Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 346 až 360 z cekového počtu: 649.
31.12.2006 - campa Čitatelia: 23630 [Vaše stroje - Moja motorka]

Harley Davidson FXSTD 1450 Softail Deuce
...koncom osemdesiatych rokov si Harley-Davidson znova upevnil svoje dominantné postavenie na trhu ťažkých motocyklov. Spoločným výsledkom zlepšenej akosti, vhodne volenej reklamy a vyrastajúceho podielu zákazníkov s bielymi golierikmi bol úspech na tomto špecifickom trhu.
15.12.2006 - rider125 Čitatelia: 21053 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CRM 125
Čaute motorkari! Chcel by som vám predstaviť moju motorčičku...
08.12.2006 - dragonhunter Čitatelia: 25093 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keeway Exceed 125
Moje skromné skúsenosti s týmto malým (ale šikovným) Číňanom.
05.12.2006 - lievik11 Čitatelia: 16352 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XTZ660 - cestné endurko, ktoré poteší...
Chcem sa podeliť o moje pocity po skončení úspešnej sezóny.
04.12.2006 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17911 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ugly Duck - Yamaha Fazer
Staré dobré šteňa Fazer dokáže stále pohrýzť...
20.11.2006 - alino Čitatelia: 21007 [Vaše stroje - Moja motorka]

GSX-R 750 K6 - zmena ktorá poteší
Recenzia na dve motorky: Suzuki Bandit 1200 K6 vs. Suzuki GSX-R 750 K6
17.11.2006 - temny Čitatelia: 21318 [Vaše stroje - Moja motorka]

Cesťák - Honda NT 650 V Deauville
Alebo „môj prerastený skúter“, „devilka“ či „zlatíčko“ to záleží od toho kde sme naposledy spolu boli, a ako sa správala ona ku mne, alebo naopak či som ju ja veľmi netrápil.
16.11.2006 - BOSS Čitatelia: 21011 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XT 660 R memoáre
Nazdárek vospolok, tak som sa trochu dlhšie rozhodoval, či niečo napísať či nie, ale je to tu na podnet jedného z vás, tak sa idem posnažiť dať trochu skúseností na web.
13.11.2006 - Raduz Čitatelia: 10634 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha YBR 125
Je to motorka vhodná pre mladších.
10.11.2006 - Svajciarka Čitatelia: 15581 Strany: 3 [Vaše stroje - Moja motorka]

Očami spolujazdca alebo od CBR k DR BIG
„Pána doktora“ netreba nejak zvlášť predstavovať. Tí čo mali tú česť vyskúšať si túto motorku vedia, že je to jedinečný zážitok, a tí, čo nevýskúšali, nevedia, o čo prichádzajú.
07.11.2006 - Ali125 Čitatelia: 46736 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moj Simson S51 Electronic
Motorkárstvom a aj autami trpím už od malička. Moja prvá motorka bola Jawa 20, prerobená na krosu. Tento stroj sa mi dostal do rúk prostredníctvom brácha a hlavne tatka.
07.11.2006 - fatak1 Čitatelia: 21226 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Praga ED 250, r. v. 2002
Endurko Praga 250...
03.11.2006 - bohur Čitatelia: 32972 [Vaše stroje - Moja motorka]

Mladé telo, staré srdce – Yamaha TT600R 2001
V mojich životných hodnotách sa odmalička bilo dobrodružstvo so zdravím o tretie miesto.
Po rozpačitých začiatkoch na XT600 som mal jasno - cesta = nuda. A tak sa naše cesty rozišli. Yamaha si však moje srdce získala. Mýtus o nezničitelnosti neklamal a tak som sa rozhodol pre TéTéRu.
01.11.2006 - SONKA1709 Čitatelia: 14110 [Vaše stroje - Moja motorka]

Vyskúšajte Yuki
Hodnotenie mojej výhernej motorky - Yuki Vista 250 Soft
31.10.2006 - Pepi Čitatelia: 24341 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki ZR-7 r. v. 2001 – nenápadná nahá kráska
Nekomplikované tvary, vynovený motor z legendárneho Zephyra, skrátka klasický naháč do
pohody i nepohody... To je Kawasaki ZR-7, moja prvá motorka.
Predchádzajúce | 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!