Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 91 až 105 z cekového počtu: 105.
03.06.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23399 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Betliar, Dobšiná, Dobšinská Ľadová jaskyňa
Tip na celodenný výlet z Košíc. Navštívime nádherný kaštieľ, povozíme sa na jednom z najlepších a najkrajších Slovenských kopcov a navštívime jednu z najvýznamnejších ľadových jaskýň na svete.
01.08.2002 - Andre Čitatelia: 6592 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
"Jednodňová"
Ako to ináč nazvať. Podobá sa to na známu šesťdňovú ako jazdí Katriňák a pod. Ale nešlo tak o pretek ako o obyčajný výlet na ňedeľňajšie popoludnie ktorý sa zmenil na preteky ale s fest búrkou.
20.06.2002 - cinka Čitatelia: 7125 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Bodovacia akcia športovej mototuristiky Bardejov 2002
Ski and Sun areál (bazén, zjazdovka)
Trasa: Košice - Bardejov-Nižná Polianka
14.-16.6.2002 (piatok – nedeľa)
zloženie: Eja+Harly, Awia
Do Bardejova je to z Košíc len na skok, takže túto akciu sme si nemohli nechať ujsť. Hneď z práce sme pobalili a stretli sme sa s Awiom na známom mieste na košickej výpadovke smerom na Prešov, na Zelenom dvore.
06.06.2002 - Jaro harly Jerga Čitatelia: 12844 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]
Stretnutie Mototuristov Revúca 2002 - testovanie dažďoviek
Sobotňajší výlet Košice-Revúca a späť...
14.05.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8255 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Košičania na tajnom preteku
Druhú májovú sobotu zorganizoval Prešovský predajca motocyklov Yamaha, firma PETRO a spol., pre motorkárov zaujímavú akciu s
názvom Tajný Pretek - ORIENTAČNÁ SÚŤAŽ PRE CESTNÉ MOTOCYKLE. Ani my sme neodolali a rozhodli sme sa ho zúčastniť...
11.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 107676 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Gejzír Herľany - unikát v Európe
28 km východne od Košíc sa nachádza studený gejzír, ktorý je európskou raritou. Podobné gejzíry sú len na Islande. Bol objavený v roku 1870, keď sa správa kúpeľov v Herľanoch rozhodla hľadat výdatnejšie zdroje minerálnej vody. Bol aktivovaný umelo, vrtom hlbokým 404,5 metra.
02.04.2002 - Hektor Čitatelia: 15121 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Horný Šariš - Pieniny
Tip na výlet v okolí Bardejova. Stará Ľubovňa, Ľubovniansky hrad,
Levoča, Spiš...
08.03.2002 - Hektor Čitatelia: 10587 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Gemer
Tip na výlet na východnom Slovensku.
26.10.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 13101 Strany: 5 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Záver mototuristickej sezóny by MotorideEastSideClub (uzatváranie ciest po vychodňarsky :-)
Prišiel október, s ním aj jeseň a záver motocyklovej sezóny. Ako každý motorkár aj my sme sa rozhodli pre dôstojnú rozlúčku s touto sezónou, ktorá bola pre nás niečím zvláštna. Awia totiž vymenil Simsona za Kawu a ja som si konečne kúpil motorku.
17.10.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 7901 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Môj prvý výlet alebo Tenkrát poprvé :-))
Keďže som ešte so svojim Trhačom nebol na žiadnej ďalekej ceste rozhodol som sa pre rázny krok. V strede týždňa som si vzal deň dovolenky a vyrazil som smer Vysoké Tatry.
06.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13622 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Slanské vrchy sa určite oplatí navštíviť...
Tento môj výlet som nijak zvlášť neplánoval, vlastne pôvodne som išiel iba na Dargov, zahrať si s kamarátmi plážový volejbal. Bolo velmi pekné počasie a tak sme sa aj s priateľkou rozhodli, že sa skočíme pozrieť do Zámutova. O tejto zaujímavej dedinke už písal aj Feci a kedže ma to zaujalo a boli sme už dosť blízko tak nebolo nad čím uvažovat...
13.07.2001 - feci Čitatelia: 5982 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Výlet za krásami opálových baní
Takže názov je zrejme trocha záhadný, ale vysvetlím to zachvíľu.
Pred pár mesiacmi som navštívil malú dedinku vo vranovskom okrese
zvanú Zamutov (ináč folklórom veľmi bohatá oblasť).
05.07.2001 - Dadi Čitatelia: 15540 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Vyšné Ružbachy - Kráter
Známe klimatické a minerálne kúpele Vyšné Ružbachy ležia severovýchodne od Vysokých Tatier na úpätí Spišskej Magury v regióne horného Spiša v nadmorskej výške 640 m nad morom.
23.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6410 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Perličkami čarokrásneho Zamaguria sú miniatúrne jazierka
Hádam jedným z najčarovnejších kútov celého Slovenska je Zamagurie. Územie, zaberajúce sever Spiša, je od jeho väčšej časti oddelené hradbou Spiškej Magury (z toho pochádza aj názov Zamagurie - za Magurou). Patrí sem osemnásť dedín a jedno mestečko - Spiská Stará Ves.
23.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4666 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Nielen v Slovenskom raji možno nájst atraktívne tiesňavy
Východné Slovensko oplýva mimoriadnym bohatstvom prírodných krás, vzácností a zaujímavostí.
V jeho regióne sa okrem iného nachádza najvyzsí, najnizsí i najvýchodnejí bod nasej republiky.
Mnohé z týchto miest sú verejnosti dobre známe, niektoré vak menej a sú aj také, ktoré pozornosti
ludí akosi unikajú.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!