Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 451 až 465 z cekového počtu: 541.
03.05.2006 - BranoOHC Čitatelia: 13324 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Vedľajšími cestami po Srbsku a Čiernej Hore
Písal sa začiatok leta roku 2005 a my sme nevedeli, čo so začatou sezónou. Alpy boli pokorené už v máji, tak nám ostávala už len klasika – more. Veď aké by to bolo leto bez výjazdu k moru. Veľa času sme na výjazd nemali, iba 5 dní, tak sme sa rozhodli pre ďalšiu klasiku – Jadran, ale trošku južnejší ako obvykle.
19.04.2006 - zeze Čitatelia: 11765 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Lombardia a Slovinsko 2005
Kdeže som to v tých Alpách ešte nebol? Áno, je toho ešte poriadne veľa! Ale ak kritériom mala byť legálna prejazdnosť aj na ťažkých cestných motorkách, rýchla dosiahnuteľnosť, a nejaké tie dvojtisícové sedlá, výber sa veľmi zúžil. Ak sa mi podarí vyraziť, tak smer Lombardia, sedlo Giogo della Bala... a tie ostatné, samozrejme!
13.04.2006 - KlasikaGS Čitatelia: 9745 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Balkán - 11 zemí za 13 dní
Za všechno může kniha Atlas světa a v ní jedna fotografie. To takhle jednoho zimního večera s Rudym obracíme stránku za stránkou a přemýšlíme, kam naplánovat dovolenou. Přišlo to jak blesk z čistého nebe. Fotky nádherných hor, divokých řek, stád koní na pastvinách. TO JE ONO!
22.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 16701 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Motoride expedition Egypt 2006 - cez Blízky východ až k Sudánu
Awia (BMW R 1150 GS 2002) a Herghott (Honda XL 1000 Varadero 1999) plánujú v septembri vyraziť takmer až k hraniciam Sudánu...
14.03.2006 - JuroCBR Čitatelia: 14208 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Slovinsko - Taliansko - Rakúsko tour 2005
Netrvalo ani 2 dni a po príchode z Chorvátska ma chytil znovu ten zvláštny pocit, zbaliť sa a vyraziť, to je jedno kam, len nech sa veziem a je pekné. Už dlho som špekuloval nad Talianskom a nad tým slávnym Grossglocknerom, ktorí všetci tak ospevujú. Tak ma napadlo spojiť oboje a pridať ešte niečo navyše. Ten deň nastal a z plánov bola skutočnosť.
10.02.2006 - kyvacka Čitatelia: 12841 Strany: 8 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Dolomity, Benátky, Friaul a traja Janovia...
Na motoride v posledných mesiacoch pribudli cestopisy s exotickými destináciami písané skúsenými turistami. My nie sme ani skúsení motoruristi, ani sme sa nevybrali na neznáme miesta. Štandardne sme smerovali do Álp. Do trasy sme však zahrnuli aj bonbónik – Friaul. A to sme ešte netušili, že práve Friaul bude krásnym vyvrcholením.
07.02.2006 - Vidicon Čitatelia: 46634 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Slovinsko - chorvátska spoznávačka
Pozerám z okna na zasnežené rozľahlé divoké planiny rodnej Petržalky, na zamŕzajúce búrlivé vody Chorvátskeho ramena, na chumáče padajúceho bieleho motorkárskeho prekliatia, na deti hľadajúce v tom bielom svinstve použiteľnú striekačku a premýšľam, ako by som to počasie oklamal a opäť vysadol do sedla nedočkavej osemstovky...
18.01.2006 - Lucky Čitatelia: 15472 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Korzika a Sardínia 2005
Aj keď vonku zima zúri verím, že tento článok vám prinesie trochu tepla a pozdnoletnej pohody z expedície KoSa 2005 ako sme nazvali náš výlet na Korziku a Sardíniu.
12.01.2006 - majoBA Čitatelia: 20880 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Chorvátske ostrovy Krk, Rab, Hvar 2005
Naše výjazdy k moru sú spojením vyjazdenia sa na motorkách a užívania si letnej dovolenky, preto v tomto článku nenájdete žiadne "dôležité" informácie o historických pamiatkach a pod., ale skôr tipy a skúsenosti z chorvátskych ostrovov.
11.01.2006 - zeno Čitatelia: 14179 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Grécko po tretíkrát
Nebudem teraz písať o tom, kedy a kde som sa rozhodol, že pôjdem do Grécka. Od mojej prvej cesty do tejto krajiny to už vôbec neriešim.
09.01.2006 - MajoKE Čitatelia: 9688 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Keď bolo trištvrte na jeseň a superšporty spali...
... rozhodol sa jeden blázon na dvoch kolesách prejsť tri hranice keď boli štyri stupne a začal o piatej ráno, o šiestej kvôli hmle nič nevidel a o siedmej bol v Ubli...
29.12.2005 - Zeno Čitatelia: 12603 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Tunis 2003, časť druhá
Viem, že už mám dva roky sklz, ale radšej neskoro, ako nikdy. A preto tu predkladám opis druhej časti cesty, ktorú som uskutočnil ešte v roku 2003 po Tunisku.
26.12.2005 - matus Čitatelia: 17641 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]
Ako z Bratislavy do Vysokých Tatier
Priznám sa, že ako Blavák som zatiaľ veľa zo Slovenska nevidel a preto som sa tohto roku rozhodol, že obmedzím jazdenie po krásnej Myjave a Záhorí a
vyberiem sa kúsok ďalej - do Vysokých Tatier.
19.12.2005 - JuroCBR Čitatelia: 16082 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Chorvátsko tour 2005
Vždy keď som čítal nejaký z cestopisov na motorke, oči sa mi rozžiarili a chytil ma taký zvláštny pocit ktorý každý z vás určite pozná. Článok som vždy prečítal “jedným dychom“ a stále som si hovoril že aj ja raz pôjdem... A po plánovaní, dohadovaní a balení môj deň D nastal!
13.12.2005 - Petko Čitatelia: 15111 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Rusko 2005
Pôvodne sme pripravovali cestu okolo Čierneho mora. Lákalo nás východné Turecko a jeho bájny Ararat, hornaté Gruzínsko so svojou pohostinnosťou a ruské letné strediská rozprestierajúce sa pozdĺž Čierneho mora. Po získaní informácií a vybavení potrebných víz cieľ cesty naberal na realite.
Predchádzajúce | 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

















