Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 421 až 435 z cekového počtu: 649.
25.12.2005 - rowl Čitatelia: 21730 [Vaše stroje - Moja motorka]

Od Jawky k Intruderu 1400
Alebo ako som sa stal veľkým...
24.12.2005 - fedajkin Čitatelia: 29223 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSF 600 N 1997
Po 17 000 km na Simsonovi a Jawe som chcel nieco väčšie, konkrétne Bandita. Tak začalo "ukecávanie" môjho stvoriteľa :)
23.12.2005 - radoooooo Čitatelia: 29518 [Vaše stroje - Moja motorka]

Aprilia Pegaso 125, r. v. 1995
Podelím sa s vami o nejaké tie postrehy...
22.12.2005 - nezabutko Čitatelia: 17879 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki ZX6R, alebo zelený šíp-nešíp
Keďže vonku nám už aj sneží, musíme sa zabávať inak, ako cez leto..
20.12.2005 - Bushido Čitatelia: 11066 [Vaše stroje - Moja motorka]

Scooter Jin Lun JL50QT-5
Tento scooter vlastním už pol roka a slabá prezentácia tohto typu malého motocykla ma viedla k napísaniu tohto článku.
18.12.2005 - Slash Čitatelia: 29672 [Vaše stroje - Moja motorka]

ČZ 180 Roland
Tak tu je moje prvé "veľké" moto, po simsoňáckom crossovaní po lese prišlo na rad veľké enduro. No skúsenosti boli malé a tak na začiatok (už to bude rok a pol) musí postačiť 180-ka. Či postačila alebo nie, posúďte sami...
16.12.2005 - balu Čitatelia: 19837 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja žltá ohnivá búrka - Honda VTR 1000 F 1997
Po zakúpení mojej vytúženej a dlho očakávanej Hondičky VTR sa s Vami chcem podeliť o radosť :-)
14.12.2005 - aTOMMIk Čitatelia: 15430 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki Ninja ZX-6R 1997
Konečne sa mi splnil sen o prekrásnej mašine Kawasaki Ninja...
08.12.2005 - wild Čitatelia: 26871 [Vaše stroje - Moja úprava]

Yamaha Wildstar 1600 - Wild tak trochu na nemecký štýl
Po 4 mesiacoch sa mne a kamarátovi Mariánovi Pieckovi podarilo dokončiť Wild-a na ktorom dominuje zadná 300mm pneu Avon.
03.12.2005 - sedlaksom Čitatelia: 27837 [Vaše stroje - Moja motorka]

Husqvarna TE 610 1997
Láska, ktorá Ťa nezradí....
01.12.2005 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 52744 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda Hornet 600 S - Môj malý sršeň
Ak ma niekto záujem, má smolu, už som to našťastie predal. Chlapíka som pri kúpe dôrazne upozorňoval že sa stále kazí, ale nedal si povedať a zobral to. Tak som mu dal aspoň dobrú cenu. Bez moto som však neostal, kúpil som Hornet 600, ale to až niekedy nabudúce.
26.11.2005 - milan3232 Čitatelia: 36218 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VT 600 C Shadow - Ako som sa stal drsným čoprákom...
Po 4 rokoch motorkárskej odmlky a nevýslovného sebatrýznenia počas každého leta, čo som pešky pozoroval ukrutne drsných motorkárov na svojich motorkách, som si jedného krásneho dňa (keď manželka nebola doma :o) povedal DOSŤ, chcem motorku.
22.11.2005 - draciatko Čitatelia: 22251 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBR 600 F 1998 - Mojich 105 splašených koníkov
No tak konečne som sa k tomu dostala, moja Honda CBR 600F r. v. 1998...
16.11.2005 - stratovar Čitatelia: 15817 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki EL 250
Nazdar borci, chcel by som sa uviesť do klubu. Som čerstvý majiteľ Kawasaki Eliminator a po niekoľkých rokoch som opäť zasadol na jednostopú mašinu.
14.11.2005 - JOSE Čitatelia: 47342 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki KLR 600 1987
Tak tú to sezónu som si zohnal a teda mal možnosť vyskúšať motorku japonskej značky KAWASAKI. Presnejšie ide o cestné enduro KAWASAKI KLR 600, rok výroby 1987.
Predchádzajúce | 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!