Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 376 až 390 z cekového počtu: 649.
29.06.2006 - Vostok Čitatelia: 27828 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki SV 1000 N
Vyháňač diabla Suzuki SV 1000 N.
27.06.2006 - bedna Čitatelia: 21456 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki SV 1000, r. v. 2006
Naschvál píšem až po zábehu, aby bolo o čom.
22.06.2006 - motofanatic Čitatelia: 12705 [Vaše stroje - Moja úprava]

Suzuki GSX-R 750 Vampire red line OMtuning
Zasa nebolo čo v zime robiť, tak som si stvoril svojho Upírika - motorku, ktorá je INÁ ako ostatné a ktorá ma rada len a len mňa.
15.06.2006 - NiKiCBR Čitatelia: 22312 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Honda CBR 1000F
Môj stroj. 0 - 100 km/h - 3,7 s, 0 - 200 km/h - pod 10 s. Maximálka 290 km/h.
14.06.2006 - Jozef Bebčák Čitatelia: 5847 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj príbeh a Hero Puch
Som tu nový a rád by som sa s vami podelil o moje zážitky s motorkami, čo mi darovali i nedarovali. Pripájam i trochu z minulého rodinného života.
08.06.2006 - rapid Čitatelia: 26402 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki Burgman AN650, r. v. 2002
Určite malo zopár ľudí taký problém ako ja, keď som sa rozhodoval, že predám starú motorku a kúpim niečo novšie, väčšie, silnejšie a v neposlednom rade aj pohodlnejšie.
06.06.2006 - chrobakx Čitatelia: 6069 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako a na čom som začínal ja
Tak som sa rozhodol sa s vami podeliť o moje začiatky.
06.06.2006 - Hansol53 Čitatelia: 20991 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keeway ARN 125 - nádherná, pekná a navyše nie tak drahá
Keeway som kúpil po dlhom zvažovní kúpy čínskeho motocykla. Prečo som sa rozhodol práve pre tento motocykel? Mal som na to viacero dôvodov, ale vymenujem tie najdôležitejšie: cena, kvalita, dizajn.
30.05.2006 - Spiritik Čitatelia: 25469 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Honda NSR 125 R, r. v. 2000
Takže som sa konečne dočkal a v garáži zaparkoval moju novú Hondu NSR 125 R. Po prvých 250 najazdených kilometroch som sa rozhodol, že sa s vami o ňu podelím.
26.05.2006 - motojazdec Čitatelia: 6006 [Vaše stroje - Moja motorka]
Ako som kupoval motorku
Som tu nový člen a som šťastným majiteľom novej motorky. Aby bolo jasné, nie som žiadny zapálený fanatik, ktorému v žilách koluje motorový olej, či na raňajky schrúme pol kila skrutiek s vazelínou.
11.05.2006 - tivi54 Čitatelia: 9157 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje upravené Varadero
Keďže som na Varadere najazdil cez 80 000 km, nedá mi, aby som aspoň čo najstručnejšie vyjadril svoj názor na túto motorku. Vlastním model 2003 a mám najazdených aktuálne cez 50 000 km.
10.05.2006 - Boryn Čitatelia: 23512 [Vaše stroje - Moja motorka]

Prvá láska nehrdzavie - Simson skúter
Krátke rozprávanie o mojej prvej motorečke.
05.05.2006 - Honza Čitatelia: 9423 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha FZ 1
Nejhorší je, když si člověk koupí vysněnou motorku brzy a nezabije se na ní, že po pár letech a množství naježděných km se začíná znovu ozívat červíček hlodavý a nabádat k nepravostem.
04.05.2006 - Leno Čitatelia: 9789 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja prvá dvojkolesová frajerka - Honda VFR 750, r. v. 1991
Po dlhých mesiacoch a nekonečných slovných súbojoch s frajerkou a príbuznými, ktorí sa všetkými možnými silami snažili, aby ma od „nezmyslu“ zvaného motorka odhovorili, som nakoniec nad nimi zvíťazil. Spôsobom nie zrovna férovým - jedného dňa som sa vybral, nikomu nič nepovedal, motorku som omrkol a na druhý deň už stála v garáži.
10.04.2006 - xpass Čitatelia: 36116 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda XL 600 RM
Ahojte,
v čase kúpy motorky a hľadania informácií o nej mi značne chýbala akákoľvek rozsiahlejšia zmienka o Honde XL 600 (česť výnimke na offroade – Tomoiq – vďaka), chcel by som venovať aspoň pár obrázkov - postrehov pre tých, ktorí zvažujete kúpu tohto stroja.
Predchádzajúce | 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!