Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 346 až 360 z cekového počtu: 539.
14.12.2009 - Allfik Čitatelia: 9798 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Moja Alpská anabáza
Pôvodne som nad písaním článku neuvažoval, ale keďže sa veci vyvinuli tak ako sa vyvinuli, nedá mi sa s Vami o to nepodeliť. Možno už niekto niečo podobné zažil, tak si na to spomenie a tí čo to nezažili, nech sa poučia. :)
29.11.2009 - sibko Čitatelia: 11960 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Korzika : Chorvátsko 0:1
O tom, ako sa dajú meniť svetové strany a ciele cesty.
17.11.2009 - pind Čitatelia: 13020 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako sme šli do Benátok alebo mini moto roadtrip 2009
Koniec septembra stále viac pripomínal leto ako jeseň, bol by preto hriech takéto počasie nevyužiť na menší výlet, ktorý nám dovoľoval čas aj peňaženka. Rozhodli sme sa pre Benátky s dvomi plánovanými zástavkami v Rakúsku, cestou tam v Grazi a cestou spať opäť v Rakúsku, v Stadl an der Mur.
15.11.2009 - MajoKE Čitatelia: 23695 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko – splnený sen. Meteora, Olympia, Mykény. 1. časť.
Ťažko nájsť v Európe dospelého človeka, ktorý by nepočul o gréckych bohoch, hrdinoch, bájkach, obdivuhodných stavbách. Prežili mnoho stáročí.
06.11.2009 - Paulie Čitatelia: 12083 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner a Dolomity, alebo ako sme sa stali motorkármi
Hovorí sa, že kto nebol na Grossglockner Hochalpenstrasse, nie je motorkár. Síce jazdím na motorkách už od pätnástich rokov, ale motorkár potom ešte nie som. Tak som sa to rozhodol napraviť.
27.10.2009 - Mitja Čitatelia: 10315 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sk - Ukrajinsko - Poľská trojka
Na akcii Touratech v Levočskej doline pri pozeraní dobrodružných dokumentov nás to napadlo – skúsiť aspoň malé dobrodružstvo po Ukrajine. Je rozhodnuté. Nájsť informácie o plánovanej oblasti je však nemožné. Neváhame, treba to tam omrknúť na vlastné oči ... v znamení trojky
17.10.2009 - MajoKE Čitatelia: 11735 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Koniec detstva
Koncentrácia idiotov v mojom okolí znova neuveriteľne vzrástla a ja som potreboval oslobodiť svoju hlavu od pracovných sračiek.
13.10.2009 - motoman Čitatelia: 10500 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Malé dobrodružstvo na veľkých "kývačkách", alebo Istria na dva takty
Od vážnej myšlienky nebýva k činu zvyčajne ďaleko a nebolo tomu inak ani v našom prípade.
17.09.2009 - Venco Čitatelia: 10265 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Zopár kilometrov po okolí, alebo MotoTrip 2009
Tohtoročná 9-dňová dovolenka na dvoch kolesách po okolí.
30.08.2009 - 100bubu Čitatelia: 12541 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Romanien Tour 2009
Alebo po stopách Grófa Drakulu tam a späť od delty Dunaja po vodné dielo Gabčíkovo.
27.08.2009 - Paulie Čitatelia: 10751 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkánska rýchlovka
K tomuto môjmu výletíku ma motivavalo zopár cestopisov a článkov z Balkánu. Pôvodne som chcel vidieť národný park Durmitor, prírodu okolo riek Drina, Piva, Tara ... a krajiny ako Bosna a Hercegovina, Montenegro.
22.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29618 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Live: Little big adventure - alebo potulky za polárnym kruhom na Kawasaki KLX 250
Malé veľké dobrodružstvo, aj takto by sa dala nazvať cesta, ktorú pripravujem na našej redakčnej testovacej Kawasaki KLX 250. Smer sever, štart dnes!
UPDATE: LBA končí, Awia je doma.
14.08.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 9646 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

RUMUNSKO 2009 – Po stopách Rally Central Europe
Prekrásne horské pláne, romantické výhľady okolo nekonečných šotolinových ciest. Zdraviaci horár uvoľňujúci lesnú cestičku, priateľsky mávajúca lesná stráž. Divoká paľba po trasách RCE 2008. Nereálne? Nie, to je Rumunsko!
13.08.2009 - galan111 Čitatelia: 11462 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Yuki Arrow cesta okolo Slovenska 2009
Tak som sa rozhodol vyskúšať svojho ARROW-a a vybral som sa na dovolenku okolo Slovenska. Ideme dvaja s manželkou, ktorú som na toto dobrodružstvo nahovoril i napriek tomu, že ešte na motorke prakticky nikde nebola.
10.08.2009 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 11391 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tam a ešte kúsok ďalej alebo 3950 km na Honde XR125L
Minulé leto som vám ponúkol recept ako netradične prežiť prázdniny, teraz mám niečo šialenejšie!
Zimná prax vo francúzskom Tignes Val Claret ma donútila vymyslieť si výlet, na ktorý som tak ľahko nemal zabudnúť... Bolo niečo okolo januára keď sa zrodil nápad vidieť krásu Savojských Álp zo sedla mojej 125-ky.
Predchádzajúce | 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!