Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 241 až 255 z cekového počtu: 329.
10.10.2006 - lievik11 Čitatelia: 11063 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Krásna cesta do Osvienčima
Cesta za poznaním svetovej histórie... A príbeh o pokazenej motorke...
06.10.2006 - karec Čitatelia: 10102 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

300 km východoslovenských
Chuť zajazdiť si obrovská, voľného času počas víkendu more, počasie nádherne slnečné a teplé, nádrž plná. Môžu byť podmienky ideálnejšie?
05.10.2006 - tref Čitatelia: 11394 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Jawa - MZ výlet
Kde bolo tam bolo, boli štyria motorkári: Roman161 (SC, yamaha YBR), Gommez (BA, JAWA 350/639), tref (BA, MZ 251 ETZ) a Power (SE, MZ 150 ETZ), ktorí si vyrazili na pekný motovýletík...
18.09.2006 - dokhy Čitatelia: 7267 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Hory a more
Každý píše, že absolvoval Grossklockner. Bol som zvedavý.
13.09.2006 - tref Čitatelia: 7624 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Dlhý čas čakania.... alebo ako sme si pojazdili
Traja statoční na cestách. A verte mi, odvaha nám teda vážne nechýbala.
01.08.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 11952 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Motorkári navštívili výnimočné deti
V piatok pribudol odkaz od FatBoy-a v rubrike výjazdy s prosbou o pomoc pri zorganizovaní moto programu pre výnimočné deti v letnom tábore v Lipovciach. Tento tábor usporiadalo občianske združenie Usmej sa na mňa. (www.usmejsanamna.sk)
01.08.2006 - tillit Čitatelia: 4554 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Viem čo sme robili minulé leto
Sondrideri na cestách, alebo ako neísť do Chorvátska.
31.07.2006 - Atman Čitatelia: 9764 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Rakúske Alpy 2006 očami Atmana
Alebo ako som to videl, cítil a čo som si pri tom myslel.
26.07.2006 - dokhy Čitatelia: 9896 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ostrov Krk
Plán bol jednoduchý - pojazdiť si po Chorvátsku. Realizácia už nebola taká jednoduchá, ale zvládli sme to. Honda Varadero 1000 a BMW R 1150 R.
25.07.2006 - wrabec Čitatelia: 19587 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Baltické more na šesť dní
Alebo 2000 km za šesť dní...
17.07.2006 - tulen Čitatelia: 11941 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Na skútroch po Slovensku
Ani neviem prečo, no napadol nám dosť bláznivý nápad. Zobrať skútre a ísť do Červeného Kláštora na rafting. Nič by na tom nebolo divné, keby to nebolo vzdialené od Piešťan zhruba 350 km a naše skútre nemali obsah 49 kubíkov.
13.07.2006 - Vydra Čitatelia: 13194 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Malý výlet pre malé motorky
Tento článok je malá inšpirácia pre tých, ktorí zatiaľ sedlajú iba malé strojčeky.
12.07.2006 - Andula Čitatelia: 4482 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Neplánovaný výlet
Alebo ako som sa potúlala mestami úplne sama.
11.07.2006 - fuli Čitatelia: 5212 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Náš piatkový výjazd
Všetko to začalo nevinne, začiatkom týždňa, keď mi Fulinka zavolala do práce, že má toho v robote plné zuby, a navrhla, aby sme si obidvaja zobrali v piatok voľno, že budeme doma vegetiť. Keďže som sa chystal pracovať aj v sobotu, s jej nápadom som bez váhania súhlasil!
10.07.2006 - MajoKE Čitatelia: 8533 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ťažká romantika
Ako totálne nekolektívny výletník som sa tešil len na jedno. Po kúpe novej motorky sme chceli s manželkou absolvovať zopár prípravných výletov, aby sme ten hlavný hravo zvládli.
Predchádzajúce | 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!