 sa dozvedám, že Rumunsko prekladáme až na August. Veď to je o 3 mesiace! Čo budeme dovtedy robiť?
09.08.2010 - marekxxx Čitatelia: 12662 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Sýria, Jordánsko, Libanon
Pred sýrskou hranicou vedie kilometrová tiahla zátačka. Slnko svieti. Cesta vyzerá ako biela stuha. Pridal som plyn ako na pretekárskej dráhe Pneumatiky pištia. Zabrzdiť, povoliť, ostro dobrzdiť. Viem to celkom dobre a zastavujem motorku bez šmyku pred chlapíkom, ktorý divoko šermuje rukami. Má na sebe sýrsku uniformu.
30.07.2010 - Paulie Čitatelia: 10126 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Keď AccuWeather určil trasu – Júlske Alpy a Istria
Rok 2010 sa začal pre motorkárov otrasne. Jar žiadna, zima, dážď, vietor v podstate až do konca júna. Kvôli počasiu ruším už asi štvrtý plánovaný výlet k moru a taktiež ruším výjazd s Derbim na Balkán.
27.07.2010 - 1a1a1 Čitatelia: 10935 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko - Bulharsko - Grécko - 2010
Cez zimu som plánoval pár cieľov, ktoré by som cez leto na mojom varadere rád navštívil. Boli to Sicília, Rumunsko, Estónsko a Alpy. Prvé dva plány mám za sebou. Tak som sa po dlhšej úvahe rozhodol, že sa s vami podelím s pocitmi a zážitkami, aj keď nemám spisovateľské črevo. Hádam to nejako prelusknete.
23.07.2010 - MilanJa Čitatelia: 7512 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpská serenáda 2010
Keď o niečom snívam príliš dlho, nezostane mi nič iné, ako premeniť sen na skutočnosť.
Presne toto sa stalo v súvislosti s Alpami.
24.06.2010 - derbi Čitatelia: 8621 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkán Tour 2010
Pozrieť sa na Balkán na motorke ma lákalo dlho. Autom som prešiel v minulosti dosť, ale väčšinou iba hlavné ťahy. Priznám sa, chcel som aj dokázať, že moto turistika sa dá robiť aj na malej motorke, nemusí mať každý bavoráka.
Predchádzajúce | 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!