Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 376 až 390 z cekového počtu: 536.
02.09.2008 - Richie600 Čitatelia: 8899 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Od Dolomitov až k Dubrovníku
Plány boli všelijaké, kreslené modrou čiarou po mape európy. Jeden z najzaujímavejších bol cez Rumunsko, Bulharsko, Grécko až do Atén, odtaľ loďou do talianska, Rím a nejak domov. Celková trasa niečo do 4000km. Táto sa nekonala. Možno na budúce.
11.08.2008 - matus Čitatelia: 27599 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Offroadové Alpy
O tom, ako budu naše tohtoročné Alpy vyzerať, bolo jasné už viac ako rok – pôjdeme offroad.
08.08.2008 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 13453 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Recept ako prežiť netradične prázdniny
1800 km na Honde XR125L za 4 dni až na Balkán
04.08.2008 - zeze Čitatelia: 11510 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Indian Summer 2007
Začiatkom septembra 2007 vyzeralo očakávané babie leto úplne beznádejne, a po mnohodňovom čakaní na aspoň trochu pozitívnu predpoveď jesenného návratu leta bol alpský výjazd napokon „oficiálne zrušený“.
23.07.2008 - kusajisko Čitatelia: 7547 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dratie gúm na juho europskych cestách
Naše putovanie sktratkou z Británie cez Franzúcsko, Španielsko, Portugalsko, Taliansko a Rakúsko domov, alebo 7200 kilometrov cez horúčavy juhozápadnej Európy.
18.07.2008 - MajoKE Čitatelia: 13932 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Fazerom po Balkáne, alebo Neprodaji svojeg oca kamen, cuvaj svoj pravi dom
Sú okamžiky, ktoré v Alpách jednoducho nezažiješ. Posledná moja návšteva Balkánu bola v marci 2007, neverili by ste, koľko sa tam toho zmenilo.
09.07.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 20780 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

TransOrientale na vlastnej koži, alebo Harov denník z Ruska
Tak sme sa vybrali do Ruska. Vidieť a zažiť slávny pretek z Petrohradu do Pekingu naživo. Awia, Dušan a ja – Haro.
04.07.2008 - Lyon Čitatelia: 7755 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Z Írska cez Škótsko na rodnú hrudu
Po dvoch rokoch strávených na zelenom ostrove nastal čas návratu domov. Prv než mu však dám definitívne zbohom, chcem vidieť krásy jeho severu a prehnať kone cestami Škótskej vysočiny. Okružná cesta okolo ostrovov sa stáva skutočnosťou.
25.06.2008 - kusajisko Čitatelia: 11007 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Zdolávanie strmín v Lake District, národnom parku Británie
V jeden rozprávkový víkend, unavení z hľadania práce v Anglicku, sme sa rozhodli vypadnúť do miest, kde človek nerozmýšľa nad ničím, len krásou prírody...
21.06.2008 - kusajisko Čitatelia: 4401 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Z Ružomberka do Wakefieldu za prácou!
Naša ďalšia pomalá cesta zo Slovenska cez Čechy, Nemecko, Holandsko, Belgicko a Francúzsko do Británie hľadať prácu na tri mesiace...
09.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19220 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sleduj Motoride TransOrientale Trip
Chceš vedieť ako sa nám vodí na ceste popri Rally Transorientale? Sleduj nás takpovediac naživo.
06.06.2008 - Kwasak Čitatelia: 5632 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Májový víkend v Alpách - BMW Mountain Days 2008
O rakúskych Alpách a Grossglockneri sa tu popísalo veľa riadkov. Možno niekoho zaujme aj náš zážitok z jedného májového víkendu.
26.05.2008 - kusajisko Čitatelia: 7198 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Túlanie sa juhovýchodnou Európou
4100 kilometrov cesty cez Českú Republiku, Rakúsko, Maďarško, Srbsko, Kosovo, Macedónsko, Grécko, Bulharsko a Rumunsko na plne nabalenom Maraudri VZ800...
09.05.2008 - Vidicon Čitatelia: 13559 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzsko-švajčiarska motorkovačka 2007
Tretie nezávislé pokračovanie „Alpovačky“ a „Spoznávačky“ – „Motorkovačka“ – začalo to tak ako každý predchádzajúci rok: absťákom. Ten bol o to silnejší, že minulý rok sme boli motorke neverní a išli lietadlom do Španielska.
02.05.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 11581 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko-ukrajinská rely
Spoza zákruty sa ozve pekelné hrmenie a vyletí pretekár na KTM 690. Dakarský špeciál s jazdcom v stupačkách balancuje na hranici fyzikálnych zákonov.
Predchádzajúce | 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!