Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1620 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31711
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18526)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13185)

Články - Vaše stroje - Moja motorka

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

„Hodne“ o Honde PCX 125

Malá vrtká, dobre .... jazdí.

slider

Úprava Simsona S51 na StuntRiding

Podelím sa s vami o skúsenosti pri úprave môjho Simáča, možno to niekomu pomôže.

slider

KTM 690 Rally Replica

Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne...

slider

BMW R 1150 GS Adventure po 80.000km - závady a nedostatky

Ona bola jazdenka - ja tiež jazdený. Ona mala jedného milenca, ja som bol promiskuitnejší. Pri prvom stretnutí pred tromi rokmi mala najazdených 23,000km a dnes sme slávili...

Zobrazujem články 421 až 435 z cekového počtu: 608.

02.05.2005 - BOSS Čitatelia: 30359 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XT 660 R 2005

Tak vás všetkých znova zdravím. Konečne som zasadol za riadidlá stroja. Tentoraz to dúfam bude lepšie ako to bolo predtým s mojou Huskou. Teraz už riadim úplne nový stroj, je to Yamaha XT 660 R rok výroby 2005.

 

22.04.2005 - DaliXT Čitatelia: 10128 [Vaše stroje - Moja motorka]

XT a ja sme boli v servise

Pred časom som rozvíril vášne keď som sa opýtal na dobrý servis pre XT. Keďže zástancovia domáceho servisovania a odborného servisovania sa nevedeli dohodnúť, či je pre XT, ktorá má najazdených 4500 km nutná servisná prehliadka alebo len domáce vymenenie oleja, rozhodol som sa že do servisu pôjdem a o mojich skúsenostiach napíšem.

 

17.03.2005 - cabo79 Čitatelia: 44597 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CB600F Hornet 2002

Predstavenie môjho klasického "malého" naháča do mesta od Hondy, nie je to nič iné ako Hornet 600.

 

09.03.2005 - cabo79 Čitatelia: 24716 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki GPZ500S

Keďže už pred niekoľkými rokmi som urobil stránku o Kawasaki GPZ 500S rozhodol som sa z tejto stránky predstaviť môj niekdajší bike...

 

04.03.2005 - sierra Čitatelia: 25809 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha FZS 1000 Fazer

Ešte minulý rok na Kamennom mlyne, pri pohľade na tisícku Fazera som si zo sedla svojej šesťstovky vravel, aké by to bolo úžasné, jazdiť na takom stroji. A tiež ma tá malá, ale ostrá bolesť reality pichla kdesi hlboko za žalúdkom, aby som si uvedomil, aká hudba budúcnosti to asi je. Túžba však bola väčšia....

 

02.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 35448 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda Dylan – mestský krásavec aj mototurista

Dávam prednosť písaniu reportáži z podniknutých ciest. Lenže v jednej slabej chvíli som dal sľub, že opíšem svoje skúsenosti s Dylanom. A sľuby sa majú plniť...

 

28.02.2005 - BA900RR Čitatelia: 35322 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

HONDA CBR 900 RR Fireblade SC44

Keď som rozmýšľal čo si kúpim, chcel som si niečo prečítať o RR-ke, pozrieť nejaké obrázky, ale bolo toho strašne málo (možno som nevedel kde hľadať). Tak som sa rozhodol napísať z odstupom času tento článok.

 

22.02.2005 - robobiker Čitatelia: 47153 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda XL 650 V Transalp 2004

Celý rok 2003 som študoval testy a katalógy, na jar 2004 som si na výstave v Inchebe náhodou sadol na motorku, ktorá ma nikdy nezaujímala. Chytilo ma niečo čo sa dá mierne nazvať horúčkou a o dva týždne už bola v mojej garáži... o dva mesiace už bola v horách vo výške 1800 m nad Bokou Kotorskou a na Albánskych hraniciach v 45 stupňových horúčavách a tá horúčka skrátka neprestáva…

 

18.02.2005 - BOSS Čitatelia: 18858 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Husaberg FE 600 E r.v. 2000 mojimi očami

Čavte všetci priaznivci dvoch kolies. V týchto pár riadkoch by som Vám rád sprostredkoval moje slasti aj starosti s mojou už EX Husou.

 

17.02.2005 - vmax Čitatelia: 22047 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XJ900S Diversion

Tak a si moja! Po dlhom a úpornom hľadaní kompromisov, desiatkach prebdených nocí na internete, čítaní stoviek testov a recenzií som konečne našiel motocykel, ktorý mi po všetkých stránkach vyhovuje.

 

15.02.2005 - Relic Čitatelia: 34249 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki SV 650S 2004 / SV 1000N 2004

Predstavy o mojej prvej motorke sa od prvého okamihu, keď som vážne začal uvažovať o kúpe, značne líšili. Špekulácie od choppra cez enduro ukončilo Live! stretnutie s touto pohľadnou polonahotinkou. Snáď tento článoček vnesie trochu viac svetla na vec pre tých, ktorý nad kúpou eSVa rozmýšlajú. CAT mi poskytol nejaké pocity z litrového N-ka, tak to máme 2 in 1. EnDžOj!

 

07.02.2005 - Killbydeath Čitatelia: 17485 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CBX 750 1985 - Môj prvý japonec

Kúpa mojej milovanej, a prvých 200 km...

 

31.01.2005 - Milo Čitatelia: 25098 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Extravagantný mestský drobec BMW F 650 CS

Polokapotovaný naháčik? Možno. V motokatalógoch sa nachádza v kategórii funbike s prívlastkom funduro. Je to ale také UFO-duro. Jednoducho SCARVER!

 

14.01.2005 - majky Čitatelia: 14232 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Koľko stojí láska k motorizmu, alebo koľko ma vyšla moja jawka za rok 2004

Ročný výpis z môjho účtu ma donútil poobzerať sa, kdeže sa len podeli tie peniaze. Potom si spomeniem na červený lak a dve kolesá a radostne sa búcham do čela. Už viem kde sú.

 

13.01.2005 - gsxrr Čitatelia: 25543 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki GSXR 750

Rád by som Vám predstavil moju krásku Suzuki GSXR 750 SRAD

 

| 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 |

Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »