Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2344 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31709
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18526)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13183)

Články - Vaše stroje - Moja motorka

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

„Hodne“ o Honde PCX 125

Malá vrtká, dobre .... jazdí.

slider

Úprava Simsona S51 na StuntRiding

Podelím sa s vami o skúsenosti pri úprave môjho Simáča, možno to niekomu pomôže.

slider

KTM 690 Rally Replica

Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne...

slider

BMW R 1150 GS Adventure po 80.000km - závady a nedostatky

Ona bola jazdenka - ja tiež jazdený. Ona mala jedného milenca, ja som bol promiskuitnejší. Pri prvom stretnutí pred tromi rokmi mala najazdených 23,000km a dnes sme slávili...

Zobrazujem články 361 až 375 z cekového počtu: 608.

07.03.2006 - MareceqMTX Čitatelia: 30445 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda MTX 125 - Moja prvá moto

Minulý rok, asi o takomto čase, som si cestou domov zo školy prezeral Echo. Pozerám na inzerát: „Predám Hondu NX 125 ...“. Neprešlo hádam ani 10 minút a ja som už volal na číslo uvedené v inzeráte. Zistil som, že chlapík je z BA (ja z KE) a tak som sa sním dohodol, aby mi poslal fotky cez net a potom sa uvidí.

 

27.02.2006 - MajoKE Čitatelia: 15886 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Polčas, verím, že nie rozpadu, alebo časy sa menia!

Keď som na motoride pred 18 mesiacmi otvoril tému: „Čo je trvácnejšie na 30.000 km moto, či skúter?“, dostalo sa mi výsmechu 30.000 km a Keeway. Tak som sa dozvedel, že to je asi práčka a odborné rady zaručených skromných motorkárov...

 

24.02.2006 - TRUBA Čitatelia: 21556 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

YAMAHA YZ 250, 1994

Po dvanástich rokoch "abstinencie" som si povedal, že stačí.

 

23.02.2006 - Award Čitatelia: 22525 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha TRX 850 - Moje „první“ velká motorka

Krátký příběh o mé Yamaze TRX 850, první cestě, koupi téhle krásky a první zkušenosti.

 

22.02.2006 - Spirig Čitatelia: 47865 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moje motozačiatky - Jawa 21, Jawa 250/353, Jawa 350 Pérak

Ako väčšina aj ja som začínal na Jawách. Na rozdiel od väčšiny som pri nich zatiaľ aj zostal...

 

17.02.2006 - Carlos Čitatelia: 21906 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

BMW 1200 RT

Po 12-tich sezónach a odjazdení približne 100 tisíc kilometrov som dospel k záveru, že na mototuristiku treba naozaj turistickú motorku. Preto zo smútkom oznamujem všetkým mojim bývalým kamarátom na čoproch: "Opúšťam vaše rady".

 

13.02.2006 - Johnatan Čitatelia: 51532 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja malá Jawa 50/20

Chcem sa podeliť o pár skúseností s mojou prvou motorkou. Je to JAWA 50/20,kultový stroj ktorý určite pozná väčšina z vás. Pre viacerých to asi bol stroj ktorý vás naučil jazdiť v jednej stope.

 

02.02.2006 - Miko Čitatelia: 14042 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki 1100 GPZ, 1997

Toto je moja Kawasaki plus pár faktov, myšlienok a skúseností...

 

01.02.2006 - DucatiST4s Čitatelia: 10023 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Štipka filozofie alebo ako som začínal ja

Typický príbeh, alebo sú motorkári a „motorkári“, ktorí ste Vy!?

 

26.01.2006 - panky23 Čitatelia: 25130 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CR 500 Motard

Aj ja som sa rozhodol prispieť do tejto rubriky a podeliť sa o moje skúsenosti s mojou bývalou (samozrejme motorkou). Nemal som ju nejako zvlášť dlho, ale to stačilo na to, aby som ju trošku spoznal.

 

25.01.2006 - campa Čitatelia: 26851 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda VT 750C2 Shadow 1997

Tá nedočkavosť zabíja!!! Dnes som to skúšal po lade ale absťák neutícha. Tak som sa rozhodol že poukazujem čo som čo to doladil. Také malé sebauspokojenie.

 

24.01.2006 - yoey Čitatelia: 19476 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Aprilia Tuareg Wind 350 1993

Po 15-ich rokoch opäť v garáži zavadzia motorka. Vtedy to bol Simson a teraz Aprilia Tuareg.

 

20.01.2006 - shushen Čitatelia: 14751 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja Jawka 50 typ 20

Jednoducho nesmrteľný kutáč, chrchel, pinčel, pekáč, pigas atď.

 

19.01.2006 - mori79 Čitatelia: 16596 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki RF 600 1996 - moja prvá moto

Predstavujem vám svoju prvú moto - Suzuki RF 600 1996. Určite si väčšina z vás povie blázon prvá moto a hneď 600-vka.

 

18.01.2006 - rkucharik Čitatelia: 30274 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Jawa Stadion S11

Chcem vám predstaviť môj moped Jawa Stadion S11. Dostal som ho presne v prvý prázdninový deň, na ktorý len tak ľahko nezabudnem.

 

| 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |

Vespa

Triumph-side-07-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »