Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja motorka
Zobrazujem články 586 až 600 z cekového počtu: 608.
18.06.2002 - large Čitatelia: 16703 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VFR 750 F
Tak toto je moja VFR-ka, zoznámte sa :-)
13.06.2002 - renos Čitatelia: 16262 [Vaše stroje - Moja motorka]

Manet 125
Názor nechám na motoristoch.
05.06.2002 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 16925 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XJ 600
No tak je to tu. Po Trhačovi sa mi do rúk dostal ďalší Fighter (fajter) Yamaha XJ 600.
20.05.2002 - ludwig Čitatelia: 14121 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TDM 850
Vzadu sedim len ak je na stojane.
21.04.2002 - xchopper Čitatelia: 23894 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha Drag Star 650 - Easy Riders
...life is life, black is black... co treba viac?
17.04.2002 - mdesign Čitatelia: 15227 [Vaše stroje - Moja motorka]

JAWA 270 Wanderer 1998
Prestavba motocykla Jawa 250/559 z roku 1967 .
15.04.2002 - mdesign Čitatelia: 18197 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XT 600 r.v.1990
Motocykel bol dovezený zo Švajčiarska, hneď po dovezení a absolvovaní nutného zla na colnom a iných úradoch som motocykel rozmontoval do polednej skrutky....
04.04.2002 - bedo Čitatelia: 14037 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VTR 1000 F FireStorm 1997
Športový motocykel v podobe výkonného vidlicového dvojvalca z japonska...
03.03.2002 - Hektor Čitatelia: 51218 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda NX 650 Dominator
Jazdím na Honde NX 650 Dominator r.v. 1999. Je to vzduchom chladený jednovalec vhodný ako na cesty tak aj do terénu.
27.02.2002 - Zeno Čitatelia: 25958 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda XL 200 R - chudák teta, stará, malá
Komentár v zátvorkách vytvoril kamoš Fichťo, ktorý to celé prešiel spolu so mnou ale videl trochu inak.
Všetko sa to spáchalo v januári v čase najväčšej depresie spôsobenej absťákom, ktorý so mnou lomcoval. Varadero bolo v garáži a vonku návaly snehu nevyzerali, že by sa v dohľadnej dobe niečo zmenilo. Ako sa hovorí, že každý chlap myslí každých desať /aj dve sú malo/ minút na sex, tak ja som asi postihnutý /horšie/ inak.
21.02.2002 - Stanley Čitatelia: 24069 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350/639 - Blackfighter
Blackfighter je vlastne Jawa 350/639 v miernej úprave. Z pôvodnej 639 na nej toho veľa nezostalo, väčšina dielov pochádza zo 640. Ďaľšie radikálne zmeny ju ešte len čakajú.
01.02.2002 - ajka Čitatelia: 32396 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki ZZR 600
Trochu ostrá Popoluška...
26.10.2001 - Bagira Čitatelia: 25441 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350/632
Konečne som sa prinútila napísať pár riadkov o mojom miláčikovi - o mojej mašinke. Ak máš chuť tak klikni a dozvieš sa o nej viac.
07.10.2001 - XJ900 Čitatelia: 18036 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA XJ 900
Tento motocykel by som zaradil do skupiny turistických strojov (pôvodne bol
označovaný ako športovo turistický). Tomu je aj prispôsobený.
Predchádzajúce | 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!